4 936 läst · 19 svar
5k läst
19 svar
Vilken ATV är lämplig för mig?
Det är kamkedjespännarna som inte spände kamkedjorna ordentligt, vilket ledde till att kamkedjan kuggade över och kolven krockade med ventilerna på den främre cylindern. Jag gjorde själv obduktionen.N noone70 skrev:
Har du lite kuperat så är det alltid trevligt med lite motor när fart behövs inför backarna, för på lågväxeln är det alltid greppet som saknas först om du har någotsnär fart i motorn.
Har mina ATVer mest för lek men har kört endel timmervagnar och släp också och med lite tyngd på timmersläpen så är drivning helt fantastiskt och även ramstyrning. Men det är leksaker i skogsredskapssammanhanget.
Har mina ATVer mest för lek men har kört endel timmervagnar och släp också och med lite tyngd på timmersläpen så är drivning helt fantastiskt och även ramstyrning. Men det är leksaker i skogsredskapssammanhanget.
![Person lyfter trädstam med kran på släpkärra i disigt landskap.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/756/756632-4ad150e5e3d2e51b8e515c29d2ff007b.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den har fått nya ventiler, kamkedjor, kedjestyrare och kedjespännare och lite annat smått och gott när jag hade isär allt. När vi skulle provstarta ville inte startmotorn gå runt, och vi misstänkte datorn. Då hamnade den på verkstaden. Nu har den stått där i över två år, och de har inte reparerat något. När vädret tillåter tar vi hem den och försöker igen. Det är ett gissel att felsöka när man inte kan kommunicera med den med vanlig OBD2. Den har något eget special som är svindyrt. Tydligen omfattas inte fyrhjulingar av kravet på OBD2, som infördes 1996, om jag inte misstar mig. Jo, den har fått en ny omgång Maxxis Bighorn också.N noone70 skrev:
Vilken kämpe 👍mattiasp skrev:
Den har fått nya ventiler, kamkedjor, kedjestyrare och kedjespännare och lite annat smått och gott när jag hade isär allt. När vi skulle provstarta ville inte startmotorn gå runt, och vi misstänkte datorn. Då hamnade den på verkstaden. Nu har den stått där i över två år, och de har inte reparerat något. När vädret tillåter tar vi hem den och försöker igen. Det är ett gissel att felsöka när man inte kan kommunicera med den med vanlig OBD2. Den har något eget special som är svindyrt. Tydligen omfattas inte fyrhjulingar av kravet på OBD2, som infördes 1996, om jag inte misstar mig. Jo, den har fått en ny omgång Maxxis Bighorn också.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken köksfläkt rekommenderar ni vid låg takhöjd?
Kök -
Vilken är bäst av dessa två?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Vilken kork till tvingar och skruvstäd
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Min nätverkskarta till villa - Vilken patchpanel? F/FTP Cat 6a PoE+
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Vilken är den bästa lösningen när man har skärmad Nätverkskabel
Teknik