N noone70 skrev:
Kollar de sånt när man lämnar in den på service?
edit: Jag trodde det var kardanaxel på dem?
Det är kamkedjespännarna som inte spände kamkedjorna ordentligt, vilket ledde till att kamkedjan kuggade över och kolven krockade med ventilerna på den främre cylindern. Jag gjorde själv obduktionen.
 
  • Ledsen
noone70
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Det är kamkedjespännarna som inte spände kamkedjorna ordentligt, vilket ledde till att kamkedjan kuggade över och kolven krockade med ventilerna på den främre cylindern. Jag gjorde själv obduktionen.
Fick den en värdig begravning?
 
Har du lite kuperat så är det alltid trevligt med lite motor när fart behövs inför backarna, för på lågväxeln är det alltid greppet som saknas först om du har någotsnär fart i motorn.

Har mina ATVer mest för lek men har kört endel timmervagnar och släp också och med lite tyngd på timmersläpen så är drivning helt fantastiskt och även ramstyrning. Men det är leksaker i skogsredskapssammanhanget.

Person lyfter trädstam med kran på släpkärra i disigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N noone70 skrev:
Fick den en värdig begravning?
Den har fått nya ventiler, kamkedjor, kedjestyrare och kedjespännare och lite annat smått och gott när jag hade isär allt. När vi skulle provstarta ville inte startmotorn gå runt, och vi misstänkte datorn. Då hamnade den på verkstaden. Nu har den stått där i över två år, och de har inte reparerat något. När vädret tillåter tar vi hem den och försöker igen. Det är ett gissel att felsöka när man inte kan kommunicera med den med vanlig OBD2. Den har något eget special som är svindyrt. Tydligen omfattas inte fyrhjulingar av kravet på OBD2, som infördes 1996, om jag inte misstar mig. Jo, den har fått en ny omgång Maxxis Bighorn också.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Den har fått nya ventiler, kamkedjor, kedjestyrare och kedjespännare och lite annat smått och gott när jag hade isär allt. När vi skulle provstarta ville inte startmotorn gå runt, och vi misstänkte datorn. Då hamnade den på verkstaden. Nu har den stått där i över två år, och de har inte reparerat något. När vädret tillåter tar vi hem den och försöker igen. Det är ett gissel att felsöka när man inte kan kommunicera med den med vanlig OBD2. Den har något eget special som är svindyrt. Tydligen omfattas inte fyrhjulingar av kravet på OBD2, som infördes 1996, om jag inte misstar mig. Jo, den har fått en ny omgång Maxxis Bighorn också.
Vilken kämpe 👍
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.