henrikpalm skrev:
(det finns just nu en 25% kampanj på utvalda försäljningsställen)
Är det inte alltid någon kampanj på Elfa?
 
Jo, 30 % på K-rauta här i Örebro...
 
MMR skrev:
Är det inte alltid någon kampanj på Elfa?
Allt är kanske att ta i, men ofta i alla fall. Jag beställde från en internet-bygghandel där dom hade 25%. k-rauta här i närheten hade samtidigt ordinarie priser.
 
ginnfilt skrev:
Jo, 30 % på K-rauta här i Örebro...
Sedär, nu har dom det när man kollar på deras hemsida... helt klart lurad ytterligare en gång! :confused:
 
Lundbergs är kompatibla med elfa och kan verka billigare om man jämför konsoll +gallerhyllor, men de har bara en typ av konsoll och för att fästa gallerhyllorna på konsollen krävdes 4 plastclips som de tog massa pengar för. 60x30 cm hyllan kostade 79 och så plastclipsen 44.95 (på bauhaus). Men man kan då köpa Elfas konsoller för gallerhyllor så kommer man billigare undan. Tycker förövrigt det är på gränsen till att luras med de här clipsen, priskollade hyllor och konsoller noga på nätet mellan ett par tillverkare och tog tillslut Lundbergs så när man kommer till Bauhaus krävs de här svindyra (jämfört med hyllan) clipsen för att fästa hyllan på konsollen. Men i en klädkammare har man kanske inte gallerhyllor...

Upptäckte sen (när jag köpte deras konsoller) att Hornbach är mycket billiga med Elfa (hade knappt kollat Elfa på nätet för jag hade snöat in på hur dyra de var...). Mina föräldrar körde 10 mil enkel väg för att handla sin inredning på Hornbach för det blev billigare än runt omkring där de bor.
 
Redigerat:
ullberg
Lane skrev:
Lundhags (?)
Skulle gissa att du avser Lundbergs, bra prylar ofta till vettiga(-re) priser.

/U
 
ullberg skrev:
Skulle gissa att du avser Lundbergs, bra prylar ofta till vettiga(-re) priser.

/U
har ändrat till rätt nu, men angående bra prylar och vettiga priser kan jag som du säkert läste inte hålla med dig gällande trådhyllor. Dessutom var som sagt Hornbach slutligen 10 kr billigare/konsoll samt 13 kr billigare per trådhylla 60x30 och 30 kr billigare per trådhylla 120x30 cm. Och då har jag inte räknat in de här plastclipsen man behövde.
 
ullberg
Lane skrev:
har ändrat till rätt nu, men angående bra prylar och vettiga priser kan jag som du säkert läste inte hålla med dig gällande trådhyllor. Dessutom var som sagt Hornbach slutligen 10 kr billigare/konsoll samt 13 kr billigare per trådhylla 60x30 och 30 kr billigare per trådhylla 120x30 cm. Och då har jag inte räknat in de här plastclipsen man behövde.
Dåligt formulerat av mig, jag avsåg egentligen Lundbergs generellt och när det gäller trådhyllor / backar jämfört med Elfa på lokala bygghandeln (där de senare brukar vara snuskigt dyra). Mycket bra info att Hornbach är billiga på Elfa (jag missade att du skrev att det var Elfa som de sålde, jag hade förutfattade meningar om att det var något halvrackigt fabrikat)

/U
 
Lane skrev:
Men i en klädkammare har man kanske inte gallerhyllor...
Vi kör Elfas gallerhyllor i hallen, både som hatthylla och som skohylla, vi har även gallerhyllor i klädkammaren och i matkällaren.
 
På tal om att det alltid finns någon rabatt att hämta på Elfa så har bygghemma.se "just nu" kampanj på Elfa, 25% på inredning, 20% på dörrar
 
Då jag just satt upp konsolhyllor kan jag bekräfta att ByggMax konsoler (vilka f ö är av märket Pelly) och Elfas konsoler, båda funkar finfint i ByggMax väggskenor och Lundbergs hängskenor :) Priset på en 37cm vit konsol på ByggMax vs Lundbergs är 21,95 vs 34,95.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.