m_ronnmark skrev:
så ni har köpt en köksö vis smv? Får man fråga vad ni betalar för den? Är det många lådor/skåp?
Jag vet inte hur många lådor det är men det är 4 sektioner jag tror det är 2 lådor i varje men kan återkomma med det. Vi har betalat ca 12 000.

Dock är lådorna i köket inte ens standardmått så en vanlig lådinsats från ikea går inte in utan och behöva såga i den och det är surt.
 
Om man är händig så tror jag att det är billigare och bättre (fler möjligheter) att köpa Ikea-stommar och sätta ihop. Vi skall bygga en större köksö med granitskiva och i lådorna skall vi sätta eluttag. Med eluttag i lådorna så kan man ha maskinerna i lådorna inkopplade och bara lyfta ur när man behöver använda dem. Sen är det bara att ställa ned dem i lådan igen.
 
snysop skrev:
Om man är händig så tror jag att det är billigare och bättre (fler möjligheter) att köpa Ikea-stommar och sätta ihop. Vi skall bygga en större köksö med granitskiva och i lådorna skall vi sätta eluttag. Med eluttag i lådorna så kan man ha maskinerna i lådorna inkopplade och bara lyfta ur när man behöver använda dem. Sen är det bara att ställa ned dem i lådan igen.
Vi ska också ha eluttag i köksön, och vi har pratat på om man kan gå upp via krypgrunden för rör till el, hur löser ni det med eldragningen?
 
laasn skrev:
Vi ska också ha eluttag i köksön, och vi har pratat på om man kan gå upp via krypgrunden för rör till el, hur löser ni det med eldragningen?

Vi vill inte gå via krypgrunden då vi har en tät grund + att vi vill kunna rulla runt ön lite (bara lite). Har inte heller löst detta men nu lutar det åt att ha maskinerna i något annat skåp "längs med väggen" istället för i köksön. vi får se.... :)
 
Danne12345 skrev:
Har inte sett några bilder på Nybro med köksö. Du skulle inte vilja ta ett par kort sen på hur det ser ut?
Hej!

Här kommer bild på vår köksö. Vi har utgått från 2 bänkskåp och 2 väggskåp, måttbeställt bänkskiva hos snickeri och byggt in med råspont. Gick på ca 6000:- med bänkskiva och allt.
 
  • Kopia av Isolering 077.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopia av November 121.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilder på övervåning i Nybro?

Är det någon som har börjat inreda sin övervåning i Nybro? Har ni bilder/planlösningar? Är mycket nyfiken, då vi själva är mitt uppe i det...
 
Jag måste säga att jag är så jäkla taksam över att jag valde att leja bort övervåningen. Vi räknade ut att det skulle ta oss minst ett år och då skulle vi får hålla på varje helg. Plus att det hade man inte gjort så det skulle aldrig bli färdigt. Nu har vi ett helt färdigt hus på 6 veckor. Det är värt varenda öre och man vet att det blir bra gjort.
 
Jag håller med föregående talare. vi valde att "bara" tapetsera och lägga golv själva och fortfarande har vi några lister och tapetvåder som saknas, men vi kan i alla fall bo på ovanvåningen.
Det finns en särskild tråd för SMV vindsbyggare!
 
Åho! Idag fick vi reda på att slutbesiktningen kommer vara tisdag v 25! Då får vi förhoppningsvis nycklarna!! Weehee!
 
På MÅNDAG kommer vårt hus... :) :) Tjihooooo:cool:
 
Vi får våra nycklar på torsdag. Vi gör en överlåtelse besiktning så tar vi den riktiga sen. Har lite bråttom in:)
 
Oj vad kul!! Nycklar hit och hus dit. :) Själv har vi spontanbesökt huset i fabriken i Vrigstad. Fick äntligen se huset! Vilken känsla!! Helt otroligt. :) Bilder från besöket i fabriken och på vår resa under fredagen finns i min blogg: http://nybro.blogg.se. FIck med oss en del av badrumsinredningen hem med bl.a Alessi-blandaren som jag är så förtjust i.
 
Nu har vi monterat vårat Mariannelund,,,fasen vad häftigt...känns helt overkligt!

:D

inflyttning senast 13 juni !!!!!

:rolleyes:
 
Japp, hembyggd köksö i nybro här också. Dock använde vi 4st bänkskåp 60cm. Två med lådor mot bänken och ett åt var sida (kyl/frys resp yttervägg) med vanlig skåpslucka. MEN detta går eg inte. Dels är ikeas max bredd på skiva 122,5cm och dels blir inte skåpen lika breda djupa. Iaf inte om man vill ha täcksidor. För att det skulle få plats
under skivan fick jag modifiera två luckor/täcksidor till att bli sidostycken i stommarna mot bänken. Funkade kanon! Köksön blev då 122,5x150cm, 30cm överhäng alltså.

Ang el så har jag förberett detta genom att fräsa ner en kabel/rör i spånplattan under plankgolvet.

Har tyvärr inte hunnit få in de delarna på bloggen än, måste ju hinna jobba lite ute också! Altan o gräsmatta som gäller för tillfället.
http://nybro-insight.blogspot.com
 
Finns det någon som genomfört en garantibesiktning med smålandsvillan? Hur gick det till?
tacksam för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.