Vi har slutbesiktning på fredag. Kan återkomma då
 
Garantibesiktningen är den man genomför efter två år. Slutbesiktning har vi haft redan.
 
Jippie, nu är det en vecka kvar tills huset kommer!!! Torsdag v 21, då kommer det!! :))))

http://nybro.blogg.se
 
stodd skrev:
Har haft husresning idag på våran svarta Villa Värnamo. :D
[länk]
Gud vad härlig för er att huset äntligen har kommit....jag undrar vad det är för sorts målafärg ni har på huset? Den ser ut att vara matt, eller?
 
m_ronnmark skrev:
Gud vad härlig för er att huset äntligen har kommit....jag undrar vad det är för sorts målafärg ni har på huset? Den ser ut att vara matt, eller?
Vi var rädd att den skulle vara alldeles för blank men den är varken blank eller matt, kanske något mitt emellan... skitbra vart det iaf. :)
 
stodd skrev:
Vi var rädd att den skulle vara alldeles för blank men den är varken blank eller matt, kanske något mitt emellan... skitbra vart det iaf. :)
aha ok.vi funderar på att måla svart.(Nybro).men hört att det bara finns typ blank svart som man kan måla på ett förmålat hus...vet du vad ran färg heter? Fint hus förretsen =)

http://mariaochhenrik.blogg.se/
 
m_ronnmark skrev:
aha ok.vi funderar på att måla svart.(Nybro).men hört att det bara finns typ blank svart som man kan måla på ett förmålat hus...vet du vad ran färg heter? Fint hus förretsen =)

[länk]
Färgen heter 9000 har jag för mig och den är alltså hel svart. Så har vi ljusgrått runt fönstre och så vidare. :)
 
Ni som har lagt kakel och klinkers i efterhand i en smålandsvilla hur har ni gjort med golvvärmen? Har ni lagt govlvärme oanpå plastmattan eller har ni tagit bort den?
 
Imorgon kl 07 kommer vårat hus!! YIPPIIIIE!!!
 
stodd skrev:
Ni som har lagt kakel och klinkers i efterhand i en smålandsvilla hur har ni gjort med golvvärmen? Har ni lagt govlvärme oanpå plastmattan eller har ni tagit bort den?
Vi rev ut plastmattan både på väggar och golv, kändes inte så lockande att ha gips bakom kaklet fast man får det ett tag till, lika bra att göra riktigt från början... :) Vi lyckades inte hitta någon tillverkare av golvvärme som tillät att man la det på plastmatta heller. Sen passade vi på att flytta toaletten närmare förnstret så vi fick in en 90 cm bred kommod och slapp massa dö utrymme vid fönstret. Detta kan jag verkligen rekomendera alla som har ett Nybro att göra, det blev grymt stor skillnad.
 
hej alla smålandsvillan byggare, Har nu bott c:a 2 veckor i våran västervik och trivs alldeles utmärkt. Men nu börjar vi fundera på hur uteplatsen ska se ut, kan inte ni som byggt eller ska bygga uteplatser lägga ut lite bilder på hur era ser ut. Jag tror inte att jag har sett en enda bild förutom i katalogen på någon uteplats. Det skulle även vara kanon att se om någon gjort tak på sin.
 
hmm, kul!
Vi håller också på att klura över altanen. Vi har tänkt att ha markis el dyligt att fälla ut när vi behöver.
 
Är det nån som har isolerat inneväggarna i en Smålandsvilla? Har en kompis som kan komma och blåsa in isolering i innerväggarna. Jag tycker det borde bli lyhört med tanke på om man har småbarn kan det väl vara rätt smart att isolera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.