Då va handpeningen betald =) Känns lite verkligare nu :) Vårat hus (Nybro) kommer sept/okt *längtra*
 
Nu har vårt hus anlänt. Bilder på huset finns på bloggen. Hela husresningen är med.
http://kruger.blogg.se

Jag kommer fota under vägens gång. Troligen så sätter han upp våra takfönster idag. Imorgon kommer betongpannorna upp. Nästa vecka kommer målaren och kakelsättaren.
 
Är det ngn som vet hur långt det är från toan till dörröpningen, dvs hur stor komod som man kan ha?
 
m_ronnmark skrev:
Är det ngn som vet hur långt det är från toan till dörröpningen, dvs hur stor komod som man kan ha?
Vilken husmodell?
 
stodd skrev:
Vilken husmodell?
åhh förlåt, glömde jag det :) Nybro
 
I eftermiddag ska vi till smålandsvillans kontor & göra alla tillval, bortval.. hoppas att man inte glömmer ngt nu...

http://mariaochhenrik.blogg.se/
 
Kul att se bilderna på visningshuset i Borås! Men jag måste säga att den inte är inredd särskilt snyggt.... :S Ganska blandad kompott om man säger så. :D
 
Då har vi gjort alla tillval/bortval.. huset kanske kommer i början av september *längtar* så!!! Nu är det bara att leda inredning så får killarna tänka på allt annat..tihi

http://mariaochhenrik.blogg.se/
 
snysop skrev:
Kul att se bilderna på visningshuset i Borås! Men jag måste säga att den inte är inredd särskilt snyggt.... :S Ganska blandad kompott om man säger så. :D
Jag tror inte att det är ett visningshus, det kan det omöjligt vara med den "blandade kompotten". Håller med dig snysop om inredningen för övrigt.
 
Snart kommer vårat Mariannelund, på Måndag den 12 maj smäller det!
Och imorgon ska vi åka till Vrigstad och kolla på när dom snickrar lite....

Såå kul.... ;)
 
laasn skrev:
Jag tror inte att det är ett visningshus, det kan det omöjligt vara med den "blandade kompotten". Håller med dig snysop om inredningen för övrigt.
Det är en av säljarnas egna hus, som han visar för kunder
 
hej hej, min man jobbar med att göra grunder åt smålandsvillan, det ska absolut INTE ta 3 veckor!
 
Vi flyttar in i vårt Lammhult den 15 Maj. Vi skulle säkert kunna flytta in tidigare men vi valde då eftersom vi har bokat flytthjälp då. Då har det inte ens gått tre veckor. Dem som har smällt upp huset ska även göra övervåningen och dem är grymt trevliga. Vi ska bjuda dem på lunch idag. Det gäller och visa sin bästa sida då gör dem det med.

Det enda felet just nu är att säljaren har sagt att min bänkskiva till köksön skulle vara 125x200cm och så har han beställt en som är 90x200 cm. Men byggledaren håller på att kolla upp om han kan fixa det.

Vi bjöd ju på fika och lunch när dem satte upp huset och det var otroligt uppskattat. Jag kan rekomendera det för dem blir liksom lite mjuka i kroppen och har mer servicekänsla.
 
Jessica78 skrev:
Vi flyttar in i vårt Lammhult den 15 Maj. Vi skulle säkert kunna flytta in tidigare men vi valde då eftersom vi har bokat flytthjälp då. Då har det inte ens gått tre veckor. Dem som har smällt upp huset ska även göra övervåningen och dem är grymt trevliga. Vi ska bjuda dem på lunch idag. Det gäller och visa sin bästa sida då gör dem det med.

Det enda felet just nu är att säljaren har sagt att min bänkskiva till köksön skulle vara 125x200cm och så har han beställt en som är 90x200 cm. Men byggledaren håller på att kolla upp om han kan fixa det.

Vi bjöd ju på fika och lunch när dem satte upp huset och det var otroligt uppskattat. Jag kan rekomendera det för dem blir liksom lite mjuka i kroppen och har mer servicekänsla.
så ni har köpt en köksö vis smv? Får man fråga vad ni betalar för den? Är det många lådor/skåp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.