Jomenvisst....ede fler än jag som drabbats av bucklor på kyl å frysdörrarna??

Skulle va intressant att höra isåfall hur lång tid de tog för er att få dessa utbytta.

De börjar bli riktigt kul de här tycker ja.......man vänjer sig vid bucklorna :)
 
Hb-Sven,

Vi hade också bucklor på kyl och frys.

Jag tyckte det gick väldigt fort att få dörrarna bytta. Om jag kommer ihåg rätt så var det fixat inom en vecka efter slutbesiktningen.
 
Hej

Lägger in lite bilder när Vi gjort halva uteplats samt rullat ut gräs.....
Nu är också övervåningen helt klart.....Jippii.......tog tid dock....4 månader för att vara exakt!
Det som tagit tid är alla vinklar och vrår...men fasen vad bra slutresultatet blev....biforgar bilder
på detta inom kort!

Ha det gött i värmen
 
  • Nybromedgräsandrahållet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybrouteplatsutangräs.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybroutrullatgräs_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bulwark skrev:
Hb-Sven,

Vi hade också bucklor på kyl och frys.

Jag tyckte det gick väldigt fort att få dörrarna bytta. Om jag kommer ihåg rätt så var det fixat inom en vecka efter slutbesiktningen.
Hur stora bucklor talar vi om?

Vi har två handflatstora lätt intryckta bucklor i övre hörnen av frysdörren.
Antar att de uppkommit i samband med att frysen med lite övervåld sattes på plats.
Bucklorna syns om man ser på dörren i från vissa vinklar.

Har inte brytt mig om att reklamera detta (ännu) då det inte kännts så störande.

Hur ser era bucklor ut som ni reklamerar?
 
ByggareBacchus skrev:
Hur stora bucklor talar vi om?

Vi har två handflatstora lätt intryckta bucklor i övre hörnen av frysdörren.
Antar att de uppkommit i samband med att frysen med lite övervåld sattes på plats.
Bucklorna syns om man ser på dörren i från vissa vinklar.

Har inte brytt mig om att reklamera detta (ännu) då det inte kännts så störande.

Hur ser era bucklor ut som ni reklamerar?
Hej

Har fått förklaring till varför dessa bucklor uppstår...
när dom på fabriken lägger in isolering i dörr så sjunker denna ihop vid leverans
på vissa ställen(oftast längst upp i vardera hörn)
bara att reklamera och man får nya....detta har varit ett stort problem
hos dom flesta leverantörer....
 
Våra bucklor satt mitt på dörrarna och var rätt små.

Det var ganska uppenbart att någon/något hade stött emot dörrarna.

Bucklorna hamnade i slutbesiktningspappret och inom en vecka var dörrarna utbytta.
 
Hej alla byggare :D Vi funderar på en Nybro men undrar om ni vet om det går att göra om rummen något eller om de är stenhårda med det :) Tacksam för svar!

Njuter av era bilder för ger massor av inspiration!
 
LitenFamilj skrev:
Hej alla byggare :D Vi funderar på en Nybro men undrar om ni vet om det går att göra om rummen något eller om de är stenhårda med det :) Tacksam för svar!

Njuter av era bilder för ger massor av inspiration!
Går inte att göra om alls. Man får göra om det sen när man flyttat in.
 
snysop skrev:
Går inte att göra om alls. Man får göra om det sen när man flyttat in.
Jag kan säga att jag har sett byggen i fabriken som har gjorts om. Då syftar jag på badrummet i Villa Kalmar som blev större då klädkammaren plockats bort. Som säljaren sa "oj, det dära skulle ni kanske inte ha sett". Mäjligtvis att det blivit hårdare nu för de har haft problem med att folk som är i fabriken sett saker som inte finns att välja till och ifrågasatt det. Dock var detta i början på feb så alltså inte för allt för länge sedan.

/R
 
lindhaga skrev:
Jag kan säga att jag har sett byggen i fabriken som har gjorts om. Då syftar jag på badrummet i Villa Kalmar som blev större då klädkammaren plockats bort. Som säljaren sa "oj, det dära skulle ni kanske inte ha sett". Mäjligtvis att det blivit hårdare nu för de har haft problem med att folk som är i fabriken sett saker som inte finns att välja till och ifrågasatt det. Dock var detta i början på feb så alltså inte för allt för länge sedan.

/R
Fast det där tror jag att man kan välja nu? Eller så är det något annat hus man kan välja bort klädkammaren och få större badrum eller bastu - minns inte riktigt hur det var.
 
I Kalmar kunde i alla fall inte vi välja bort klädkammaren för att få ett större badrum. Däremot kunde man få bastu istället.
 
annaochjohan skrev:
I Kalmar kunde i alla fall inte vi välja bort klädkammaren för att få ett större badrum. Däremot kunde man få bastu istället.
Precis samma för oss, men vi har kvar klädkammaren. Dock blir men juh lite fundersam hus vissa kan få igenom sina ändringar. Tror många vill ha ett större badrum och ingen bastu... menmen! Själv ser man fram emot leverans v36.

/R
 
stebac skrev:
Hej

Lägger in lite bilder när Vi gjort halva uteplats samt rullat ut gräs.....
Nu är också övervåningen helt klart.....Jippii.......tog tid dock....4 månader för att vara exakt!
Det som tagit tid är alla vinklar och vrår...men fasen vad bra slutresultatet blev....biforgar bilder
på detta inom kort!

Ha det gött i värmen
Stebac; vad har ni för mått på er altan, vi håller på och skissar på vår till vårt nybro, den kommer se ut som er, vi hade tänkt dra ut den 2 m utanför utbyggnaden så i vinklen blir den alltså 6 m x 4 m. funderar på om det är tillräckligt eller om man borde bredda delen utanför utbyggnanden? 2 m kankse är snålt, hade dock tänkt att ha det som soldäck, bord o grill får vara i vinkeldelen.
 
anna_jimmy skrev:
Stebac; vad har ni för mått på er altan, vi håller på och skissar på vår till vårt nybro, den kommer se ut som er, vi hade tänkt dra ut den 2 m utanför utbyggnaden så i vinklen blir den alltså 6 m x 4 m. funderar på om det är tillräckligt eller om man borde bredda delen utanför utbyggnanden? 2 m kankse är snålt, hade dock tänkt att ha det som soldäck, bord o grill får vara i vinkeldelen.
Hej anna och jimmy

Vi har byggt vår uteplats efter måtten 8 meter i förlängning från gavel rakt ut d.v.s från tvättstugeväggen... sedan 5 meter in till vägg mot dörr från vardagsrum... delen framför fönster i vinkeln så att säga är måtten 5 meter(längd) x 4meter(bredd)...
så summa summarum är 60 kvm...:)

Byggde allt själva från gjutning av plint till skruvning av trädäck....puuh....tog tid men det var värt det....sågade alla skarvar i 22,5 graders vinkel(motsatt varandra) för att slippa få uppstickande bitar....blev helt kanon....

Nu njuter Vi varje kväll....

Fråga gärna om det är något Ni undrar över...

//Stebac
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.