Äntligen går vi in i en ny fas på väntandet.. :D
Nu har vi bestämt oss vilket hus vi vill ha, det blev Västkust Villans hus Vision med modifikation... skrev pappren igår :D hoppas det inte blir.. :'(

Vi förresten är jag o min blivande man... + dotter.
Bor på Hönö ska även bygga här när alla papper, banker, kommun, mm, mm har sagt sitt o är klara o ingen har nåt att invända förstås... inget är som väntans tider.... ;) fast jag hatar o vänta :p
Måste säga att jag har haft mycket nytta o fortsätter att ha det av detta forum o dess formidabla innvånare ;D

Är det nån som har tips på var man kan hitta en bra hemside leverantör så ska jag väl kanske kunna knåpa ihop en sån oxå, med vissa stödben då alltså... ;D
 
Hur gick det med ert Melodi?

trivs ni?
 
Jag 28 år, sambo 29. En son på två månader. Bygget av vår drömvilla, "arkitekt skiss 102, modifierad", från Götenehus påbörjas i november. Vi bygger i Skara.
 
Hej alla husbyggare!
Vi är 2 vuxna ;D och tre barn ::)som idag har satt skopan i marken för ett bygge. Det kommer att bli en enplansvilla på ca 213m2 med putsfasad och vi bygger i västmanland. Superspännande! och jag ska försöka sätta mig in i hur man gör en hemsida, men kan inte garantera att jag lyckas för man är inte direkt någon "hacker"... 8)
:DL-a
 
Hej!
jag, 30 och frugan 24 bygger just nu... Ett Dalby 2, modifierat med bl.a. högre väggliv, ingen balkong och välkomnande entrébro. Huset kommer att stå ute på landet, och i samband med markplaneringen kommer vi även gräva ut för ett par dammar på tomten.

Mycket nöjda med kontakten på Modulenthus.
Mvh / H
 
Hej hej!

Jag 27 år och sambon 27 år och dotter på 5 år :-*
Och en liten på g som kommer i mars ;D :-*

Vi ska bygga Smålandsvillan Stora Mariannelund.

Är jättenöjda med vår säljare och vår bankkontakt!

Allt känns jättespännande och jättebra, men visst ligger man vaken o grubblar om natten i bland...
 
Jag själv (32), maken (36) och våra 4 söner (10, 9, 3 år och en på 9 mån) bygger just nu ett Hjältevadshus i Stallarholmen med inflytt senast den 12/11.
Återstår bara väntan, packning, bygg- och finstäd av det nya samt städning av det gamla.....phuuu!!!

/Mia
 
Vi är 38 och 42 år, inga barn. Har ev hittat vår drömtomt i södra Uppland och letar nu efter lämpligt hus. Börjar inse att det är en helt separat värld med hus, ritningar, entreprenad, markarbete, finansiering och allt man ska tänka på............
::)
 
Betina
Jag, 36 och min man, 37 tillsammans med vår dotter, 5 mån ska bygga ett drömhus på 186 kvm i enplan som jag ritat. Vi ska bygga på vår gamla släktgård i norra Uppland. Vi är helt gröna på det här med att bygga hus, men jag försöker att läsa mig till det mesta för att sätta mig in i varje del. Dock ska vi leja ett gäng byggnadssnickare samt vvs- och elkonstruktörer/installatörer för att greja det mesta. Ska försöka oss på att göra en egen hemsida också för att kunna (som ni) dela med oss av vårt hubygge. :D
 
Jag 21 år och sambon min 22 år. Tillsammans har vi en liten busknodd på 1 år som sprudlar av energi.

Just nu bor vi i en hyrserätt. En 3;a på 70 kvm på 7;e våningen i en förort till Göteborg. Drömmen om en lugn uppväxt för vår son och en egen trädgård har fått oss att leta hus och helt plötsligt dök den fantastiska tomten upp!

Tomten är något större än 700 kvm och den är belägen i Göteborgs Norra skärgård på ön Hönö.

Ska bli superkul att bygga och nu innan samlar jag så mycket fakta och kunskap som jag bara kan!! ;D
Byggahus.se är toppen!!!
 
Hej alla längtansfulla blivande husägare!

Jag 29 och min sambo snart 30 med två barn på 5 resp 1,5 år, ska bygga hus i härliga Röbäck i Umeå.

Tomten som är på 1750 m2 har vi nu avverkat och rensat från sly. Nu väntar vi bara på att plattan ska gjutas vilket är beräknat tills i mitten av December

Vi har köpt en nnf enplansvilla (Jordugglan) av Lb-hus. Hela bygget räknas vara klart i mitten av April. Känns otroligt spännande.

För nuvarande trängs vi 4 på en liten 3:a i centrala delen av Umeå, en billig sådan så det är trots lite yta ekonomiskt med tanke på hur mkt det kostar att bygga hus idag.

Lycka till alla med era projekt.

Ps: Vore kul att se lite bilder på pågående eller färdiga byggen/Azza och Jenny med familj

 
Inger-Pinger skrev:
Nu ska "jag" bygga ett sovrum i det planerade uterummet, bygga om det integrerade garaget till gästrum och hobbyrum, bygga ett fristående dubbelgarage med förråd samt att jag precis har handlat upp en täljstenskamin.
Som "kärringen mot strömmen" håller jag dessutom på att handla upp markiser nu. Det finns väl något som heter eftersäsongsrabatt...eller...?

Trädgården har jag ritat själv. Allt är så gott som färdigt - grovplanerat och planterat. Till sommaren återstår nu "bara" finliret - stenläggning och kompletterande planteringar.
Och jag förutsätter att detta kommer att dokumenteras noggrannt på er eminenta hemsida? ;D Hoppas kan vi ju alltid!
 
hejsan..

Har alltid bott i lght i stockholm men tanken på å flytta till landet har alltid funnits å nu äntligen e de dags.
vi har köpt ett hus på 120kvm å tomten e på ca 1500kvm å ligger ute i malmby. :)

igentligen e de inget som ska byggas, men de e en hel del som ska göras när tid kommer, tex isolera garaget, altan, bygga om kök å båda badrummen tex..

Så så fort vi flyttat in vilket sker den 15:e januari så ska garaget isoleras så volvosarna kan stå gott å varmt.. 8)
, sedan ska altanen byggas å sen ska bla bla ... å när de e klart ska bla bla bla... ;)

trots att man köper ett färdigt hus så e de hur mycket som helst som ska göras (bara man vill så... )

Vi som flyttar e jag (Tomas) å min sambo Maria å en volvo 240 å en S40 som båda ingår i allra högsta grad i familjen...

Ps kanonbra forum de här har redan haft en del nytta av de.. DS

//Tomas
 
Jag 30 och min nuvarande särbo 33, tre barn.
Funderar starkt på ett Fiskarhedens Hägern på den tomt vi hittat och har möjlighet att få köpa om banken anser oss lämpliga till det  ::)

Har ett underbart läge med mycket skog runt omkring och enskilt läge. Är uppvuxen i norr så stadslivet är inget för mig, inte heller tomt med grannen inpå knuten.Vill ha stora ytor och mycket nära till naturen :) Nu har vi hittat det så nu gör jag allt för att övertyga banken om att detta är det bästa tillfället någonsin :)

Kommer att göra det mesta själv invändigt..vill baa ha stomrest med spångolv inlagda..resten blir eget arbete då både jag och min bästa vän(som bygger på samma tomt troligen) är byggare båda två och kan mura,gjuta,sätta plattor klinker, snickra med mera så vi hålle rner kostnaderna lite :)

OM detta går i lås kommer en hemsida med där all info kommer att finnas med för alla er andra att se :) Kanske ointresant men funkar det så meddelar jag att sidan e uppe :)

Detta forum är en oerhörd hjälp i allt arbete innan så ni som startat detta..ta åt er ,och jag tror jag talar för alla här då jag säger: Keep up!!!! Ni och alla kunniga på forumet hjälper många människor oerhört!

Wish me luck! I'll need it ;-)
 
Johan 24
Linda 24

Nyregistrerade här.

Köpt hus, i kustbandet av blekinge.

Utgångsläge:
Trähus, byggt 1980, 180m2, 1½plans, dubbelgarage, lagom trädgård, hyfsat nyrenoverat.

Planer

Nedre plan
Nytt och modifiera kök
Badrum, kakla, byte av handfat etc.
Bygga burspråk
Öppna hallen
In med kamin

Övre plan
Göra 5 rum till 2 (en hel del modifiering)
Bygga ut och renovera badrum.

Garage (ej överrens ännu) :)
Kakla, klinka, måla om, installera öl-kyl, billyft, massa dyra verktyg, tv, cigarr&whiskeyrum (läs grabbrum), etc.

Trädgård
Oplanerat änsålänge.

Det var väl alles just nu, vi flyttar in i Januari, har inte riktigt satt prioretering ännu, heller ingen tidsintervall.

Kommer starta projekttråd om varje enskilt projekt, med bilder och uppföljning.

Just our two cents.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.