17 729 läst · 95 svar
18k läst
95 svar
Vilka är dina 3 (4) viktigaste verktyg?
Personligen tycker jag det dammar för mycket.Mats Bengtsson skrev:
Ett HM blad (Bosch) o en bra tigersåg (läs milwaukee )skär som smör genom lecablocken på kanske 10s helt utan damm.
Kapen fixar 95or så det blir liksom aldrig av att fogis kommer fram. Det jag inte kan bära till kapgeren får smaka sticksåg och det inte sticksågen fixar får multimaskinen ta....eller möjligen en japansåg.Nimajneb skrev:
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
d^_^bMats Bengtsson skrev:
När det är för trångt för att komma åt med skruvdragaren. Senast idag fick jag användning för den då kunden förberett hålen för spottarna på bottenvåningen utan att se sig för. Ett av hålen hamnade under en mellanvägg på övervåningen vilket gjorde det omöjligt att komma åt att skruva fast skyddspottan, om jag inte haft vinkel och förlängarePatrik_Hed skrev:
Inte allt för sällan behöver man fästa saker som sitter illa till
För mig är det i nämnda ordning
Justersåg
Överhandsfräs
Med dom två verktygen går det att göra det mesta
Som Hobbit sa förbandslåda är väldigt bra och gärna en sådan som sitter på väggen så man fort och lätt
kan ta ett plåster/förband med en hand och sätta på såret.
Mvh Pär H
Justersåg
Överhandsfräs
Med dom två verktygen går det att göra det mesta
Som Hobbit sa förbandslåda är väldigt bra och gärna en sådan som sitter på väggen så man fort och lätt
kan ta ett plåster/förband med en hand och sätta på såret.
Mvh Pär H
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Skruvdragare C12 & CXS
Sänksåg TS 55 med skenor
Kap/ger... Kapex
Contactmetern
Sänksåg TS 55 med skenor
Kap/ger... Kapex
Contactmetern
Skruvdragare - Blå bosch
Sticksåg - DeWalt (man är ju inte gjord av pengar)
Tumstock
Vattenpass.
Skulle vilja ha en tigersåg - den är coolast av alla verktyg - men har inte hittat något behov ännu.
/Micke
Sticksåg - DeWalt (man är ju inte gjord av pengar)
Tumstock
Vattenpass.
Skulle vilja ha en tigersåg - den är coolast av alla verktyg - men har inte hittat något behov ännu.
/Micke