useless useless skrev:
Den nya editorn funkar skitdåligt om man vill redigera…
Jag håller med dig. Jag tycker också att texteditorn funkar dåligt med wysiwyg-citat när man redigerar ett inlägg eller när man vill radera ett tidigare citat som smygit sig in på något magiskt sätt.

Det är svårt att radera ofrivilliga citat och det kan lätt bli så att den övre avsändaren och länken blir kvar tillsammans med det nedre citatets text, vilket lätt kan bli helsnurrigt.
 
M MrJozk skrev:
Jag hittar den bara i toppen sen uppdateringen, både i webbläsaren i telefonen och i datorn. Skumt! :)
Det verkar som att den nedre bevaka-knappen försvunnit för de som ej har oändlig scroll.
 
Vilket företag köper ni forumtjänsten av?
 
PNO PNO skrev:
Bilder uppdateras inte med nya bilder längre. I kolla verkar det komma in nya bilder. Men bilder är så otroligt mycket snabbare att titta igenom än kolla.
Ett tips är att spana in alla senaste bilderna genom att klicka på Senaste > Bilder
https://www.byggahus.se/k/?m=all&v=grid
 
Senaste -> bilder är tyvärr inte heller något vidare då ett klick på en bild inte leder direkt till rätt inlägg i rätt tråd, utan till någon annan sida som påminner om "kolla".

Men nu verkar "bilder" vara uppdaterad.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack alla för bra feedback. Igår och idag har vi fixat en del av buggarna.

1. @Bo.Siltberg, @rolfidvall, @alfista, @ostersundaren, @kniv Den onödiga bekräftelsen som dök upp när man klickar på Markera forum som läst är nu borttagen.
2. @Bo.Siltberg Länkbeteendet när man klickar på avataren i trådlistor är nu ändrad så att du kan komma till första olästa.
3. @ganesha Emojisarna är nu klickbara och synliga även i mobiler och ipads.
4. @EddieHansson och @13th Marine Emoji och meny-knappen fungerar nu för den som ej använder infinite scroll.
5. @kashieda och @13th Marine Den felaktiga gulmarkeringarna har tagits bort.
6. @Josth Rubriken i underforumet är inte längre i fet stil om man läsmarkerat hela forumet.
7. @13th Marine Framåtknappen är inte längre blå på sista sidan.
8. @breakman Nu ska det gå att logga ut även i appen.

Fortsätt gärna rapportera saker som inte verkar funka.
Tänkte bara lyfta fram att tvåfaktorsautentisering (2FA) inte fungerar, vet inte om det missades i min tidigare felrapport ang utloggning eller om ni jobbar på det 🙂

B breakman skrev:
Förutom det @13th Marine nämner ett par inlägg upp. Verkar som klick på rubriken tar mig till första olästa men att klick på förhandsgranskningstexten av senaste inlägg tar mig till första inlägg i tråden.

Fick logga in på både mobil (Android / app) och datorn, noterade jag jag inte behövde ange någon 2FA-kod. Testat att logga ut på datorn och sedan in igen, ingen kod behövde anges.
Testat att logga ut från appen på mobilen och får ett felmeddelande, går inte logga ut.

[bild]
 
Är det bara jag eller har det blivit otydligare att det finns fler sidor i en tråd (Avstängd InfinityScroll i FF på Win10)
 
EddieHansson
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack alla för bra feedback. Igår och idag har vi fixat en del av buggarna.

1. @Bo.Siltberg, @rolfidvall, @alfista, @ostersundaren, @kniv Den onödiga bekräftelsen som dök upp när man klickar på Markera forum som läst är nu borttagen.
2. @Bo.Siltberg Länkbeteendet när man klickar på avataren i trådlistor är nu ändrad så att du kan komma till första olästa.
3. @ganesha Emojisarna är nu klickbara och synliga även i mobiler och ipads.
4. @EddieHansson och @13th Marine Emoji och meny-knappen fungerar nu för den som ej använder infinite scroll.
5. @kashieda och @13th Marine Den felaktiga gulmarkeringarna har tagits bort.
6. @Josth Rubriken i underforumet är inte längre i fet stil om man läsmarkerat hela forumet.
7. @13th Marine Framåtknappen är inte längre blå på sista sidan.
8. @breakman Nu ska det gå att logga ut även i appen.

Fortsätt gärna rapportera saker som inte verkar funka.
😃
 
B breakman skrev:
Fick logga in på både mobil (Android / app) och datorn, noterade jag jag inte behövde ange någon 2FA-kod. Testat att logga ut på datorn och sedan in igen, ingen kod behövde anges.
En enhet är som default betrodd i 30 dagar efter man angett 2FA. Om du tar bort dina betrodda enheter under Inställningar > Lösenord och säkerhet > Tvåfaktorsautentisering, funkar det då?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B
Men har man sett 👍
Var bara så van att alltid när jag får inloggningsrutan så ska 2FA också in, och när inloggningen kom efter uppgraderingen så noterade jag att 2FA inte kom.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
En sak till: Om en person som jag ignorerar är den siste som har skrivit i en tråd så,
dels är ju tråden markerad som oläst, att det finns olästa inlägg,
än värre är att inlägget är öppet i all sin härlighet.
Jag försöker undvika vissa individer för att inte frestas att gå i svaromål, jag har inte tid...
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Fick precis en hel drös trådar markerade som olästa på min bevakningslista, dock är de inte olästa egentligen. Bland annat trådar där jag själv har det sista skrivna inlägget.
Skärmdump av ett forum med trådar om hushållslösningar, solceller och bankprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ullberg
Nu hände det något för mig i fliken bevakningar - jag har fått ett gäng gamla trådar jag bevakar som olästa trots att jag är rätt säker på att de är lästa (inte minst trådar där det var jag som postade senast - känns lite motsägelsefullt att de skulle vara olästa och jag har inte aktivt markerat dem som olästa)

Detta är något som hände för mig idag, inte vid uppgraderingen som sådan

/U
 
tveksamt tveksamt skrev:
Fick precis en hel drös trådar markerade som olästa på min bevakningslista, dock är de inte olästa egentligen. Bland annat trådar där jag själv har det sista skrivna inlägget.
ullberg ullberg skrev:
Nu hände det något för mig i fliken bevakningar - jag har fått ett gäng gamla trådar jag bevakar som olästa trots att jag är rätt säker på att de är lästa (inte minst trådar där det var jag som postade senast
Det ska vara återställt nu.
 
  • Gilla
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Jag ser inte namnet (eller länk) på den tråd jag själv skapade senast, under min profil och aktivitet. Mobil, Android.
Bug?
Skärmdump från svenska forumet Byggahus, diskussionstrådar om byggrelaterade ämnen och användarkommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: faktiskt inte heller namnen på andra trådar jag skapat tidigare. Det gäller inte enbart den senaste.
 
  • Gilla
cnils
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.