194 965 läst · 384 svar
195k läst
384 svar
Vi som använder RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver
Produkter som diskuteras: "smarta verktyg"
Smarta verktyg
Ta hjälp av de här smarta verktygen i ditt nästa byggprojekt. Några av produkterna i den här samlingen är framtagna av medlemmar i vårt forum.
Läs mer
Jag skulle ju välja dessa istället, också till ett mycket bra pris:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...arande-fjarrstrombrytare-1000-w-3-pack-p50426
Men lite lättare att sätta upp...
Sedan gillar jag Telldus nya små uttag, men de är inte värda priset i de flesta fall.
https://www.kjell.com/se/sortiment/...arande-fjarrstrombrytare-1000-w-3-pack-p50426
Men lite lättare att sätta upp...
Sedan gillar jag Telldus nya små uttag, men de är inte värda priset i de flesta fall.
Hur många här laddar upp sina väderdata till någon extern sida? Jag har gjort så för att kunna se mina värden utanför mitt hemmanät (jag har av säkerhetsskäl låst så att jag inte kan komma åt Domoticz utifrån). En annan anledning var för att jag ville ha kvar en backup av alla värdena ifall Domoticz skulle krascha.
Hur min konfiguration är kan ni kolla i det första inlägget på denna tråd men det är primärt en Oregon Scientific WMR86 som jag laddar upp värden från.
Jag har sett att det finns flera sådana här väder API:er men de flesta verkade vilja ha betalt så jag gjorde ett eget API för ett antal år sedan som nu har varit uppe och snurrat men som jag aldrig släppt officiellt. Jag gjorde ett litet windowsprogram som är installerad på mitt hemmanät och som skickar förfrågningar till Domoticz via JSON vars värden jag sedan laddar upp till mitt väderAPI. Är detta intressant av någon annan att använda? I så fall skulle jag kunna öppna upp för fler...
Hur min konfiguration är kan ni kolla i det första inlägget på denna tråd men det är primärt en Oregon Scientific WMR86 som jag laddar upp värden från.
Jag har sett att det finns flera sådana här väder API:er men de flesta verkade vilja ha betalt så jag gjorde ett eget API för ett antal år sedan som nu har varit uppe och snurrat men som jag aldrig släppt officiellt. Jag gjorde ett litet windowsprogram som är installerad på mitt hemmanät och som skickar förfrågningar till Domoticz via JSON vars värden jag sedan laddar upp till mitt väderAPI. Är detta intressant av någon annan att använda? I så fall skulle jag kunna öppna upp för fler...
Jag skickar också till temperatur.nu.L-Bror skrev:
Även jag kommer åt systemet via VPN (mobilen), men även via SSH (jobbdatorn).
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Grannens rörelsedeckare dyker upp helt oönskat på vår Vera hemma och triggar larm när vi är borta. Att folk kör den hör 433-skiten som enda system är ett mysterium.
Du bör kunna ställa in din Vera att inte lägga till enheter automatiskt alternativt ta bort grannens enheter och markera att de inte ska läggas till automatiskt fortsättningsvis. Så har jag gjort med grannens lampor.Karl_Pedal skrev:
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Sant. Jag utnyttjade dock mitt vredesutbrott till att fasa ut resterande 433-komponenter för gott.