61 496 läst · 128 svar
61k läst
128 svar
Vi bygger Älvsbyhus Edith
Och så var det dags för monteringen av garaget. Passade även på att börja flytta lite på tre gigantiska jordhögar som vi har på tomten.
F20 blir det som är näst största och är på 37m2 invändigt. Men blir nog riktigt bra, med lite tur så kanske vi får in åtminstone en bil innan vi bygger redskapsbod för gräsklippare och dylikt. Tänkte lägga plattor på både garageuppfarten och gångar, mest för att jag tror att det blir billigaste alternativet, ska jag asfaltera garageuppfarten så kan jag ju inte göra det själv...M Mikaelzii skrev:
B Bwise skrev:F20 blir det som är näst största och är på 37m2 invändigt. Men blir nog riktigt bra, med lite tur så kanske vi får in åtminstone en bil innan vi bygger redskapsbod för gräsklippare och dylikt. Tänkte lägga plattor på både garageuppfarten och gångar, mest för att jag tror att det blir billigaste alternativet, ska jag asfaltera garageuppfarten så kan jag ju inte göra det själv...
Vi tog priset på asfalt och plattor på uppfarten.
Asfalt 180 kvm 55 tusen
Plattor 200 tusen ca.
Men det är priset om vi lejde bort bägge.
Aha, jag räknar med att lägga betongplattor på ca 140m2 inräknat gångar och garageuppfart och räknar med att kostnaden för dessa hamnar på ca 20.000kr och sen kanske ett par tusen till för stenmjöl och fogsand. Men förstår att det blir billigare med asfaltering om man inte gör det själv!M Mikaelzii skrev:
B Bwise skrev:
Ja då borde du väll klara dig på max 35 tusen ink hyra av padda .
Lägg inte för tunna plattor bara kolla så dom är körbara.
Garaget tar sig, letade mig även upp på övervåningen och kikade lite, blir nog "några" timmar där uppe innan det är iordning.