Snäckväxel

Korp...

450px-Korp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Alfredo skrev:
Latmasken är ett "verktyg" som ställt till det många gånger för mig.
Motsatsen till arbetsmyra alltså? :p

Mikael_L skrev:
Motsatsen till arbetsmyra alltså? :p
Ja eller få slita Hund....:|

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Padda

Räv (en slags kärra i Dalarna och kanske i andra delar av landet)

räv.JPG

Nostokurki och Tiekarhu :p

Mikael_L skrev:
Jajo. Jag skulle nog inte uttalat mig helt enkelt, då jag vare sig vistats i kors närhet i någon utsträckning, samt har noll koll om deras anatomi, förutom att det brukar vara horn, viftande öron och snälla (dumma!) ögon där framme och fyra ben undertill ...
Kanske kan den här hjälpa dig vidare:
http://www.youtube.com/watch?v=rDBL0OrvK-Y

När jag praktiserade på ett storbygge så kallades den motordrivna ameringsklippen för papegojan, när det var blött ute så kitlades det i fingrarna tills jordefelsbrytaren löste och papegojan fick förvisas till barackens torkskåp.

Vid järnvägen användes en form av kilformad spårdonkraft för att lyfta rälsen, denna kallades i alla fall här nere för lyftgroda och stången som hörde till kallades för papegojspett.

Sedan har vi ju den där lilla raspen till gips som brukar gå under namnet Smurf (är smurfen ett djur?) fast själv säger jag Smörf (säger även gööka=gurka, kööka=kyrka, bööka=burkar)

Gorillatejp

Hajjen - skiftnyckel vars ena ända påminner om ett haj gap!

kysan skrev:
Padda
Menar du en
333121_Padda.gif

...som man använder vid avvägning, eller arbetet man utför med en markvibrator?

GRISkuk.
Ornepik.jpg

Även denna har samma smeknamn.

2784-01.gif

Snäcka

Har läst nånstans på detta eminenta forum om en "formapa", har dock ingen exakt aning vad det är....men en hammare något större än vad man normalt kröker sina 4" med....tror jag... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.