En vanlig skapligt bra fogsvans löser väl uppgiften utmärkt? Den har tämligen böjligt blad samt går att använda för att starta ett snitt på en plan yta. Tar ju max 10 minuter att kapa det markerade röda snittet med en fogsvans.

Mikael_L
Fast en Multimaster eller Bosch är ju ändå kul att ha ... :D

Om Beijer har den för 849:- som någon skrev här ovan, då kan jag ju köpa den på Bauhaus för 747:- med prisgarantin. hmmm ...
Nu blev jag sugen, jag som bestämt mig för att inte köpa detta verktyg i förväg, utan direkt då det första behovet uppstått ...

Heder åt dig Mikael_L, jag har funderat på om jag var den enda som tänkte i tankarna att köpa först när behov uppstår ;)

Behov?

Vem har sagt att man alltid ska ha BEHOV??? Det är KUL med maskiner!

Så sant, så sant... är kanske därför frugan tittar snett på mig när jag dammsuger Blocket och porrsurfar nätbutiker med maskiner?

747 kr på bauhaus med prisgaranti (om de har noen inne, stor mangel på de i den store verden) er så billig at om man ikke kjøper en til seg selv, så gi en til madammen :D

phl skrev:
Så sant, så sant... är kanske därför frugan tittar snett på mig när jag dammsuger Blocket och porrsurfar nätbutiker med maskiner?
Där ser man, ännu en konkurrent om grejerna på Blocket...:)

På tradera har det börjat dyka upp en hel del bra maskiner på sistonde. Tidigare var det mest Heavy Power Super Duper-tjing-tjongmaskiner där men häromdagen kom ett litet gulligt paket hem till mig!

En Metabo sticksåg, visserligen begagnad men i ruggigt fint skick och för 600 pix så är jag mer än nöjd.

Var inne på ByggOle idag och såg att de sålde lilla Feinen (240) för 1595:- Som tur var hade de inga maskiner inne, annars hade jag slagit till. ;-)

H
för tre brädor känns det ju lite overkill att köpa en multimaster? en fogsvans borde duga gott

Jag kan köpa en så kan du få hyra den.
:)

Hehe. Näe, nu är det klart. Efter en kombination av cirkelsåg, japansk dragsåg, Black&Decker elfil och en hyfsad mängd manlig uttryck blev det till slut klart. Det var egentligen klart innan men när jag upptäckte att hålet låg alldeles för långt ifrån väggen så blev det till att såga mer.

Angående Boschen hörde jag idag att motorn tydligen väsnan något alldeles extra, jämfört med Feinen.

Ja, den låter riktigt illa. Hörselskydd är ett måste.

jon_h skrev:
Ja, den låter riktigt illa. Hörselskydd är ett måste.
Är den värre än multimastern? för den låter ju rätt rejält också enligt min uppfattning.

Ingen aning, har aldrig testat Multimastern.

Om man inte har behov så man "tvingas" till investering får man väl skaffa sig ett behov. Det ordnade jag och är nu stolt ägare till boschen...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.