21 468 läst · 23 svar
21k läst
23 svar
Vem tillhör de bruna kluttarna i mitt växthus?
Administrator
· Skåne
· 7 897 inlägg
Du vinner ära och berömmelse för att vara Byggahus största expert på ... paddor?TheStills skrev:
Vad gör paddor om de inte hoppar, kryper de?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 748 inlägg
Då fick även jag en förklaring till skiten. Paddor har vi gott om sedan en månad tillbaka. Det händer varje år och jag har alltid undrat var det kommer ifrån. Som Marlene skriver är de luktlösa.
Administrator
· Skåne
· 7 897 inlägg
Här är en bild med min tumme bredvid, så att ni ser storleken.
Jag skulle så gärna vilja se paddan, vet ni om paddor är aktiva någon särskild tid på dygnet? Är de nattdjur då eftersom jag aldrig har sett någon padda i trädgården?
Igelkottar springer i trädgården då och då, men jag tyckte inte att den bilden var så lik. Satsar på att det är en sån här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle så gärna vilja se paddan, vet ni om paddor är aktiva någon särskild tid på dygnet? Är de nattdjur då eftersom jag aldrig har sett någon padda i trädgården?
Igelkottar springer i trädgården då och då, men jag tyckte inte att den bilden var så lik. Satsar på att det är en sån här.
Logga in
Skapa konto
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 748 inlägg
Typ. Jag brukar hitta en eller två varje kväll som prasslar omkring bland marktäckarna i norrläge. Där finns spindlar som är mums. Spindlar som i sin tur glufsat i sig en massa flugor och annan ohyra.Marlen Eskilsson skrev:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Äkta_paddor
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Jag har hittat den skyldige! Det är en igelkott som bajsar i vårt växthus. Här har ni beviset.eddie_bergh skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
eddie_bergh och Mikael_L hade rätt.
Trevligt med en lus-spridare på altanen.
Och paddor verkar vara väldigt aktiva när man närmar sig dem med gräsklipparen oavsett tid på dygnet.
Blir nästan lika rädd varje gång man kommer i närheten av denns "lägenhet " under en av mina gamla plattor.
Och paddor verkar vara väldigt aktiva när man närmar sig dem med gräsklipparen oavsett tid på dygnet.
Blir nästan lika rädd varje gång man kommer i närheten av denns "lägenhet " under en av mina gamla plattor.