R
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag noterar att även du väljer att inte svara på allt i mina inlägg 🙄
Har jag missat någon fråga då får du gärna ta upp den igen..
 
Jag skrev förvisso att du inte bemöter allt, det är ju väldigt lite jag skriver som en direkt fråga.

Men jag kan omformulera mig, tycker du att det är god ton och för diskussionen framåt när man skriver följande inlägg som svar på någon som försöker förklara hur denne resonerar i en fråga?
Säg att du skojar nu. Du kan bara inte vara så jäkla dum.
 
R
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan utan omsvep erkänna att jag skrev fel när jag skrev
Äntligen ett erkännande, tack 🙏


Jag ställde frågan i inlägg #147 som blev obesvarad:
Fairlane Fairlane skrev:
Ja, men som beställare av nytt golv är det ointressant, man beställer ett nytt golv.
”Nej det är inte ointressant, ska radonsanering också ingå? Eller om det är blött i bjälklaget som förhindrar mattläggninhen ska det också ingå? osv… ”

Ovanstående bemöttes inte alls..
Fairlane Fairlane skrev:
Nej, du överdriver rejält, det där är saker som bara du och Rejäl tror på (han tror att man tvingas radonsanera vid golvbyte...).
Sedan i inlägg #157 med AG A så pratar du om mig och har vänt min fråga till dig ifrån inlägg #147 till att vara något som jag tror..
Det är det jag allra mest reagerar på och menar att detta är ett sätt som du använder dig av i dina argumentationer som gör det väldigt svårbegripligt och ett fult sätt att förvanska någons skrivelser..
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skrev förvisso att du inte bemöter allt, det är ju väldigt lite jag skriver som en direkt fråga.

Men jag kan omformulera mig, tycker du att det är god ton och för diskussionen framåt när man skriver följande inlägg som svar på någon som försöker förklara hur denne resonerar i en fråga?
Vad har det med mig att göra? Ta upp det med den som har skrivit det…
 
R Rejäl skrev:
Vad har det med mig att göra? Ta upp det med den som har skrivit det…
Du har gillat inlägget 🙄
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Du har gillat inlägget 🙄
Men herregud ska man bli granskad utav dig för allt man gillar och ogillar vem tror du att du är?
Ta nu en söndags öl och reflektera lite över vad du håller på med…
 
R Rejäl skrev:
Men herregud ska man bli granskad utav dig för allt man gillar och ogillar vem tror du att du är?
Ta nu en söndags öl och reflektera lite över vad du håller på med…
Tål du inte kritik eller?

Personligen undviker jag att gilla inlägg som är otrevliga, jag vill inte uppmuntra till sånt.
Och jag tyckte det var högst relevant när vi diskuterar tonen i debatten.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Tål du inte kritik eller?

Personligen undviker jag att gilla inlägg som är otrevliga, jag vill inte uppmuntra till sånt.
Och jag tyckte det var högst relevant när vi diskuterar tonen i debatten.
Men jag håller inte med dig i detta med tonen hur många gånger ska jag behöva förklara det till dig..
Du har en ful ovana att lägga dig i diskussioner som inte berör dig som en slags polis på något sätt..
Sluta upp med det så slipper trådarna handla om dina tyckanden som inte har något med ämnet i tråden att göra…
 
  • Haha
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej jag skojar inte.
Säg att företaget tvingas betala fakturan för saneringen, en faktura på 25000 kr inklusive moms. Är det då säkert att det blir löneavdrag för hantverkaren? Är löneavdraget 25000 kronor då?

Så jävla dum är du väl inte så att du tror det?

Är det enskild firma så kan man såklart se det som en minskning av lönen, men långt ifrån 25000 kr. Är det ett större företag som drar 25000 kr i lön från hantverkaren i det läget så är det ett synnerligen oseriöst bolag.
Då menar du väl att hantverkare borde ju sluta fakturera helt och hållet? Deras intäkter påverkar ju ändå inte deras lön.
 
R Rejäl skrev:
Men jag håller inte med dig i detta med tonen hur många gånger ska jag behöva förklara det till dig..
Du har en ful ovana att lägga dig i diskussioner som inte berör dig som en slags polis på något sätt..
Sluta upp med det så slipper trådarna handla om dina tyckanden som inte har något med ämnet i tråden att göra…
Det var du som började kommentera mitt inlägg till Fairlane 😉

Det enda jag kan konstatera är att vi sällan kommer överrens, och att jag troligtvis kommer fortsätta kommentera när jag tycker du har fel.

Så ta dig nu en öl och tagga ner lite och öva på din argumentationsteknik.
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Det var du som började kommentera mitt inlägg till Fairlane 😉

Det enda jag kan konstatera är att vi sällan kommer överrens, och att jag troligtvis kommer fortsätta kommentera när jag tycker du har fel.

Så ta dig nu en öl och tagga ner lite och öva på din argumentationsteknik.
Som jag raderade innan du hann skriva för jag visste utfallet..

Ja vi lär nog inte vara överens i alla fall denna tråden..

Lägg ned nu o leka polis och tillför något till tråden om du kan…
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
H
H HEM2121 skrev:
Är hantverkaren duktig och tillmötesgående? Vad säger sunda förnuftet? Tycker du att du har fått ett ockerpris av hantverkaren eller är det helt ärligt och bra pris? Är det rätt att hantverkaren ska betala för Asbetssanering för att hantverkaren inte skrivit in det på pappret? Hantverkaren har heller inte skrivit att Asbestsanering ingår. Skulle du genomdriva detta och få rätt så lär det vara svårt för dig att få tag ingen vettig hantverkare i framtiden. Jag skulle inte ens diskutera detta om jag fått ett helt ok offert och sunda förnuftet hade sagt Arbetssanering inte ingår i priset.
Tillägger: Det tar tid och kraft att få rätt alt. inte rätt. Kanske du skall göra som du föreslog, lägga ny matta på den gamla. Vid en ev. försäljning måste du informera köparna vad som ligger under mattan.
 
R Rejäl skrev:
Lägg ned nu o leka polis och tillför något till tråden om du kan…
Detsamma detsamma.

Fyll i denna när du ändå är igång:
22281968_10214094502065013_6617469645206522456_n.jpg
 
R
H HEM2121 skrev:
Tillägger: Det tar tid och kraft att få rätt alt. inte rätt. Kanske du skall göra som du föreslog, lägga ny matta på den gamla. Vid en ev. försäljning måste du informera köparna vad som ligger under mattan.
Pratar du med dig själv kompis?😉
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Detsamma detsamma.

Fyll i denna när du ändå är igång:
[bild]
Vilken självinsikt polisen har var precis på väg och skicka den till dig😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.