På villatomten i Lomma har Vegar och Marie byggt ett eget badhus i trä: en vedeldad bastu med relaxrum, badkar och uteduschar. Allt som allt på 10 bygglovsbefriade kvadratmeter.

Du kan läsa artikeln här: Vegar byggde vedeldad bastu

E
På villatomten i Lomma har Vegar och Marie byggt ett eget badhus i trä: en vedeldad bastu med relaxrum, badkar och uteduschar. Allt som allt på 10 bygglovsbefriade kvadratmeter.

Du kan läsa artikeln här: Vegar byggde vedeldad bastu

E
Skrivet av: Gäst

Heaven!!

E

Fantastiskt bygge. Kul.
Peter.

E

Hirven ihana!! Va härligt! :) Som halvfinne lockar detta med separat vedeldad sauna enormt mycket.

E

nice, ska bygga en själv till sommaren

E

Oerhört vackert bygge! Blir avis... :)

Dave

E

Grymt!
Jag har också gått i tankarna att bygga en vedeldad bastu i en friggebod,
Vad finns det för regler för kaminen?
Skall den godkännas och sotas som en vanlig kamin?

E

Längtar efter att köpa sommarstuga. Om det blir av i sommar ska detta bli ett projekt att ta tag i. Supersnyggt och strålande ide.

E

Fint bygge! Grattis! Vilket slags skydd har du mellan kamin och lavar?
Bastubyggare Svante

E

Tjusigt och viktigt!!!
Ved är bäst, alltid fest.

Jag byggde själv ett bastuhus, gammal stark svart vedkamin värmer kanon, även vattenbaljan ovanpå. Vi tvättar oss utanför med vatten och svamp som man lyfter upp vatten med, 10 liter räcker bra till en pers, både kropp och hår.

Lavarna blev asp, vitt, lätt, skönt, annars gran. Glasdörr den finska K-Rautas, ett fönster, plus ett litet fönster med horisontkontakt. Rum utanför med skiva av plast vi hänger för, äter, dricker, kollar rådjuren utanför på ängen.

Valter Isander mer på www.isander.se

E

hej undrar var priset ligger på en sådan bastu

E

bra jobbat snickarn alltså :D
Tråkigt att min kommun kräver avlopp

E

Stackars grannar som tvingas stå ut med en granne som vedeldar sin bastu. Respektlös mot omgivningen!

• Ledsen
SweetTerrain
  • Laddar…
E

Ang. kommentaren
"Anonym, mån, 2010-11-08 20:47
Stackars grannar som tvingas stå ut med en granne som vedeldar sin bastu. Respektlös mot omgivningen!"

Dig vill inte jag ha som granne. Verkar som du vill klaga på allt. Hoppas du bor ensam i skogen utan grannar.

• Älska
  • Gilla
SweetTerrain och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.