Du har inget golv ute heller. 😉

SkÀmt Äsido. 200 kg glasparti med en tyngdpunkt drygt tvÄ meter över marknivÄ; jag skulle ta det vÀldigt försiktigt som amatör. Definitivt ha golvskivor inne, gÀrna plattform ute med. Men dÄ det ÀndÄ ska fÀstas inifrÄn skulle jag helst frÀmst jobba frÄn det hÄllet.
 
NötegÄrdsgubben NötegÄrdsgubben skrev:
Du har inget golv ute heller. 😉

SkÀmt Äsido. 200 kg glasparti med en tyngdpunkt drygt tvÄ meter över marknivÄ; jag skulle ta det vÀldigt försiktigt som amatör. Definitivt ha golvskivor inne, gÀrna plattform ute med. Men dÄ det ÀndÄ ska fÀstas inifrÄn skulle jag helst frÀmst jobba frÄn det hÄllet.
Det fÄr nog bli sÄ, tack för input!
 
NötegÄrdsgubben NötegÄrdsgubben skrev:
Jag skulle lyfta in det liggande, spika för hÄlet med ett par ribbor och sen resa det innifrÄn. Minst tre, gÀrna fyra man.

Om vi pratar helt manuellt arbete.
Nu Àr fönstret pÄ plats. Gjorde exakt som du föreslog och det gick vÀldigt smidigt!
Ett rött fritidshus med stora fönster Àr nyrenoverat och omgivet av skog. En stege stÄr lutad mot vÀggen och en stor sten finns pÄ grÀsmattan framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av ett stort fönster inmonterat i ett trÀramverk med utsikt över en grÀsmatta, en sjö och skog vid horisonten, taget frÄn insidan av en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil2022 och 6 till
  • Laddar…
Vilken vy! Snyggt planerat (och utfört)!

Hoppas du tar dig rÄd att ha rikligt med glas mellan bastu och relax ocksÄ.
 
NötegÄrdsgubben NötegÄrdsgubben skrev:
Vilken vy! Snyggt planerat (och utfört)!

Hoppas du tar dig rÄd att ha rikligt med glas mellan bastu och relax ocksÄ.
Ja tanken Àr att det ska bli en glasvÀgg dÀremellan.
 
Produkter som diskuteras i trÄden
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.