O
R Ragsan skrev:
Ja precis, men vår utkastare hade bara EN sådan plastbit (den främre närmast själva utkastaren). Jag var dock lite för snabb med att skriva. Provade att vattna igen precis, och ljudet kom tillbaka. Jag öppnade upp, provade olika mått (allt från 2 cm till 6 cm) men 3 cm är den som är mest tyst. Sen varierar det från gång till gång. Ena stunden är den tyst direkt, andra låter den som sjutton i ca 1 minut för att sen bli tystare. Det varierar även på vilket ”tryck” jag har i kranen. Visst, det har blivit bättre än innan, men ljudet verkar inte försvinna helt.
Jag har exakt samma problem. Finns ingen magisk lösning alltså?
 
O olsjo skrev:
Jag har exakt samma problem. Finns ingen magisk lösning alltså?
Tyvärr verkar det inte så. Rörmokaren sa att han har exakt samma bekymmer hemma hos sig med sin utkastare av samma modell. Vettetusan om det går att laborera med fler ”plastbitar” på något sätt. Funderar på att kontakta någon kundtjänst eller liknande hos FM Mattsson för att höra deras åsikt. Såhär kan det ju inte vara tänkt att det ska vara…?
 
Hej igen,

Jag satte mig ner och funderade på konstruktionen. Jag tror inte att jag kan få det bättre nu. Oljudet är 90-100% borta beroende på vattentrycket. Man får laborera med vattentrycket så försvinner oljudet ganska snabbt. Jag har lagt upp två bilder (jag ber om ursäkt för dåligt ritat i paint) som visar hur jag gjorde. Det röda är plastbiten.

Det är bara att komma med frågor, så ska jag försöka svara så gott jag kan. Det är inte det lättaste att förklara hur man gjorde i ren text. :)
 
  • Simplified hand-drawn diagram in red and black showing a solution to reduce noise in a pipe with a red plastic piece.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg och kopparledning på träyta med måttmarkering 2 cm för att illustrera en vatteninstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Ragsan skrev:
Hej igen,

Jag satte mig ner och funderade på konstruktionen. Jag tror inte att jag kan få det bättre nu. Oljudet är 90-100% borta beroende på vattentrycket. Man får laborera med vattentrycket så försvinner oljudet ganska snabbt. Jag har lagt upp två bilder (jag ber om ursäkt för dåligt ritat i paint) som visar hur jag gjorde. Det röda är plastbiten.

Det är bara att komma med frågor, så ska jag försöka svara så gott jag kan. Det är inte det lättaste att förklara hur man gjorde i ren text. :)
Glöm detta inlägg. Provade att vattna idag igen, och oljudet är tillbaka. Jag hörde av mig till FM Mattsson som lovade att skicka ett nytt kägelkitt kostnadsfritt. Får se om det löser problemet.
 
Jag gjorde en ny tråd, men ser att det redan fanns en. Hur har detta löst sig?
 
J JohanLun skrev:
Jag gjorde en ny tråd, men ser att det redan fanns en. Hur har detta löst sig?
Du får laborerar fram med dem plastbitar som jag visade upp. Jag fick testa mig fram men prova dem måtten som skrivs i tidigare inlägg.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.