Här är det inte krav efterssom denna kran sitter ute i gatan framför varje hus. Det kan ju annars liknas med att man har en huvudbrytare före elmätaren...
Undra hur man skall ta det med kommunen med ev ersättning. Man kanske kan jämföra hösten med våren och se skillnaden?
(Hmm redan 1.7Kbm)
Undra hur man skall ta det med kommunen med ev ersättning. Man kanske kan jämföra hösten med våren och se skillnaden?
(Hmm redan 1.7Kbm)
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Jodå, jag har huvudbrytare före elmätaren och flera efter också.
Skulle vara ett elände att måsta bort till elskåpet och rycka ur en säkring för att byta elmätare.
Kan inte förstå, att byta mätare: Stänga av i gatan men var är avstängningen under 2 cm hårdpackad snö, hmmmm,, in och skruva bort mätaren om det är i en källare så kanske det rinner in vatten pga servisen lutar in mot källaren, skruva dit mätaren, ut i gatan öppna kranen, in igen och kolla om det blev tätt? Och sedan blir det mera luft i rören.
Jag vill inte bo i den kommunen de måste ha för lite att göra.
Prototypen
Skulle vara ett elände att måsta bort till elskåpet och rycka ur en säkring för att byta elmätare.
Kan inte förstå, att byta mätare: Stänga av i gatan men var är avstängningen under 2 cm hårdpackad snö, hmmmm,, in och skruva bort mätaren om det är i en källare så kanske det rinner in vatten pga servisen lutar in mot källaren, skruva dit mätaren, ut i gatan öppna kranen, in igen och kolla om det blev tätt? Och sedan blir det mera luft i rören.
Jag vill inte bo i den kommunen de måste ha för lite att göra.
Prototypen
Har kran i gatan också men den är till för att stänga av fastighetsledningen vid behov. Kranen före mätaren är till för att man ska kunna serva mätaren utan att behöva gräva genom prototypens ispansar