Så här har rörisen kopplat hos mig (inte färdigt ännu som synes)
Vet inte om tryckbrytaren är av en annan typ eller om jag skall be honom lägga in ett rör emellan.
Det är en annan typ av brytare, en sensor som mäter trycket och sen har du nån elektronik som styr pumpen , antingen av/på eller steglöst.
Sensorn sitter upprätt vilket är bra men det är nog bra att få lite rör emellan.
Den är liten och trång invändigt vilket gör det svårt för vattnet att rinna ut.
Jag jobbar med sådana givare fast inom fordonsbranshen och de kan ha väldigt litet hål in till membranet som mäter trycket.
Tänk typ parfymflaska, det händer inget om man vänder den upp å ner, man får ruska ur dropparna.
Tömningsrapport från igår för den som är nyfiken på hur lång tid det tar att tömma en stuga på vatten inför kallställning.
Videofilmning och arbete med en hand utan schemat jag själv rekomenderat att man ska ha. Det tog 8min 37sekunder.
Då ingick runt 40 sek väntan på att diskmaskinen skulle börja fylla vatten så inloppslangen kunde sugas ur.
Efter ca 4 min var stugan exkl diskmaskin klar.
Men så tömde jag våtsugaren och monterade tillbaks diskmaskinens vatten och avlopp efteråt så det blev nog ärliga 10 minuter innan det var klart. Behövde båda händerna då.
Kanske jag kan lägga upp filmen så småningom men jag vill hinna titta riktigt på den själv först. Skakigt och oförberett är väl recensionen så här långt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.