379 167 läst · 824 svar
379k läst
824 svar
Vårt ytong hus projekt
Tack ja det gör vi. Hade jag ägt en drönare så kunde jag tagit en fin bild över hela taket men ska ta några bilder imorgon så man får med taket ifrån olika vinklar. Alla pannor är på plats. Sen ska alla ränndalar målas också bara. Det får bli nästa veckabanjoragge skrev:
G Gud_ skrev:
Absolut. Åt upp en stor godis påse så det blev mitt sätt att firajonastroms skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Jag har glömt att svara dig. Sorrry. Jag har 3-4 sektioner, 2 vån. Plus ena massa extra bommar, bl.a korta för trånga utrymmen. Har använt dem mellan de 2 husen jag byggt senast. När vi putsade hyrde jag extra, men annars är det lätt att flytta/bygga Haki. Jag gör det själv, så gubbarna kan jobba med sitt. Jag gav ca 40 000 för ställningen med nya trallar och har använt dem på 3 byggen hittills. Ska sälja dem nu, har inte plats till skrotet. Jag köpte också ev 20 fots sjöcontainer för 13’ och har haft den i 3-4 år. Den åker nästa år och har ung. samma pris forttfarande. Sålde min manskapsbod förra sommaren. Vi bodde i den ca 2 år från byggstart till inflytt. Jag fick samma som jag gett, så den var gratis.G Grim Pedersen skrev:Har du en "hel" ställning, dvs till nock hela vägen runt ett hus? Hur mycket gick en sånn på om man får fråga!
Jag har själv velat mellan köp / hyr. Rätt dyrt båda alternativen, men jag tänker att om man köper en "flyttbar" som man "tar med sig" och arbetar sig runt huset så kanske man kan spara en slant!
Toddep, hur länge tycker Xella att du ska vänta med att putsa in / utsida när du kör med Ytong? Har för mig att Ytong är bland de "torrare" blocken vid leverans. Fick i alla fall den uppfattningen när jag läste lite recensioner på de olika (Bauroc/Aeroc, H+H, Ytong)
Lite fönster och altandörrar har blivit monterade i helgen.
Sambon har också börjat måla underslaget som snart ska spikas upp.
Sambon har också börjat måla underslaget som snart ska spikas upp.
Renoverongar kan vara mer krävande när man ska bo i röran för det slipper ju jag men jag har fått en hel del hjälp så det går framåt men allt tar tid när man inte jobbar hel dagar på husetN Noseone skrev:
Riktigt häftigt projekt. Vilket jobb! Imponerad!
Entre dörren på plats. Den kommer plastas in snart tyvärr
Även aqua panel på plats i gavel spetsen
Även aqua panel på plats i gavel spetsen
Järn pelaren inmurad så man kunde sätte resten av dom stora fönstren.
Om någon vecka kommer triangel fönstren till gaveln och ett Skjutparti sen är huset snart tätt
Om någon vecka kommer triangel fönstren till gaveln och ett Skjutparti sen är huset snart tätt
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 556 inlägg
Lite underslag på plats. Jag drar även slang till spottar.