A
F fribygg skrev:
Man behöver knappast motorsåg, full skyddsutrustning, motorsågskörkort, saftblandare och liknande för att ta bort enstaka träd, fogsvans duger gott, rymms lätt i bilen, tror till och med att det är lagligt att ha med till skillnad från yxa och det behövs inte ringas polis eller räddningstjänst för att man har nått träd över vägen.
Jajemän fogsvans duger..
Jag har dock alltid sågen med mig i bilen..
byxor är skitsamma..
Däremot vill jag synas för andra trafikanter..
De kör väl på en annars...
 
  • Gilla
jonasz och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jajemän fogsvans duger..
Jag har dock alltid sågen med mig i bilen..
byxor är skitsamma..
Däremot vill jag synas för andra trafikanter..
De kör väl på en annars...
Har jag inte arbetskläder på och motorsåg med finns alltid 2 varselvästar i kupén och fogsvans i bagaget. Förstår inte varför det ska ringas när det oftast bara är 10 min manuellt arbete som behövs för att få det framkomligt
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Har jag inte arbetskläder på och motorsåg med finns alltid 2 varselvästar i kupén och fogsvans i bagaget. Förstår inte varför det ska ringas när det oftast bara är 10 min manuellt arbete som behövs för att få det framkomligt
Japp.
många ringer till trafik och service sedan kan det ta flera timmar innan vissa saker är väck..
väst ligger i mina bilar med..
sågar finns i båda efter branden 2018..
när träd föll över vägen på väg hem från Härjedalen...
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
M
F fribygg skrev:
Man behöver knappast motorsåg, full skyddsutrustning, motorsågskörkort, saftblandare och liknande för att ta bort enstaka träd, fogsvans duger gott, rymms lätt i bilen, tror till och med att det är lagligt att ha med till skillnad från yxa och det behövs inte ringas polis eller räddningstjänst för att man har nått träd över vägen.
Jag får inte lov att ha yxa i min egen bil? Likställs den med att bära kniv eller vad?
 
P
Beror ju på vad för sorts träd som fallit över vägen med?
Att kapa en lång frötall, en grov lång igenomfrysen björk eller en rejäl buskig gran med fogsvans lät ju väldigt spännande, spec en kall vintermorgon 30 grader kallt i fin kostym:whistle:
 
  • Gilla
Mmhe71 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.