arneri68 skrev:
Det blev ett klart lyft jämfört med ursprungsköket. Hur mycket frångick ni ritningen i inlägg 2? Jag ser ingen köksö eller trippla högskåp/kyl/frys. Har ni ingen Micro?

Har ni glas/servis i "bardelen"?

Vart har ni stekpannor/kastruller och slevar/knivar och andra redskap? Vart har ni brödrost, mixer, juicemaskin etc?
Helt korrekt! Köksön var en önskan som vi märkte inte behövdes när allt var klart! Vi tänkte att vi skulle bygga en provisorisk för att testa först men just nu känns det helt ointressant. Dessutom är det gränsfall trångt på sidorna om vi skulle ha en ö, bara ca. 90 cm på varje sida.
I övrigt blev det ganska exakt som vi hade planerat! De trippla högskåpen är som det är idag. Enda skillnaden är att ena skåpet är ett högskåp på 40 cm och inte ett 60 cm som på bilden. De två andra är överskåp (60cm) över kyl & frys.

Tallrikar har vi helt korrekt i "bardelen", men vi ska beställa ett vitrinskåp (syns till vänster på ritningen) som ska byggas upp i entrén till köket. Dels behöver vi utrymmet för finporslin och glas men även för att knyta ihop köket än mer med den delen.
Stekpannor och kastruller har vi i hörnskåpet till vänster om spisen (karusellskåp), brödrost står i skåpet till höger om spisen. Slevar och knivar i lådan till vänster om spisen.
Micro, nej! Vi hade en micro i förra köket och hade först planerat att ha en nu också. Men vi valde att hoppa den till att börja med, det enda vi gör med den är popcorn :) Vi sparade den i ett annat rum och drog el för att kunna i framtiden ev. bygga in den i ett av skåpen i "bardelen". Där skulle snickaren i så fall bygga om en av lådorna till en skåplucka med micron bakom. framtiden får visa om det behövs :D

Hej! Tack för inlägget! väldigt kul att se det eftersom jag är på väg att lackera om mina Ballingslöv Birka björk luckor. Om du har tid undrar jag om färgen har hållit bra? Har det blivit sprickor? Minns du om luckorna var svåra att lackera eftersom den ursprungliga ytan var vaxad? mvh Janet

Kul att du hittat tråden! Våra björkluckor var lackade, så vi lämnade bara in dem som de var! Färgen har hållit kanon! Det är som om luckorna vore nyköpta, fast ännu bättre! Luckorna tål ju mer eftersom de inte är gjorda i MDF!

Hej! Underbart att höra! Det känns som birka luckorna har ett värde långt över många andra Nya MDF luckor är inte i samma klass som mina nästan 20 år gamla birka luckorna!! Tack igen/Janet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.