19 891 läst · 121 svar
20k läst
121 svar
Vårt första hus
Såhär ser det ut som för 15 minuter sen. Cirka 7 plattor innertak kvar. Slipa en vända till i de små sovrummen. Golv i alla rum förutom i vårt sovrum och klädkammare där det ska va heltäckningsmatta kvar också. Tapet är satt på större delen av vårat sovrum och klädkammaren är klar.
Är ledig tills på måndag så hoppas bli klar med ”mina uppgifter”, dvs grovgörat fram till tapet/färg. Men får se hur långt jag kommer. Får gäster i helgen så kanske inte hinner med så mycket.
Är ledig tills på måndag så hoppas bli klar med ”mina uppgifter”, dvs grovgörat fram till tapet/färg. Men får se hur långt jag kommer. Får gäster i helgen så kanske inte hinner med så mycket.
Nu är fönsterna monterade och sista biten på väggen klar.
Tur i oturen såg jag när jag tog bort fönstret i vårt sovrum att den tidigare ägaren monterat byggplast ist för vindduk mellan panelen och isoleringen.. någon luftspalt tänkte han inte heller på.
Så åker på att byta panel o fixa till det i höst/vår.
Räknade lite snabbt o bör inte landa på mycket mer än 7000+färg. Och min sambo vill ändå byta tegelfasaden så allt är samma. Men hade inte räknat med att det skulle bli nu.
Så vi börjar med att byta där det är panel där uppe nu så får vi se när vi sätter panel på resten av huset.
Tur i oturen såg jag när jag tog bort fönstret i vårt sovrum att den tidigare ägaren monterat byggplast ist för vindduk mellan panelen och isoleringen.. någon luftspalt tänkte han inte heller på.
Så åker på att byta panel o fixa till det i höst/vår.
Räknade lite snabbt o bör inte landa på mycket mer än 7000+färg. Och min sambo vill ändå byta tegelfasaden så allt är samma. Men hade inte räknat med att det skulle bli nu.
Så vi börjar med att byta där det är panel där uppe nu så får vi se när vi sätter panel på resten av huset.
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Vad har du för tegel i fasaden? Mexi?
Jo så är det..J Jarlsgård skrev:
Yes ska kolla upp detta. Min kollega som bor några hus bort fick byta från stående till liggande samt färg utan någon anmälan men det kan ju skilja sig ändå.
Men då är det ju trä mot trä.. Tegel mot trä är jag inte lika säker på men det är ju som du säger bara att kolla med kommunenW Willewonka skrev:
Nu tänkte jag mest på där uppe där jag behöver byta ut den befintliga, för teglet behövs säkert minst en anmälan. Dock så kommer panelen vara vit så kommer ändå vara hyfsat likt sig. Men det är några år bort.J Jarlsgård skrev:
Jaha är det bara trät som ska bytas, då misstolkade jag trodde teglet skulle rivas ner och ersättas med panelW Willewonka skrev:
Ja ni vet hur det är, jobba, jobba hemma, äta, sova sen börjar det om igen. Men lite har det allt hänt! Inga mer missöden med avkapade stödben eller plast där plast inte ska va, utan nu är allt golv på ovanvåningen lagt och målningen är klar förutom i 1 av de små sovrummen. Så imorgon ska jag börja bygga garderoberna som blir platsbyggda i mdf. Första gången jag kommer jobba i mdf, får se hur de går
Ska se om jag kommer ihåg att ta lite bilder senare ikv.
Ska se om jag kommer ihåg att ta lite bilder senare ikv.