Såhär ser det ut som för 15 minuter sen. Cirka 7 plattor innertak kvar. Slipa en vända till i de små sovrummen. Golv i alla rum förutom i vårt sovrum och klädkammare där det ska va heltäckningsmatta kvar också. Tapet är satt på större delen av vårat sovrum och klädkammaren är klar.
Är ledig tills på måndag så hoppas bli klar med ”mina uppgifter”, dvs grovgörat fram till tapet/färg. Men får se hur långt jag kommer. Får gäster i helgen så kanske inte hinner med så mycket.
 
  • Renoveringsarbete i rum med spacklade väggar, omonterat innertak och rått trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis renoverat rum med nysatt innertak och obehandlat trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i rum med delvis satta tapeter, byggavfall och oanvänt takmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i ett rum med omonterade innertaksplattor och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med oavslutat golv och materialrester, synlig röran och delvis installerat innertak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt visar rum under arbete med omonterade gipsplattor och verktyg utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med omonterade plattor för innertak, verktyg och byggmaterial på golv i oinredda rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med oslipat golv och spacklade väggar i ett ofärdigt rum med fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med väggspackling, kapsåg och trämaterial på golvet, ofärdigt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med omonterade innertakplattor och isoleringsmaterial i ett rum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med nytt träinnertak och pågående arbete i en korridor, verktyg synliga på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med oavslutade väggar och verktyg utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsrum med rödvit tapet och verktyg och material utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maah och 6 till
  • Laddar…
Nu är fönsterna monterade och sista biten på väggen klar.
Tur i oturen såg jag när jag tog bort fönstret i vårt sovrum att den tidigare ägaren monterat byggplast ist för vindduk mellan panelen och isoleringen.. :mad:någon luftspalt tänkte han inte heller på.
Så åker på att byta panel o fixa till det i höst/vår.
Räknade lite snabbt o bör inte landa på mycket mer än 7000+färg. Och min sambo vill ändå byta tegelfasaden så allt är samma. Men hade inte räknat med att det skulle bli nu.
Så vi börjar med att byta där det är panel där uppe nu så får vi se när vi sätter panel på resten av huset.
 
  • Nyligen monterat öppningsbart fönster med utsikt över gården, verktyg synliga och en person i arbetskläder inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster i en delvis renoverad vindsvåning med synliga byggmaterial och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster i renoveringsrum med skivor på väggen och byggavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat takfönster med utsikt över trädgården och delvis synlig etikett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
LoweW
Snyggt!

Vilket märke och material blev det på fönsterna?
 
LoweW LoweW skrev:
Snyggt!

Vilket märke och material blev det på fönsterna?
Orama, alu/ isolerad glasfiberarmerad polyester.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vad har du för tegel i fasaden? Mexi?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vad har du för tegel i fasaden?
Vitt mexitegel. Gissar att den är monterad över den gamla putsfasaden med vassmatta. Det var iaf träpanelen på ovanvåningen.
 
Surt på fasaden! Men ibland är byggmissar den bästa sortens spark i röven...

Ha dock i åtanke att om ni bor inom detaljplanerat område så lär ni behöva bygglov för att byta till panel :)
 
J Jarlsgård skrev:
Surt på fasaden! Men ibland är byggmissar den bästa sortens spark i röven...

Ha dock i åtanke att om ni bor inom detaljplanerat område så lär ni behöva bygglov för att byta till panel :)
Jo så är det..
Yes ska kolla upp detta. Min kollega som bor några hus bort fick byta från stående till liggande samt färg utan någon anmälan men det kan ju skilja sig ändå. :)
 
W Willewonka skrev:
Jo så är det..
Yes ska kolla upp detta. Min kollega som bor några hus bort fick byta från stående till liggande samt färg utan någon anmälan men det kan ju skilja sig ändå. :)
Men då är det ju trä mot trä.. Tegel mot trä är jag inte lika säker på men det är ju som du säger bara att kolla med kommunen :D
 
J Jarlsgård skrev:
Men då är det ju trä mot trä.. Tegel mot trä är jag inte lika säker på men det är ju som du säger bara att kolla med kommunen :D
Nu tänkte jag mest på där uppe där jag behöver byta ut den befintliga, för teglet behövs säkert minst en anmälan. Dock så kommer panelen vara vit så kommer ändå vara hyfsat likt sig. Men det är några år bort.
 
W Willewonka skrev:
Nu tänkte jag mest på där uppe där jag behöver byta ut den befintliga, för teglet behövs säkert minst en anmälan. Dock så kommer panelen vara vit så kommer ändå vara hyfsat likt sig. Men det är några år bort.
Jaha är det bara trät som ska bytas, då misstolkade jag :crysmile: trodde teglet skulle rivas ner och ersättas med panel ;)
 
J Jarlsgård skrev:
Jaha är det bara trät som ska bytas, då misstolkade jag :crysmile: trodde teglet skulle rivas ner och ersättas med panel ;)
Ja nu i första skede för att få bort plasten han satt där (y)
Om de går så sätter jag bara panel utanpå teglet, om några år :crysmile:
 
Ja ni vet hur det är, jobba, jobba hemma, äta, sova sen börjar det om igen. Men lite har det allt hänt! Inga mer missöden med avkapade stödben eller plast där plast inte ska va, utan nu är allt golv på ovanvåningen lagt och målningen är klar förutom i 1 av de små sovrummen. Så imorgon ska jag börja bygga garderoberna som blir platsbyggda i mdf. Första gången jag kommer jobba i mdf, får se hur de går :crysmile:
Ska se om jag kommer ihåg att ta lite bilder senare ikv.
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Sambon vill fixa trappan och då ska man tydligen ha en lackfräs, nya verktyg tackar jag inte nej till :crysmile:
 
  • Ny lackfräs från Metabo i öppnad verktygslåda framför TV:n, redo för trapprenoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
richardtenggren
Att bygga en ny trapp öppnar upp för fler verktygsinköp! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.