Det är trakter som jag aldrig brukar vara i tyvärr, sånt brukar jag kalla för "bakvattnet".....

Men fina bilder och fint med äldre hus, min farbror är i övrigt 3 eller fjärde generation på ett hus i Nyliden.

Ett stort fint hus osm troligtvis byggd av mina fäder.
 
Sophie; Jag håller med dig om att det funkar bra att måla utan lösningsmedel. Eftersom vi dock är ovana målare med linoljefärg så ville vi att köket skulle bli bra så vi tillsatte terpentin för att slippa det som du beskrev med att måsta dra ut färgen ordentligt. Mest bara för att inte klanta till det :)

gunhead; Ska kolla med min man vad det är för mosaik om han har det i minnet. Inget dyrt var det och ja vi har satt det själv. Dock är min man murare/plattsättare så det ingår i hans yrkeskunskap att kunna sätta mosaik. Duschen är för övrigt gjuten i en form som min man gjort och alltså inte en färdig frigolitform som finns att köpa. Men det ska ju funka lika bra att sätta på dem eftersom de just är gjorda för att ha som duschar.
 
Jo det funkar ju bra att inte använda lösningsmedel men det är som du skriver enklare och lättare att dra ut färgen om man har i det. Man kan spä färgen med lite linolja oxå så blir den lättare att arbeta med. När vi kommer att göra vårt kök kommer ci troligen precis som ni använda balsamterpentin eftersom det är så jobbigt att måla pärlspont annars. Men då målar vi ute 2 gånger först och tar in först när det bara är sista strykningen kvar.
 
kök-ny-färg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nåt måste man ju göra på semestern... färgen har inte torkat ännu....//Micke
 
Micke H: Du har också fått till det riktigt snyggt. Det är en snygg färgkombo!
 
Snyggt marial!! Skall försöka svänga förbi och tjuvkika då jag är uppe nästa vända i Ö-vik :) Förstår faktiskt inte riktigt var det är dock..?
Vi köpte precis hus utanför Ö-vik med...mellan Bjästa och Sidensjö..lantlollor ;-) och det är precis den där stilen vi vill ha..lite äldre och mysigare hellre än tokmodernt med kalla ytor:) Det ni har gjort var mycket snyggt!!
 
Mycket smakfullt och snyggt. Gillar köket speciellt. Har Ni inga bilder på huset?
 
Härligt med riktigt gedigna, gamla hus - ger en helt annan känsla av hemtrevnad än många av de trendiga funkishusen. De blir lätt för sterila. Ert kök är klassikt och håller i längden. Vi har byggt nytt i gammal stil. Har försökt hålla gammal stil rakt igenom vad gäller utsidan, men blandat lite modernt och klassiskt inne. Har en tråd under socialt och projekt. Håller med föregående - vore kul att se utsidan oxå.

Lycka till!!
 
Hej igen
Länge sedan jag var inne här nu och ser att några till har skrivit till mig.

Torparnorpan: Du är välkommen att kika förbi. Huset ligger 5 km från Banafjäl. Man kör norr ut efter E4:an och svänger av vid gamla Idbymacken som nu är någon bilverkstad. Sen kör man efter den vägen cirka 1 mil tills man kommer till Skede. Om du är sugen på en exakt adress kan jag ge dig den men kanske inte i ett öppet inlägg.

Lägger in bilder på utsidan nu. Det är långt ifrån klart men ni får ju ett hum om hur det blir.

Tack än en gång för alla fina ord om vårt hus.
 
Här kommer några bilder
 
  • 254.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 258.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 260.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 266.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milde Moses! Har ni FLYTTAT "det där" från inre stödområdet till det yttre?! Egyptiska faraoner skulle blekna för mindre...

Rent tekniskt: Hur bar ni er åt?
 
  • Gilla
Profossen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.