Nissens
K Kallens skrev:
Verisure/sector alarm etc. säljer nog i första hand en trygghetskänsla. Och det gör de nog ändå rätt bra. Att produkterna inte är tekniskt fulländade spelar liksom inte så stor roll så länge det känns bra för innehavaren.
Tja, jag köpte ett fristående larm för typ 15 år sedan som har en mängd sensorer och ett par sirener. Det ringer upp de telefonnummer man anger vid larm.

Det kostade typ 5000:- när jag köpte det, jag monterade det själv och det har gett trygghetskänsla hela tiden. Det har kostat 0:- i månadsavgift alla dessa år, på senare år har jag kompletterat med kameror så att jag var jag än är på planeten kan kolla läget hemma.

De där larmföretagen lever gott på folks rädsla för inbrott. Jag har sparat många sköna pengar på att inte anlita dem samtidigt som jag haft en trygghet i att jag får veta direkt om någon tar sig in olovandes. :)
 
Hyrde larm från Sector Alarm i förra huset.
Det är ett är ett skojjarbolag det med.
De är dock ärliga med att du bara hyr ditt larm och att de kommer att återta alla komponenter om du avslutar tjänsten.

Anledningen till att det hyrdes öht var inför försäljning.
Att det finns larm spelar in på folks trygghetskänsla och gör att det blir mer lättsålt.

Problemet är att det är nästan omöjligt att avsluta tjänsten.

Och eftersom jag då visste att i det kommande huset så skulle jag sätta ihop eget larm ville jag inte ha tjänsten själv. Köparna av huset tänkte nån vecka på saken och komme fram till att det skulle kosta för mycket i månaden så de ville inte ha det heller.

Var tvungen hota med att både bestrida alla kommande avgifter, anmälan till ARN samt ta dem till tingsrätten för bedrägeri. Först då kunde de "godkänna" att jag ville avsluta och inte bara "pausa".

Nä tacka vet jag fristående/egenbyggda larm och inget bolag som ska sälja en massa abonnemang.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Håll er borta från Verisure. Efter 4 års erfarenhet som kund hos Verisure och 3 utlösningar har jag nedanstående punkter att notera:
1. (Seg utryckning). Vid ett utlöst larm har jag kommit hem snabbare än Verisure (jag befann mig ändå 4,5mil från vårt boende).
2. (Extra utryckningsavgift). Vid 2 tillfällen då Verisure dykt upp har de varje gång hotat med att skicka extra faktura för sin utryckning trots att vi betalar 600kr i månaden.
3. (Dålig informationshantering). Sedan i feb.2024 (då Verisure började sälja nya 3-4G huvudkomponenter), har jag meddelat de vid varje samtal (telefonen har loggat 13 samtal från försäljarna) att jag inte vill ha larm efter dec2024. Ändå sitter jag här idag och får betala 3 månaders uppsägning.
4. (Dålig kundkontakt och kundservice). För att säga upp avtalet har jag jagat Verisure sedan 28 nov. till dagens datum (6 samtal bara idag sedan kl.11 på morgonen). Äntligen nu kl.15.00 har jag lyckats säga upp avtalet med att betala Verisure ytterliggare 1800kr (trots att jag äger hårdvaran) och sagt upp mitt abonnemang fr.o.m. mars 2025.

Jag såg en rapport på TV för inte så länge sedan om att det är svårt att säga upp abonnemang nuförtiden. Nu har jag upplevt det och det enda jag kan säga är: HÅLL DIG BORTA VERISURE.
 
  • Gilla
knightjocke och 4 till
  • Laddar…
R Ramat skrev:
Håll er borta från Verisure. Efter 4 års erfarenhet som kund hos Verisure och 3 utlösningar har jag nedanstående punkter att notera:
1. (Seg utryckning). Vid ett utlöst larm har jag kommit hem snabbare än Verisure (jag befann mig ändå 4,5mil från vårt boende).
2. (Extra utryckningsavgift). Vid 2 tillfällen då Verisure dykt upp har de varje gång hotat med att skicka extra faktura för sin utryckning trots att vi betalar 600kr i månaden.
3. (Dålig informationshantering). Sedan i feb.2024 (då Verisure började sälja nya 3-4G huvudkomponenter), har jag meddelat de vid varje samtal (telefonen har loggat 13 samtal från försäljarna) att jag inte vill ha larm efter dec2024. Ändå sitter jag här idag och får betala 3 månaders uppsägning.
4. (Dålig kundkontakt och kundservice). För att säga upp avtalet har jag jagat Verisure sedan 28 nov. till dagens datum (6 samtal bara idag sedan kl.11 på morgonen). Äntligen nu kl.15.00 har jag lyckats säga upp avtalet med att betala Verisure ytterliggare 1800kr (trots att jag äger hårdvaran) och sagt upp mitt abonnemang fr.o.m. mars 2025.

Jag såg en rapport på TV för inte så länge sedan om att det är svårt att säga upp abonnemang nuförtiden. Nu har jag upplevt det och det enda jag kan säga är: HÅLL DIG BORTA VERISURE.
Tyckte också att det var pain in the ass att säga upp verisure.
Fick peata med 5 olika personer innan det var uppsagt och ingen bekräftelse alls på det.
Kändes ett rag som att det vore enklare att gå ur hells angels.

Nu ringer och maiöar dom i tid och otud.
Dom har nått en punkt där jag tydligen kan få tjänsten gratis i 3 månader utan bindningstid och sedan för typ 200kr / månaden.
Känns inte lockande flr fem öre längre
 
Tror hela den branschen är full av skit, för att vara ärlig. Mitt larm från Säkra Larm installerades av förra ägarna 2018 (eller 2017) till en kostnad av ca 35tkr. Kamerorna är inte ens VGA, och när jag ifrågasatte nyttan av dem så de att det för att om brandlarmet går, kan de kolla på bilderna och verifiera om det är ett riktigt larm. Alltså, vid det laget så det syns på bild, så är det ju redan för sent. Stora lågor.

Och nu ville de ha 16tkr till för att byta ut larmcentralen som slutar funka när 3G släcks. På en installation från 2018... Och när sirenens batteri tar slut kommer det kosta >800 kr att byta bara för batteriet (plus att nån kommer hit också).

Nu köpte jag kameror + NVR från Reolink och letar en siren att ha utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.