jag har universal och jag har inget att klaga på, dom man ska gnälla på är telia stort bluff företag.
Det funkar ju i princip aldrig och då bor jag ändå i en större stad och dyrt är det också noll i support otrevliga samt dum förklarar en.

Jag har Fast telefoni,adsl samt mobil genom universal inga problem med kundtjänst eller något.

Ett ex om du har skulder kräver universal endast 750:- i deposition som dom behåller i tre månader sen får du tillbaka dom när du har skött dina räkningar, jämför det med telias 5000:- som dom behåller i ett år snacka om ockrare.

Jaja, båda senaste posterna som talar positivt om UTVC är användare med endast ETT inlägg på forumet. Dra dina egna slutsatser.

Faktum är att dom kan vara helt omöjliga att ha att göra med när det väl strular.

Fluidistor skrev:
Jaja, båda senaste posterna som talar positivt om UTVC är användare med endast ETT inlägg på forumet. Dra dina egna slutsatser.

Faktum är att dom kan vara helt omöjliga att ha att göra med när det väl strular.
Jag skaffade bredband och telefoni från UTVC för ungefär 1 år sen och hade en del strul i början men upplevde att jag fick bra hjäp av supporten både via telefon och via deras chatt. Sen har det flutit på utan problem.

Har både telefon och bredband via UVTC, sedan flera år tillbaka, absolut felfritt från start. Nöjd.

Jag hade problem med Bahnhof för ett tag sedan. Jag hade inget internet men enligt dom skulle jag ha det och det visade sig att skanova hade varit ute i telestationen och lagat ett annat fel på en telefonledning och helt enkelt kopplat ur en bygling för mitt adsl som gjorde att jag inte hade någon förbindelse. Det Bahnhof såg var alltså förbindelsen mellan dom och telestationen, och den fungerade men inte från telestationen och hem till mig.

Alltså, inte Bahnhofs fel utan Skanova........

Corpes skrev:
Jag hade problem med Bahnhof för ett tag sedan. Jag hade inget internet men enligt dom skulle jag ha det och det visade sig att skanova hade varit ute i telestationen och lagat ett annat fel på en telefonledning och helt enkelt kopplat ur en bygling för mitt adsl som gjorde att jag inte hade någon förbindelse. Det Bahnhof såg var alltså förbindelsen mellan dom och telestationen, och den fungerade men inte från telestationen och hem till mig.

Alltså, inte Bahnhofs fel utan Skanova........
Är nog inte riktigt med på ditt resonemang. När jag köper t.ex. en bredbandstjänst av Bahnhof, Telia, Bredbandsbolaget, etc, så är det den som jag tecknar avtal med som är ansvarig.
Har de i sin tur underleverantör är det för mig ointressant. Tror mig t.o.m. kunna säga att det var Skanovas underleverantör som utförde arbetet, som kan vara Relacom, Eltel, etc., men har ju ingen betydelse då det är Bahnhof som har dåliga felanalysmöjligheter.

Så här kan vi se skillnad mellan olika leverantörer, där vår leverantör av bredbandstjänst, idag Telia ADSL, kan testa hela vägen ut i mitt modem. Blev faktiskt förvånad över att Bahnhofs support inte hade den möjligheten.

Vi skulle få adsl i vår fastighet, jag skrev på kontraktet och överlät uppsägningen av comhem åt företaget eftersom dom erbjöd sig att göra detta. Efter tre månader slocknar internet, telefon och television hemma, jag ringer upp Telecom, får prata med en störig 14 åring som sitter med en fläkt i bakrunden så man inte hör vad han säger.
Jag frågar varför inte deras uppkoppling fungerar, han ber mig gå in i datorn och skriva en massa konstiga lösenord framåt och bakåt (till detta hör att jag är INTE tekniskt lagd eller data proffs) Sen ber han mig börja koppla om sladdar, dra ut sladdar, jag står på en stol i hallen för att nå upp till deras låda dom satt upp (har 3,20 i takhöjd) frågar honom om jag hade varit en dam på 83 år hade du bett mig göra alla dessa krångliga saker, det blev tyst i luren och sen säger han nej!!!
Han säger sen att han gör en felanmälan på detta och att det kommer att ta 5-7 arbetsdagar - så du menar att vi ska vara utan telefon, internet och tv i 7 dagar för att ni har klantat er, frågar jag?
Det slutar med att jag ringer Comhem och ber dom koppla på mig igen, att jag ångrat mig. Jag får då betala en startavgift på 99kr plus ett dyrare abonnemang 170kr mer i månaden. Jag har varit kund hos comhem i över 15 år!!!!!
;Mailar till Universal och säger upp mitt abonnemang på deras hemsida, det finns en applikation där man kan göra det.opponera att detta sker samma dag som adsl skulle komma igång, vilket det inte gjorde_!!!!
Efter tre dagar kommer det ett paket på posten med ett modem som skulle ha varit inkopplad egentligen vid detta tillfälle.
Jag mailar igen, eftersom jag inte fått något svar på mitt första mail, och frågar om jag ska skicka tillb kartongen med modemet i......INGET SVAR!!!!!!

NU EN MÅNAD senare kommer en jävla faktura på 500 spänn, FÖR VADÅ??????????
Har försökt ringa dom hela morgonen men det är UPPTAGET, inte ens en jävla växel kö kan dom fixa. Är så in i ............förbannad. SKIT FÖRETAG!!!!!!!!!!!!!!!! q(;^;)p :@ q(;^;)p :@

Bara att instämma i att det är ett uselt företag. Jag har haft bredband några månader via dem i ett stadsnät och skulle uppgradera till 100/100Mbit och då slutade allt att fungera. Dvs nu har jag inget bredband alls. De skickar ingen info och man vet inte vad som händer. På kontot på deras site står det bara att tjänsten skulle kopplas in 1/2. jag har felanmält via deras hemsida med ingen respons förutom att de tagit emot anmälan. Idag fick jag tag på dem (till slut) per telefon och killen skulle kolla upp saken och återkomma men som tidigare så kommer ingen info.

Jag kan bara varna för att anlita Universal Telecom. Googla på övriga val ni har och välj det som verkar bäst.

Har haft Univerial Telecom i 10 år utan problem.

Har varit kund till Universal Telecom i många år. Och de svarar ganska snabbt på kundservice och är alltid hjälpsamma. Dessutom har de väldigt bra priser. En kombination som jag har som krav. Så nöjd Universal-kund här.
De följer upp problem och ringer tillbaka för att stämma av och informera vad som händer. Jättebra service.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.