125 537 läst · 107 svar
126k läst
107 svar
Varning för Mockfjärdsfönster!! (sthlm)
Sida 1 av 8
Vill härmed utfärda en varning för Mockfjärdsfönster, iallafall i Stockholm.
Har bara varit strul från dag 1.
Felmätta fönster, Löften som bryts ideligen, strul med monteringen, Säljare som slutar svara i telefon, Nonchalans osv....
Snickaren som monterade mina fönster sa att han monterat en hel del åt Mockfjärd på sistone och det var oftast sura och missnöjda kunder när han kom dit.
Osv... vi skulle ALDRIG rekommendera Mockfjärd åt någon, möjligtvis om ni monterar själva och står ut med orimliga leveranstider. Inget fel på själva fönstren men organisationen bakom!!
Har dom för mycket att göra, är dom för stora för att bry sig?
\\Kalle
Skicka IM om ni vill ha mer info!
Har bara varit strul från dag 1.
Felmätta fönster, Löften som bryts ideligen, strul med monteringen, Säljare som slutar svara i telefon, Nonchalans osv....
Snickaren som monterade mina fönster sa att han monterat en hel del åt Mockfjärd på sistone och det var oftast sura och missnöjda kunder när han kom dit.
Osv... vi skulle ALDRIG rekommendera Mockfjärd åt någon, möjligtvis om ni monterar själva och står ut med orimliga leveranstider. Inget fel på själva fönstren men organisationen bakom!!
Har dom för mycket att göra, är dom för stora för att bry sig?
\\Kalle
Skicka IM om ni vill ha mer info!
Och vi hade inga som helst problem i Dalarna. Det måste bero på säljare och montörer
Utveckla lite vad det var som gick fel.
Felmätta? Fick ni ingen kopia av beställningslistan med måtten på?
Strul med montering? Hur?
Lång leveranstid? Fick ni inte en leveransvecka vid beställningen? Vi fick våra fönster veckan innan
Utveckla lite vad det var som gick fel.
Felmätta? Fick ni ingen kopia av beställningslistan med måtten på?
Strul med montering? Hur?
Lång leveranstid? Fick ni inte en leveransvecka vid beställningen? Vi fick våra fönster veckan innan
Kan instämma till viss del.
När det gäller Mockfjärdsfönsters säljare och ledning, dom får HÖGSTA betyg!
MEN när det gäller vissa montageteam...
Ja, jag vet inte vad jag ska säga om dem... SUCK!!!
För att sammanfatta mina problem, så fick Mockfjärdsfönster sända NYA förnster till mig ( ta bort dom som dom redan monterat, ersätta med nya) byta alla fönsterbläck, alla foder ut och invändigt och göra RÄTT på en gång!
Sedan var montageteam1 inte heller välkomna till oss, utan vi fick ett nytt montageteam, som gjorde ett helt fantastiskt arbete.
Så min slutsats är att om man ska anlita oavsett Mockfjärdsfönster eller någon annan leverantör, kolla upp montageteamet!!
sean ställde jag ett annat krav på säljaren INNAN vi skrev på kontraktet. Om det skulle bli strul eller problem, så var det HAN och som var ansvarig och den jag tänkte föra diskussionen med, INGEN ANNAN.
Det gick han med på, och så kom problemen...
Då provade han med att jag skulle ringa montörerna, men icke!
Då upplyste jag honom om vad vi kommit överens om, och så blev det.
Att fönstren var urdåligt monterade, montörerna hade fuskat, gjort fel etc var hans problem inte mitt. Jag betalade för "Förstklassiga fönster" och fick jag inte det... fick dom inte heller några pengar!
Och jag fick mina fönster, snyggt, ordentligt monterat!
När det gäller Mockfjärdsfönsters säljare och ledning, dom får HÖGSTA betyg!
MEN när det gäller vissa montageteam...
Ja, jag vet inte vad jag ska säga om dem... SUCK!!!
För att sammanfatta mina problem, så fick Mockfjärdsfönster sända NYA förnster till mig ( ta bort dom som dom redan monterat, ersätta med nya) byta alla fönsterbläck, alla foder ut och invändigt och göra RÄTT på en gång!
Sedan var montageteam1 inte heller välkomna till oss, utan vi fick ett nytt montageteam, som gjorde ett helt fantastiskt arbete.
Så min slutsats är att om man ska anlita oavsett Mockfjärdsfönster eller någon annan leverantör, kolla upp montageteamet!!
sean ställde jag ett annat krav på säljaren INNAN vi skrev på kontraktet. Om det skulle bli strul eller problem, så var det HAN och som var ansvarig och den jag tänkte föra diskussionen med, INGEN ANNAN.
Det gick han med på, och så kom problemen...
Då provade han med att jag skulle ringa montörerna, men icke!
Då upplyste jag honom om vad vi kommit överens om, och så blev det.
Att fönstren var urdåligt monterade, montörerna hade fuskat, gjort fel etc var hans problem inte mitt. Jag betalade för "Förstklassiga fönster" och fick jag inte det... fick dom inte heller några pengar!
Och jag fick mina fönster, snyggt, ordentligt monterat!
Mockfjärdsfönstren kom ett par veckor tidigare än vad som var sagt. Fin fina och vi monterade själva alla fönster. Inga problem med monteringen och fönstren var mätta korrekt. Kan absolut inte klaga på mockfjärd.
Ja s60, då får vi hoppas på att du inte sluter dig till skaran av montörer från Mockfjärdsfönster som gör ett uruselt jobb...s60 skrev:
Utan att vi får höra dig omnämnas som en montör man rekomenderar sina vänner!!
Lycka till på nya jobbet och håll fanan högt
För min erfarenhet är att det är toppenfönster, men montageteamen...
WOW vad det skiljer sig där på vad man lyckas utföra och inte lyckas med....
Vi sitter här med halvfärdig montering efter två månader. Fönsterna är fina, och blir säkert finare när vi får våra spröjs på monterade. Montageteamet var ambitiösa och fixade så långt de hade material. Material till smygar, spröjs och vissa fönsterbrädor hade fel mått. Beslagen var gulkromaterade istället för krom och de väntar vi också på att få utbytta.
+ till snickarna
- - till sälj/leveransorganisationen.
+ till snickarna
- - till sälj/leveransorganisationen.
Samma sak gjorde jag, höll på pengarna, erbjöd även att sätta in dessa på ett skattekonto eller liknande hos en oberoende part. MEN felen skulle vara åtgärdade innan dom fick pengar.
I mitt fall så kom regionschefen på besök och kunde konstatera tt det var bara att byta ut fönstren och göra om HELA arbetet, så jag blev nöjd.
jag tryckte lite på med att dom gjorde "förstklassiga fönster" och "skickliga montörer"...
Ja visst, men inte hemma hos mig!!!
Tyvärr så fick jag merjobb igen, ta ner och sätta upp gardiner, sätta om alla rullgardiner osv.
Så i efterhand skulle jag kanske krävt något för detta. Min fritid har också ett pris.
Min bedömning är inte densamma som janne_gbg
++ till sälj/leveransorganisationen
- - - - - - - - - - - - - - - det första montageteamet
++++++ till montageteam nr 2
Men tyvärr så måste jag ge en känga åt Mockfjärdsfönster centralt som efter 1,5 år sickar ut något papper på saknade detaljer... SUCK!!
Nu bryr jag mig inte längre eftersom jag inte har kvar huset.
Men lycka till janne
I mitt fall så kom regionschefen på besök och kunde konstatera tt det var bara att byta ut fönstren och göra om HELA arbetet, så jag blev nöjd.
jag tryckte lite på med att dom gjorde "förstklassiga fönster" och "skickliga montörer"...
Ja visst, men inte hemma hos mig!!!
Tyvärr så fick jag merjobb igen, ta ner och sätta upp gardiner, sätta om alla rullgardiner osv.
Så i efterhand skulle jag kanske krävt något för detta. Min fritid har också ett pris.
Min bedömning är inte densamma som janne_gbg
++ till sälj/leveransorganisationen
- - - - - - - - - - - - - - - det första montageteamet
++++++ till montageteam nr 2
Men tyvärr så måste jag ge en känga åt Mockfjärdsfönster centralt som efter 1,5 år sickar ut något papper på saknade detaljer... SUCK!!
Nu bryr jag mig inte längre eftersom jag inte har kvar huset.
Men lycka till janne
Nästa kapitel:
Idag kom slutfakturan på ett arbete som är långt ifrån färdigt. Givetvis ringde jag och bestred fakturan omedelbart.
Jag har också skickat e-brev till alla i företagsledningen, som jag lyckats att hitta adresser till, och beskrivit ärendet och våra krav.
Idag kom slutfakturan på ett arbete som är långt ifrån färdigt. Givetvis ringde jag och bestred fakturan omedelbart.
Jag har också skickat e-brev till alla i företagsledningen, som jag lyckats att hitta adresser till, och beskrivit ärendet och våra krav.
Stå på dig!!!
Jag drog en parallell för min säljare...
Ha hade en BMW X3, och jag frågade vid flera tillfällen om han hade accepterat att hans handtag varit felmonterade, backen inte fungerat, lacksader och fuskat rostskydd...
Du kan säkert gissa svaret....
Sedan skrev dom att dom hade "förstklassiga fönster" och det hade dom i mitt fall svårt att säga att dom sålt till mig.
Ser fram emot att höra hur det går för dig!
Jag drog en parallell för min säljare...
Ha hade en BMW X3, och jag frågade vid flera tillfällen om han hade accepterat att hans handtag varit felmonterade, backen inte fungerat, lacksader och fuskat rostskydd...
Du kan säkert gissa svaret....
Sedan skrev dom att dom hade "förstklassiga fönster" och det hade dom i mitt fall svårt att säga att dom sålt till mig.
Ser fram emot att höra hur det går för dig!
Idag hade vi besök av den nya säljaren på distriktet (den gamla har "tagit slut") och han noterade alla utestående punkter och lovade snabba åtgärder. Vi får se hur det blir med det.
Jag har också begärt skadestånd för nedsatt nyttjande av vårt hem under fyra månader, och fick ut 5000 SEK vilket är avsevärt under det belopp jag begärt. Det är två stora rum, arbetsrum och vardagsrum, som inte kunnat nyttjas till fullo p.g.a. att monteringen inte är klar, samt att det ligger en stapel med material och väntar. Är det någon som har erfarenhet/kunskap av hur mycket som är skäligt att begära i ett sådant ärende?
Jag har också begärt skadestånd för nedsatt nyttjande av vårt hem under fyra månader, och fick ut 5000 SEK vilket är avsevärt under det belopp jag begärt. Det är två stora rum, arbetsrum och vardagsrum, som inte kunnat nyttjas till fullo p.g.a. att monteringen inte är klar, samt att det ligger en stapel med material och väntar. Är det någon som har erfarenhet/kunskap av hur mycket som är skäligt att begära i ett sådant ärende?