16 438 läst · 26 svar
16k läst
26 svar
Varning för lönnelid industri ab
Jag förstår att ni reagerar och det är jättebra, det är så ni ska jobba. Visst lite konstigt tycker också det är att man går ut så i sitt första inlägg. Ska bli intressant och följa denna tråden, misstänker att ni jobbar på att ta reda på mer om användare Olle L så kommer väl komma fram om det är något skumt bakom det hela.Marlene Eskilsson skrev:
Det är en aning humoristiskt med konspirationsteorier. Jag ska genast gå ut och ta bilder på hängrännorna som mycket riktigt inte åkte upp p g a två anledningar.
1. Jag är ingen målare.
2. Det känns därför enklare att göra det, när huset är målat.
Om ni bara visste hur mycket jag har bråkat med mindre seriösa hantverkare. Har inte bara byggd en friggebod på tomten. Jag har byggd ett helt hus också, men det är en annan historia. Det är just därför jag kände mig tvungen att nyansera bilden av en kontakt som för oss var väldigt positiv i allt annat elände.
Nu går jag och plåtar hängrännorna.
Olle
1. Jag är ingen målare.
2. Det känns därför enklare att göra det, när huset är målat.
Om ni bara visste hur mycket jag har bråkat med mindre seriösa hantverkare. Har inte bara byggd en friggebod på tomten. Jag har byggd ett helt hus också, men det är en annan historia. Det är just därför jag kände mig tvungen att nyansera bilden av en kontakt som för oss var väldigt positiv i allt annat elände.
Nu går jag och plåtar hängrännorna.
Olle
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Men Olle, när vi ändå har dig på tråden. Kan du berätta vad som fick dig att registrera dig här bara för att berätta detta?
Är väl inget konstigt att skicka efter friggeboden från andra ställen i Sverige än där man bor? Vi fick skeppat fritidshuset från långt upp i Norrland ner till Halland...det var fortfarande oslagbart billigast...och vill minnas att frakten bara gick på typ 3500..
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Jo men här ingick det tydligen hantverkare i leveransen också. I så fall ett intressant servicekoncept.
Så... här är bilderna. Hängrännor och delar till dem. La till en bild som visar den dörr de satt dit istället för fönstret och sedan flyttade fönstret till andra sidan (ditsättning av dörren betalade vi extra för, men inte flytten av fönstret).
Jag har ju svarat på det redan. Så rent ut sagt förbannad som jag varit på flera entreprenörer som inte håller vad det lovar, ger minst sagt bristande underlag på de jobb de utfört och dessutom ser till att salta fakturorna rejält. När jag har kunnat kollat (med deras leverantörer av material) har de t ex tagit betalt för ungefär 30 procent mer material än vad de har levererat och dessutom med 30 procentliga påslag). Självklart har de fått backa när de ställts inför fakta, men den tid och kraft det tar att granska alla detaljer är jobbigt.
Jag tycker om att vara positiv istället för rättshaverist och därför kändes det rätt att ge vår bild av något som vi, jag och min fru upplevde som positivt i eländet. Självklart kan jag inte gå i god för alla jobb som Lönnerlid gör/gjort, men känslan var förtroende, lyhördhet och ärlighet.
Olle
Ps Deras friggebodar säljs genom en byggkedja (vill inte säga vilken för att undvika att någon tror att jag ska göra reklam) och de erbjuder montering mot betalning. Sen visade det sig att det var tillverkarna som också åkte runt i Sverige och monterade.
Jag tycker om att vara positiv istället för rättshaverist och därför kändes det rätt att ge vår bild av något som vi, jag och min fru upplevde som positivt i eländet. Självklart kan jag inte gå i god för alla jobb som Lönnerlid gör/gjort, men känslan var förtroende, lyhördhet och ärlighet.
Olle
Ps Deras friggebodar säljs genom en byggkedja (vill inte säga vilken för att undvika att någon tror att jag ska göra reklam) och de erbjuder montering mot betalning. Sen visade det sig att det var tillverkarna som också åkte runt i Sverige och monterade.
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Skall börja med att förklara lite varför jag reagerade på att inga hängrännor syntes på första bilden. Du hade skrivit att montörerna handlade rännor åt dig, som tydligen inte ingick i leveransen. Då förutsatte jag att de också monterade dem. Känns lite konstigt att montörerna skulle handla extra prylar om de inte skulle monteras.
Vi är alla lite luttrade över reklaminlägg, och flera saker i ditt första inlägg triggade "reklamvarningen".
Vi rensar bort flera sådana här inlägg om dagen (men då efter att vi bevisat att de är falska). Exakt vad vi reagerar på och vilka kontroller vi gör vill jag inte gå in på här.
Jag reagerade på de icke synliga rännorna, men det är det enda "skumma" jag hittat.
Vi är alla lite luttrade över reklaminlägg, och flera saker i ditt första inlägg triggade "reklamvarningen".
Vi rensar bort flera sådana här inlägg om dagen (men då efter att vi bevisat att de är falska). Exakt vad vi reagerar på och vilka kontroller vi gör vill jag inte gå in på här.
Jag reagerade på de icke synliga rännorna, men det är det enda "skumma" jag hittat.
Förstår och respekterar det. Kul att hitta det här forumet. Ska nu följa andra diskussioner som har samma erfarenheter som jag har av att vara föremål för rena bedrägeriförsök.
Men min reflektion är: När man har byggt ett nytt hus hur kan man då vara öppen med det man vet när man samtidigt är i händerna på entreprenörerna? Tänker på garantier mm
Olle
Men min reflektion är: När man har byggt ett nytt hus hur kan man då vara öppen med det man vet när man samtidigt är i händerna på entreprenörerna? Tänker på garantier mm
Olle
Blir inte klok på denna tråd :S ...
Olle, vad är det för bedrägeriförsök du är utsatt för?
Olle, vad är det för bedrägeriförsök du är utsatt för?
Edit: Du menar säkert de andra hantverkarna du haft. Läste om din post igen och såg.Olle L skrev:
Redigerat:
Liknande trådar
-
Varning för Parkettbutiken.se
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Mr Urban Bygg, enligt dom i Stockholms tingsrätt.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för oseriöst besiktningsföretag, Besiktagruppen
Köpa & Sälja hus -
Varning för Länsförsäkringar,
Försäkringar -
Kraftig varning för Teknos Woodex Aqua Classic lasyr!
Färg, Måla & Tapetsera