G Grannens Häck skrev:
Inte tid att maska eller att slingra sig, viktigt vi tar tag i detta redan nu!

🐉
Jag instämmer. Gör vi inget nu kommer det bana väg för Joe Parkslide och Donald Husbock.

• Haha
  • Gilla
Brotorpet och 2 till
  • Laddar…
Fyfan vilken äcklig jävel

• Wow
  • Gilla
Kungen_283746 och 4 till
  • Laddar…
5 50thomas skrev:
Våga fråga din vän istället för att eventuellt bidra till spridning.
Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Dessutom tror jag inte att lst resultat är klart att rapportera ännu.
Min vän jobbar alltså på lst.

H Hhallden skrev:
Fyfan vilken äcklig jävel
[media]
Nu vill jag se en AI-genererad film när den käkar upp Trump, Obama går till attack!

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Mats-S
Illa valt namn,
med tanke på det nuvarande namnet Obama och dess anknytning till amerikansk politik så borde masken benämnas "Elon Musk" 🤓

• Haha
  • Gilla
Grönamarie och 3 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Illa valt namn,
med tanke på det nuvarande namnet Obama och dess anknytning till amerikansk politik så borde masken benämnas "Elon Musk" 🤓
Jo men här finns en namnförklaring.

"Släktnamnet Obama härstammar från språket tupi som talas av tupifolket i Brasilien. Det har alltså inget att göra med USA:s tidigare president Barack Obama.[9] Artepitet nungara härstammar också från Tupi och betyder ungefär "liknande" eller "samma", och referera till likheten med O. marmorata.[11] Den har ännu inget officiellt svenskt trivialnamn."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Obama_nungara

Hur ser den ut för och hur är bästa sätt att hitta den på nya plantor?

• Gilla
Brotorpet
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Illa valt namn,
Elon Mask menar du väl?

• Gilla
  • Haha
7ender och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
W Wagner skrev:
Elon Mask menar du väl?
Samma uttal, olika stavningar ;-)

A Abies koreana skrev:
Tack Marlen för den goda idén att ge Obama en egen tråd, nu kan vi använda denna tråd till att sprida information om den ovälkomna gästen i vårt land.

Det finns ingen säker information ännu huruvida den klarar vårt klimat eller om den utvecklat strategier som en del andra varelser i vår natur som överlever genom att hitta varmare platser för övervintring.

Obama har utvecklat vissa kända fördelar i den eviga kampen om överlevnad i naturen, det hjälper inte att klippa den som vi klipper mördarsniglarna, den överlever. Dessutom är masken tvåkönad dvs hermafrodit vilket är en stor fördel för artens fortbestånd.

Det bästa vi kan göra just nu är att kontrollera alla växter vi köper i krukor innan de planteras ut.
Som jag har tolkat det menar Lst att den sannolikt inte kommer överleva vintern här. Och det får vi ju innerligt hoppas stämmer.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.