Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Hade också Kivra från i princip start och upplevde inte alls dessa problem. Aviseringar och annat aktiverades direkt och man fick snarare stänga av dem för att slippa få både mail, appnotifikation osv.
Många meddelanden blir det, tänkte inte på det (uppfinnaren från Sundbyberg).
 
  • Gilla
  • Älska
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är många tjänster som anger att man måste ringa dem för att ändra vissa delar eller uppsägning. Kolla t.ex. dina mobil eller bredbandstjänster.
Och självklart ska du välja de tjänster du tycker är bra, vill du få det på papper så väljer du det med risk för extra administrativ kostnad.;)
Skillnad på en abonnemangsgrej och en gratis app imo. Ev kostnad för pappersfaktura är långt mycket mindre än kostnaden på betalningspåminnelsen.

Jag tänkte Kivra kanske blivit bättre på senare år men har två vänner som haft problem senaste åren också.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Skillnad på en abonnemangsgrej och en gratis app imo. Ev kostnad för pappersfaktura är långt mycket mindre än kostnaden på betalningspåminnelsen.

Jag tänkte Kivra kanske blivit bättre på senare år men har två vänner som haft problem senaste åren också.
Det är därför du och dina vänner har möjlighet att välja alternativ som passar er bättre.
Tror du, med flera, missuppfattat vad en app är då de är bara ett program för att göra det enkelt för dig i din mobil och att t.ex. använda en tjänst.
Däremot när du installerar och godkänner Kivraappen så är det en tjänst du också godkänner med användarvillkor, faktiskt som ett abonnemang. I Kivra ett postlådeabonnemang/tjänst ingen självständig app, appen bara visar info och att du härifrån kan sköta din postlåda du har hos Kivra.
 
A AndersS skrev:
Det är därför du och dina vänner har möjlighet att välja alternativ som passar er bättre.
Tror du, med fleta, missuppfattat vad en app är de är bara ett program för att göra det enkelt för dig i din mobil och att t.ex. använda en tjänst.
Däremot när du installerar och godkänner Kivra appen så är det en tjänst du ocksp godkänner med användarvillkor, faktiskt som ett abonnemang. I Kivra ett postlådeabonnemang/tjänst.
ja, och Kivra är dåligt för mig och flera andra. Överens
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
ja, och Kivra är dåligt för mig och flera andra. Överens
Så kan det vara:crysmile:
Men det du nu fått lära dig är att innan du installerar och godkänner en app, alltid läsa på vad det innebär. Kan vara välbetald tid.(y)
 
useless useless skrev:
På vilket sätt är det Kivras fel att du fick betalningsanmärkningar?
Det är alltid nån annans fel.
Det roliga är att "man får inte bara kivra" man skaffar kivra.
Don som påstår annat är teknikanalfabeter som inte vet vad dom gjort och skyller på andra.
 
T TheGame skrev:
Det är alltid nån annans fel.
Det roliga är att "man får inte bara kivra" man skaffar kivra.
Don som påstår annat är teknikanalfabeter som inte vet vad dom gjort och skyller på andra.
Tycker det var hårda ord då vi är så olika på att läsa och även förstå innebörden, där jag kanske skulle skrivit betydelsen;)
Idag är man vidare, oftast med att kryssa i en ruta och trycka "Godkänn".
Sedan har man plötsligt en aktiverad tjänst utan att veta vad man godkänt.
 
Eriksgatan
B bakterie skrev:
Jag skulle dock vilja ha en ordentlig digital brevlåda, så om någon har något tips på någon tjänst som lyckas svara rätt på mina två frågor ovan så tas det tacksamt emot.
Jäkla framåtsträvare! :D
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Personligen har jag en hög med papper som jag har ångest över. Om jag inte hade Kivra skulle både högen och ångesten vara större... :D En stor fördel med Kivra är att man inte bara får en massa viktiga brev och kvitton dit, man har dem även med sig vart man än går där telefonen är med. För mig passar det utmärkt, men jag förstår att många aktiverat tjänsten och sen glömt bort den och det blir ju skit såklart.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Firman ville att vi anställda skulle skaffa Kivra för de skulle skicka lönespecen till denna.
Läste på om Kivra. Det visade sig att det skulle påverka mitt privatliv ganska drastiskt.
Tex skulle det komma in en massa privata räkningar och myndighetspost. Jag var tvungen att aktivt gå in och ta bort det jag inte ville ha till kivra. Inte så att jag valde det som skulle in dit.
Totalt vansinnigt med denna lösning för oss som inte har privat dator och internet.
Knappast intresserad över och köpa dyr dator och ett dyrt abonemang och lägga tiden på detta, för att någon annan ska få det enkelt och billigt för sig själv. 25 kr i avgift för att skicka in räkningarna i brev är 17 så mycket billigare än dator och internetabonemang. Ren fakta.
 
  • Haha
useless
  • Laddar…
P PNI skrev:
Firman ville att vi anställda skulle skaffa Kivra för de skulle skicka lönespecen till denna.
Läste på om Kivra. Det visade sig att det skulle påverka mitt privatliv ganska drastiskt.
Tex skulle det komma in en massa privata räkningar och myndighetspost. Jag var tvungen att aktivt gå in och ta bort det jag inte ville ha till kivra. Inte så att jag valde det som skulle in dit.
Totalt vansinnigt med denna lösning för oss som inte har privat dator och internet.
Knappast intresserad över och köpa dyr dator och ett dyrt abonemang och lägga tiden på detta, för att någon annan ska få det enkelt och billigt för sig själv. 25 kr i avgift för att skicka in räkningarna i brev är 17 så mycket billigare än dator och internetabonemang. Ren fakta.
Om du nu har lyckats skriva detta inlägg en lördagsmorgon så kan du ju använda Kivra på samma ställe om du vill det. Förstår inte varför det ska göras till något helt omöjligt. Du tvingas inte till något, du måste inte köpa något och uppenbarligen inte en dator iallafall eftersom du kan skriva detta här. Vill du inte ha fakturor till kivra så är det ju bara att kryssa bort det. Det tar 10 sekunder första gången du loggar in. Dvs, det skulle inte påverka ditt privatliv alls.

Den som vill ha hela livet utskrivet på ett papper kommer bara bli mindre och mindre nöjd med hur samhället fungerar i dessa avseenden. Det är inget att gnälla om för denna utveckling kommer fortsätta eftersom ni som vill ha papper inte vill betala HELA kostnaden för vad pappershantering kostar.
 
  • Gilla
LG1 och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Om du nu har lyckats skriva detta inlägg en lördagsmorgon så kan du ju använda Kivra på samma ställe om du vill det. Förstår inte varför det ska göras till något helt omöjligt. Du tvingas inte till något, du måste inte köpa något och uppenbarligen inte en dator iallafall eftersom du kan skriva detta här. Vill du inte ha fakturor till kivra så är det ju bara att kryssa bort det. Det tar 10 sekunder första gången du loggar in. Dvs, det skulle inte påverka ditt privatliv alls.

Den som vill ha hela livet utskrivet på ett papper kommer bara bli mindre och mindre nöjd med hur samhället fungerar i dessa avseenden. Det är inget att gnälla om för denna utveckling kommer fortsätta eftersom ni som vill ha papper inte vill betala HELA kostnaden för vad pappershantering kostar.
Har du hört talas om att även folk som jobbar på en lördag, har raster. Jag har dator som ett av mina huvudsakliga arbetsredskap. Dvs dator och smartphone stannar på arbetsplatsen.
Har du aldrig semester, för mina fakturor tar i alla fall inte sommarledigt. Dags att jobba
 
P PNI skrev:
Har du hört talas om att även folk som jobbar på en lördag, har raster. Jag har dator som ett av mina huvudsakliga arbetsredskap. Dvs dator och smartphone stannar på arbetsplatsen.
Har du aldrig semester, för mina fakturor tar i alla fall inte sommarledigt. Dags att jobba
Går utmärkt att hantera via dagens mobiler om man vill det. Hanterar mina bankärenden, betalningar, etc, idag till 99% från mobilen. Alla vill kanske inte det, men bra att veta att det går utmärkt. Bara kontanthantering som är lite jobbig i mobilen, för Swish är väl inte riktig sådan.;)
 
P PNI skrev:
Har du hört talas om att även folk som jobbar på en lördag, har raster. Jag har dator som ett av mina huvudsakliga arbetsredskap. Dvs dator och smartphone stannar på arbetsplatsen.
Har du aldrig semester, för mina fakturor tar i alla fall inte sommarledigt. Dags att jobba
Använder du telefonen för bankärenden eller postar du in din fakturor ?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P PNI skrev:
Har du hört talas om att även folk som jobbar på en lördag, har raster. Jag har dator som ett av mina huvudsakliga arbetsredskap. Dvs dator och smartphone stannar på arbetsplatsen.
Har du aldrig semester, för mina fakturor tar i alla fall inte sommarledigt. Dags att jobba
Du har ingen privat smartphone??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.