T
B Bo Berglund skrev:
Det är jag som är trådstartaren som fick läckageproblemet och jag reklamerade tunnan förra sommaren.
På den nya tunnan (som hade samma konstruktionsproblem men ännu inte spruckit) applicerade jag en förstärkning av 12 mm plywood under tunnans botten som ett "bottenstöd" för att förhindra utbuktning av botten och därmed sprickor.
Detta fungerade fint och jag har inte längre problem med läckage.

För 2 veckor sedan var jag med min svåger på Biltema och då hade dessa tunnor kommit in igen så jag skulle visa den dåliga konstruktionen för honom.
Men nu har de själva fixat botten i tunnan!
De har satt extra förstärkningar på undersidan och lagt mer material på de svaga ställena så nu tror jag att tunnan inte längre kommer att spricka!

Så din bedömning från Finland kanske stämmer, men det tar en stund att åtgärda i produktionen (ett drygt år) till att det finns i butik....
Tack för uppdateringen! Då kanske man törs prova ändå.

Detta var bra info, vår Greenline-tunna från Bauhaus läcker...

Så här ser nya Biltematunnan ut undertill:
Hand håller en svart plasttunna upp och ner, visar undersidan som har en radieformad struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I affären vi köpte i fanns både gamla och nya tunnor så bra att ta en titt innan köp.

• Gilla
HildeQ och 1 till
  • Laddar…
Tunnan jag fixade med plywoodförstärkning i botten förra sommaren (efter att ha reklamerat den som sprack) fungerar bra fortfarande. Tack vare plywoodbotten som stöder plastbotten så blir det inga böjkrafter som gör att den spricker.
Den nya konstruktionen ser OK ut och klarar sig nog också.

Glöm inte att claima dina utlägg för extrakostnader
(X antal mil med egen bil tex)

Tror det blir svårt att få igenom hos Biltema för en reklamation gjord för ett år sen...

Någon som har monteringsanvisningen kvar till tunnan. Ja. Jag har slarvat bort den
Kan säkert luska ut hur det ska var men alltid bra med instruktioner.

Riktigt bra av biltema att förbättra en dålig produkt. Om du kontaktar kundsupport med dina bilder borde du kompenseras med att få byta ut din defekta regntunna mot deras nya variant. Dom borde återkallat tunnorna.

Lite OT: vilken är marknadens bästa/snyggaste tunna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.