1 046 läst · 20 svar
1k läst
20 svar
Varför utbuktningar
Nej, kaklet behöver inte rivas, skulle jag absolut våga påstå. Felet sitter på utsidan av väggen du fotat.A Anna Olsson9713 skrev:
Försök, som föreslagits ovan, att först ta det här med föreningen. Sen kommer klåparhantverkarna att få minst två chanser på sig att rätta till problemet innan man tar det vidare.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Samma hände oss där Röris fäste RiR i en gipsvägg som på andra sidan är en klädkammare. Skruven har inte penetrerat pappret på gipset men jag upptäckte det för sent när jag målade väggen.
I mitt fall är det inget som stör då det är långt ner mot golvet. I ditt fall behövs det åtgärdas. Men eftersom skruvarna är en del av rördragningen så skulle jag vara försiktig med att försöka byta gipsskivan.
Det skulle kanske gå att gå över väldigt försiktigt med en vinkelslip och bara ta de yttersta gängorna på skruven, sedan spackla gropen som bildas.
Den långa randen kan jag inte förklara.
Självklart ska du eller föreningen reklamera jobbet och kräva att det åtgärdas.
I mitt fall är det inget som stör då det är långt ner mot golvet. I ditt fall behövs det åtgärdas. Men eftersom skruvarna är en del av rördragningen så skulle jag vara försiktig med att försöka byta gipsskivan.
Det skulle kanske gå att gå över väldigt försiktigt med en vinkelslip och bara ta de yttersta gängorna på skruven, sedan spackla gropen som bildas.
Tack! De är inte helt klara här i lägenheten än, har skickat bild på detta till de och de ska komma och kolla på det på onsdag. Kommer absolut inte åtgärda detta själv, de kommer skicka en faktura på det som är kvar o betala och den kommer jag hålla på/bestrida om detta inte åtgärdas.S Småbrukaren skrev:Samma hände oss där Röris fäste RiR i en gipsvägg som på andra sidan är en klädkammare. Skruven har inte penetrerat pappret på gipset men jag upptäckte det för sent när jag målade väggen.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Det är väl din brf som ska få eventuell faktura eller har du gjort tilläggsbeställningar?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden