Köp nya dimbara lampor, alt ställ i plejden så att det endast är on/off

Unikt namn
G Ggez skrev:
Nej tyvärr hur kopplar jag upp mig på den? Ska ladda ner appen nu
Lite osäker om man kan ta kontroll över en plejd installation utan att kontakta en elektriker. @Nissens som är en stark plejd-förespråkare kanske har tips.

BirgitS
G Ggez skrev:
Exakt denna sitter där bakom, vill man slå av säkringar innan man börjar pilla?
Då behöver du ju inte få bort hela strömbrytaren, men i framtiden slå av strömmen innan du tar bort hela strömbrytaren.

Jag kör den (DIM-01) med GU-10 spottar utan problem. Kan det vara val av "ljuskälla" som ställer till det?

Mina spottar är dimbara.. även armaturen dom sitter i...

Men det kräver ju att du kommer åt dina inställningar i Plejd.

Bara en tanke 😀 Mobilapp för ljusstyrning, Plejd, enhet DIM-01, taklampa, vardagsrum, LED bakant, dimningsinställningar, Bluetooth-anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Skärmdump av mobilapp visar val av ljuskälla: LED, halogen, ej dimbar LED.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
CarVal
  • Laddar…
Är jättetacksam för alla svar jag fått! Jag ska försöka få tag i gamla husägaren för systemkoden, alt kontakta plejd imorgon. 🙏

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Unikt namn Unikt namn skrev:
Lite osäker om man kan ta kontroll över en plejd installation utan att kontakta en elektriker. @Nissens som är en stark plejd-förespråkare kanske har tips.
@Ggez Det skall sitta en klisterlapp vid elcentralen som anger en systemkod. Den koden använder du i appen för att ta över Plejdsystemet.

Edit: ser att någon var före. 😊

G Ggez skrev:
Är jättetacksam för alla svar jag fått! Jag ska försöka få tag i gamla husägaren för systemkoden, alt kontakta plejd imorgon. 🙏
Kolla vid elcentralen om det sitter en klisterlapp (visitkortsstorlek) med systemkoden där. Elektrikern som installerade borde ha satt upp en.

Nissens
G Ggez skrev:
Löste det sig? 😊

Det står väl en kod på själva pucken också?

Min son köpte en lägenhet där det visade sig finnas plejdpuckar bakom alla strömbrytare, inget som säljaren hade upplyst om. De var programmerade att bara ge on-off funktion. Han fixade access till dem på några minuter med appen som han aldrig hade använt förut. Jag såg inte alla steg, men jag tror det involverade en kod på själva pucken.

H hempularen skrev:
Det står väl en kod på själva pucken också?

Min son köpte en lägenhet där det visade sig finnas plejdpuckar bakom alla strömbrytare, inget som säljaren hade upplyst om. De var programmerade att bara ge on-off funktion. Han fixade access till dem på några minuter med appen som han aldrig hade använt förut. Jag såg inte alla steg, men jag tror det involverade en kod på själva pucken.
Hittade koden i elskåpet, tog som du säger endast någon minut och lösa när man hade ”huvudkoden”. Då blev man direkt ägare över systemet och kunde även ta bort de gamla ägarna 🤩

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Löste du problemet med lampan också då?

H hempularen skrev:
Löste du problemet med lampan också då?
Ja precis! Fanns en inställning som va för ej dimbar LED som också innefatta om man hade 4 ljuskällor som var mitt fall👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.