3 279 läst · 26 svar
3k läst
26 svar
Varför slocknar min nya lampa
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 096 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 096 inlägg
Jag kör den (DIM-01) med GU-10 spottar utan problem. Kan det vara val av "ljuskälla" som ställer till det?
Mina spottar är dimbara.. även armaturen dom sitter i...
Men det kräver ju att du kommer åt dina inställningar i Plejd.
Bara en tanke 😀
Mina spottar är dimbara.. även armaturen dom sitter i...
Men det kräver ju att du kommer åt dina inställningar i Plejd.
Bara en tanke 😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@Ggez Det skall sitta en klisterlapp vid elcentralen som anger en systemkod. Den koden använder du i appen för att ta över Plejdsystemet.Unikt namn skrev:
Edit: ser att någon var före. 😊
Moderator
· Stockholm
· 52 564 inlägg
Det står väl en kod på själva pucken också?
Min son köpte en lägenhet där det visade sig finnas plejdpuckar bakom alla strömbrytare, inget som säljaren hade upplyst om. De var programmerade att bara ge on-off funktion. Han fixade access till dem på några minuter med appen som han aldrig hade använt förut. Jag såg inte alla steg, men jag tror det involverade en kod på själva pucken.
Min son köpte en lägenhet där det visade sig finnas plejdpuckar bakom alla strömbrytare, inget som säljaren hade upplyst om. De var programmerade att bara ge on-off funktion. Han fixade access till dem på några minuter med appen som han aldrig hade använt förut. Jag såg inte alla steg, men jag tror det involverade en kod på själva pucken.
Hittade koden i elskåpet, tog som du säger endast någon minut och lösa när man hade ”huvudkoden”. Då blev man direkt ägare över systemet och kunde även ta bort de gamla ägarna 🤩H hempularen skrev:Det står väl en kod på själva pucken också?
Moderator
· Stockholm
· 52 564 inlägg
Löste du problemet med lampan också då?
Liknande trådar
-
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik -
Varför bildas det blåsor i den nya våtrumstapeten?
Badrum -
Is på "nya" 3-glas men inte på gamla 2-glas, varför?
Fönster & Dörrar -
Varför får jag inte ut någon värme till mitt nya uterums golvvärmesystem?
Värme allmänt -
Nya dörren går inte att stänga helt. Varför inte?
Fönster & Dörrar