3 692 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
Varför löser jordfelsbrytaren ut? - Är det normalt?
Dock är det lite märkligt att kondensatorer inte alltför sällan är märkta med MF eller MFD och det då menas mikrofarad ..useless skrev:
Jag har fått för mig att det är jänkarna som krånglar så... (de har väl iofs aldrig riktigt förstått sig på det metriska systemet)
Som den ingenjör jag är så är jag djupt bekymrad och känner mig dessutom lite kränkt !!
Allvarligt talat! Vad svamlar du om? SI-systemet med dess prefix är gammalt och väl etablerad. Det har inte ändrats över huvudet taget i modern tid. Prefixen är medvetet valda med intervallet tre tiopotenser för att du aldrig skall behöva några nollor, varken före eller efter, och för att du skall ha maximalt 3 heltal och ~2-3 decimaler beroende på noggranhet.H Hybro skrev:
Det finns inget "modernt" i att använda felaktiga prefix. Var har du fått det ifrån?
Edit: Dessutom ser jag att du även felaktigt använt punkt istälelt för kommatecken. Punkt används för att avgränsa tusental och kommatecken för att markera decimalerna. Den strikta tolkningen av det du skrivit blir därmed 3kA eftersom allt innan är noll.
Redigerat: