returen
Jennie Johansson Jennie Johansson skrev:
Nu har jag tagit bort golvsockeln men jag kommer inte åt rören som går bakom maskinen. Då måste jag lyfta bort hela maskinen och det är dessvärre inte ett jobb jag löser.
har du tagit bort sockelplåten?
bakom den till höger sitter pumpen
går ju även att lägga maskien på rygg om den redan är framdragen

Jag har inte dragit fram maskinen än, tvekar på om jag löser det själv. Men jag får försöka, annars blir d ju till att ringa någon hantverkare..

Vilken är avloppspumpen?
Går den jag ringat in att ta bort? Ser verkligen ut så. Brukar nämligen vara en liten plugg man tar bort för att komma åt pump hjulet för att rensa ifall något fastnat där som i ditt fall.

Undvik att ge dig in på att montera bort pumpen underifrån, där är ont om plats och rakbladsvassa plåt kanter.

• Bild av en del inuti en apparat med en blått inringad sektion som kan vara en plugg för att få åtkomst till ett pumphjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
returen
  • Laddar…
A AlbinGuntell skrev:
Går den jag ringat in att ta bort? Ser verkligen ut så. Brukar nämligen vara en liten plugg man tar bort för att komma åt pump hjulet för att rensa ifall något fastnat där som i ditt fall.

Undvik att ge dig in på att montera bort pumpen underifrån, där är ont om plats och rakbladsvassa plåt kanter.
Tack snälla! Det ska jag kolla på när jag kommer hem. Tack för hjälpen.

• Gilla
AlbinSäterstugan
  • Laddar…
Tack snälla! Det ska jag kolla på när jag kommer hem. Tack för hjälpen.
A AlbinGuntell skrev:

Typiskt, jag fick loss den men det var tomt där. Ska man prova köra maskinen nu direkt så som den är? Utan att lägga tillbaka filtren? Eller har jag gjort fel?

• Tom filterhållare i diskmaskin efter att filtret avlägsnats, fokus på den vita komponenten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Attans då... På budgetmaskiner har de flesta tyvärr tagit bort möjligheten att komma åt pumphjulet. Du kan testa att köra igång utan filter men är det en glasskärva eller brödclips hjälper det föga. Ta annars kontakt med tekniker. Kostar ca 1500, begär Rut-avdrag så blir det iaf runt tusenlappen istället.

• Älska
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla tips och för den hjälp jag fick ändå! Jag får nu erkänna mig besegrad helt enkelt. Men A for effort.

• Gilla
AlbinSäterstugan
  • Laddar…
returen
A AlbinGuntell skrev:

nej för fan ta inte bort den det är flödesstrypningen till diskpumpen

returen
A AlbinGuntell skrev:
Attans då... På budgetmaskiner har de flesta tyvärr tagit bort möjligheten att komma åt pumphjulet. Du kan testa att köra igång utan filter men är det en glasskärva eller brödclips hjälper det föga. Ta annars kontakt med tekniker. Kostar ca 1500, begär Rut-avdrag så blir det iaf runt tusenlappen istället.
nu du lurat TS att förstöra maskinen så lär det ju bli 5000.- efter RUT

returen
Tack för alla tips och för den hjälp jag fick ändå! Jag får nu erkänna mig besegrad helt enkelt. Men A for effort.
det gäller att välja sina källor... så att det är friskt vatten i dessa och inga surhål

Bra kämpat
returen returen skrev:
nu du lurat TS att förstöra maskinen så lär det ju bli 5000.- efter RUT
Det är ledsamt hur lite kunskap du igentligen har om detta ämnet och det bevisar du gång på gång.

returen
A AlbinGuntell skrev:
Budgetmodell????
Ta det med husqvarna de håller nog inte med dig!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.