Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P Pin skrev:
Ordagrant står det bara vems vaccin det var. Dödsorsaken nämns inte.
Det står ju att dödsorsaken är vaccinet

harry73
P Pin skrev:
Och hur många var det som var vaccinerade respektive ovaccinerade?
Och vilken variant handlar det om och vilket vaccin fick man, var det en eller två doser.
Var det patienter med nedsatt immunförsvar pga t ex cancerbehandling, osv osv

• Gilla
Pin
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Det står ju att dödsorsaken är vaccinet
Nej då står det inte. Det är din tolkning. Det står bara vilket vaccin det var och att personen dog.

P Pin skrev:
Nej då står det inte. Det är din tolkning. Det står bara vilket vaccin det var och att personen dog.
Duger detta då? Eller ska du säga att det är en fejkad bild nu?

• Skärmdump av ett meddelande från Läkemedelsverket angående rapporter om biverkningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Duger detta då? Eller ska du säga att det är en fejkad bild nu?
Det är inte fejk. Mennoniter heller där är dödsorsaken fastställd. Misstänkt står det. Finns det ett svar på anmälan så kanske det står där?

På samma sätt som covid får vi skilja på död av och död med vaccin.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Och vi använder väl inte AZ vaccin längre?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Det beror på att de inte fått medicin mot covid19. Tex ivermectin.
Ivermektin är en medel som används mot parasiter av olika slag så det finns väl ingen stor anledning att tro att det skulle fungera bra mot en virusinfektion, men om du kan presentera en studie som visar att ivermektin är ett bra medel mot covid-19 så är jag intresserad.

Jag tror emellertid inte att det finns någon sådan studie eftersom EMA, efter att ha utvärderat aktuella studier, avråder från användning av ivermektin mot covid‍-‍19, annat än i kliniska studier.

Om det görs vidare studier så är det kanske bra för då får vi mera data om effekten av ivermektin, men det är väl lite tveksamt om någon vill göra fler sådana studier med tanke på det magra resultatet hittills.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
det är ju lite svårt finns inte en enda rapport om att det så kallade viruset har kunnat isolerats
Du får börja läsa på lite …

T.ex. i den här tråden. Jag har länkat till en rapport om hur man har isolerat viruset.

Men du förnekar väl inte virusets existens?

P
halper halper skrev:
Men vad innehåller injektionerna som marknadsförs som vaccin då?
En cocktail, tydligen.

P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Pedagogerna är inte skyldiga att ge barnen medicin.
Varför spelar det någon roll i Rkarlssons fall? Det finns ju uppenbarligen en pedagog (förskollärare?) som har gått med på att ge hans barn sin medicin.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var inte mycket till svar på mina frågor. Kan du försöka en gång till?
Lite senare än vad jag först trodde men jag lovade ju att försöka:

"Känner du till biverkningar som dök upp mer än ett år efter vaccinering med andra vacciner?"
Nej men de jag jämför med har funnits ute i decennier och jag har inte hört talas om några negativa långtidseffekter av dessa, i alla fall inte så att det på något sätt sticker ut i antalet drabbade eller i allvarlighetsgrad.

"Har du funderat på hur det skulle gå till i kroppen med biverkningar som kommer långt efter att vaccinets beståndsdelar har lämnat kroppen?"
Hur menar du? Att man skulle få någon typ av abstinenssymptom för att de verksamma ämnena lämnar kroppen?

"Hur många människor anser du ska ingå i fas 4?"
Ingen aning, inte min bransch och som jag har fattat det så har man ju inte ens kommit till fas 3 än, eller ja den pågår väl antar jag.

"Hur mycket mindre har covidvaccinerna testats än TBE-vaccinet?"
Ingen aning om antalet men jag kan garantera att det har gjorts betydligt fler långtidsstudier på vaccinet för TBE, eller rättare sagt så har det avslutats betydligt fler för TBE än för covid.

"Men även om din åldersgrupp har låg risk att bli allvarligt sjuk eller avlida så betyder det inte att det gäller just dig. Sen har du ju hela postcovid-problematiken att ta hänsyn till. Hur ställer du dig till risken att bli handikappad i åratal?"
Ingen går helt säker men man måste ju titta på statistiken och den säger tydligt att riskerna ökar med stigande ålder och för min egen åldersgrupp så ligger risken på 0,05% att dö av det, alltså en på 2000 personer. Kan jag dessutom förbättra mina odds genom att ta kosttillskott i form av C och D-vitaminer så är det ju en relativt billig investering av immunförsvaret.

"Eftersom vaccinet inte "tar" på alla så behöver ju smittspridningen gå ner för att viruset inte ska hitta fram till de som är några decennier äldre än dig och som kommer att dö om de blir smittade (av dig eller någon annan). Antingen måste folk leva på ett sätt som håller ner smittspridningen eller vaccinera sig. Det finns inga andra alternativ för att förhindra att folk dör av covid, belastar sjukvården och/eller får postcovid (vilket belastar sjukvården och orsakar andra kostnader för samhället via sjukförsäkring mm.)."
Grejen är ju det att detta så kallade "vaccin" (som egentligen är en typ av genetiska preparat) ger ju i praktiken inte 100% immunitet utan dels kan man fortfarande bli smittad av viruset (fast det sägs att man inte blir lika sjuk av det om man har tagit sprutan), man kan fortfarande smitta andra och dessutom så tyder ju allt på att man kommer att få behöva fylla på sin dos bara inom nåt år eller så.
Här är väl TBE-vaccinet en ganska dålig jämförelse eftersom att det måste man ju också ta flera gånger innan man uppnår full effekt men jämför man med t.ex stelkramp, röda hund, mässlingen osv. så räcker ju dosen i decennier efter att man har tagit den så som ett äkta vaccin fungerar.

"Du borde ju ha funderat över just det för att komma fram till att du inte ska vaccinera dig."
Jepp, och som jag ser det så skulle jag lika gärna kunna injicera koksaltlösning om det inte ger bättre skydd än såhär. Som jag ser det så utsätter jag mig bara för en onödig risk med detta.
Det börjar ta mig tusan likna mer och mer en religion detta och de (som jag) som inte tror på den anses som dåliga människor. Jämför med elbilsfanatikerna eller klimatalarmisterna t.ex. är samma sak där.

"Nej, skärningspunkten ligger verkligen inte över 60 år. Även i åldersgruppen 20-39 år var risken att hamna på sjukhus om man blev smittad under tredje vågen över 1 %. Det är långt under 1 % i den åldersgruppen som hamnar på sjukhus efter att ha vaccinerat sig."
Det där har du ingen aning om eftersom att varken du eller jag har facit i hand ännu!
Det kanske vi inte får reda på förrän tidigast om ett år eller så.
Vad har du förresten fått informationen om att >1% i åldersgruppen 20-39 år hamnade på sjukhus om de blev smittade, jag har inte läst det någonstanns tidigare?

"Man har inte lyckats få fram några vetenskapliga studier i modern tid som visar att C-vitaminer har någon som helst påverkan på sjukdomsförloppet för något virus vare sig för risken att bli sjuk eller när man väl har blivit smittad."
Nej det är som jag skrev absolut ingen garanti, men det kostar så pass lite att ha det hemma utifall att så jag anser att det är värt det utifall att, dessutom har det inga biverkningar.

"Jag har inte sett någon studie som visar att D-vitamin skulle ha betydelse heller utan bara löst framkastade tankar att det kanske är så. Har du någon länk till en sån studie?"
Nej jag har inte sett någon sådan studie men är det inte ganska märkligt att vi såg både i år och förra året att sjukdomsfallen i covid gick ned i samband med sommaren för att åter ta fart igen en bit framåt hösten när folk inte tillbringar lika lång tid i solen längre?
Som alla vet så får man D-vitamin av att vara i solen. På vintern när man inte har den möjligheten så är enda sättet att få i sig tillräckligt med D-vitamin att ta det i form av kosttillskott.

När det gäller kosttillskott i form av C och D-vitaminer, zink, magnesium etc. så kan jag väl bara utgå ifrån mig själv och säga det att jag inte heller har tagit något sådant tidigare utan jag började först hösten 2020 och jag har aldrig varit så frisk som det senaste året och då har jag ändå ett arbete som inte tillåter distansarbete i någon större utsträckning. Genom sig själv känner man andra och jag har svårt att tänka mig att hela landets befolkning regelbundet tar D-vitaminer under vinterhalvåret.

Fast det för man ju inte när det kommer till Covid-19. Alla som har covid-19 vid dödstillfället skrivs som covid-19 oavsett dödsorsak.

P Pin skrev:
Det är inte fejk. Mennoniter heller där är dödsorsaken fastställd. Misstänkt står det. Finns det ett svar på anmälan så kanske det står där?

På samma sätt som covid får vi skilja på död av och död med vaccin.

P
blackarrow blackarrow skrev:
Jag kan tycka det var synd att Pfizer, med det dyraste vaccinet, blev bäst och inte något av de billigare.
Dyrast och bäst, eller åtminstone dyrt och bra, tycks vara en ganska vanlig kombination rent allmänt, dvs inte bara i vaccinsammanhang. Det måste vara en konspiration. :cool:

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
grafenoxid :et har gjort att folk blivit magnetiska.
Jag tycker att det är jättepraktiskt. Nu behöver jag inte fästa komihåglappar på kylskåpet med kylskåpsmagneter. Jag jag fästa dem på mig själv istället. Då behöver jag inte komma ihåg att gå och titta på komihåglapparna.

• Haha
Scout och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.