817 169 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Nej, virus fungerar inte alls som människor. De förökar sig så gott de kan och ibland går det jättedåligt och ibland blir det en mutation som lyckas sprida sig till fler. De kan däremot inte tänka och komma på att om jag anpassar mig på det här sättet så kommer jag att kunna smitta fler människor.T thomas.ericson skrev:
Där kom en skur med nya påhitt, och sedan tröt kreativiteten tydligen…S DanielF skrev:De flesta som har vaccinerats med Pandemrix och drabbats av narkolepsi insjuknar inom ett år efter vaccineringen.
Kan en bi-effekt dyka upp efter 10 månader så skulle en bi-effekt på ett annat vaccin kunna uppkomma långt senare. Jag misstänker att misstänker skarpt att bi-effekten med coronavaccinet är att folk blir rabiata, polariserande och mister 15-20% av sin IQ, men det är ju bara min observation.
Ha en trevlig helg... Im out of here!
Hejdå, stäng gärna dörren efter dig…
Jag blev i princip utslagen med feber och extrem trötthet i två dagar när jag tog min 1:a dos (Janssen) 9 Aug.Nyfniken skrev:
Sedan samma när jag fick min andra (Moderna) 30:e Nov men där fick jag också muskelvärk som höll i sig i en vecka.
Om det kan ha att göra med att jag innan vaccinationerna hade haft Covid ett år innan 1:a vaccinationen med en veckas feber och trötthet typ vet jag inte.
Jag är (om tre veckor) 66 år gammal.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Samtliga insjuknande inom 1-2 månader. Däremot tog det ju tid innan man insåg sambandet mellan vaccinering och narkolepsi men typ ett halvår efteråt började det diskuteras i media. Vilket ju ledde till att det tog tid innan sambandet klarlades och fler kunde få reda på att deras narkolepsi troligen berodde på vaccineringen. Ett tecken alltså på hur mycket högre övervakningen av covidvaccinerna har varit jämfört med andra vacciner.S DanielF skrev:
Min observation är ju att de som tittar på swebbtv mm. blir rabiata, polariserade och mister 15-20 % av sin IQ.S DanielF skrev:
Medlem
· stockholm
· 11 inlägg
Skrev jag något om att tänka??? Nä det gjorde jag inte.BirgitS skrev:
Människan/ Homosapiens är några tusen år gammal om har lyckats föröka sig så gott den kunnat, Sämre eller jättedåligt gick det för neandertalarna, så skillnaden är nog inte så stor egentligen, med eller utan vaxx, som bara funnits knappt 100år.
Min fru låg i samma säng som jag när jag var sjuk i en vecka men hon blev inte smittad heller (jag testade posivt för antikroppar, hon testade negativt), så visst är det möjligt.V växelventil skrev:Alla har väl sina anledningar varför man väljer att inte vacccinera sig men det som är tråkigt att det finns folk som inte haft covid 19 får för sig att det betyder att man blir automatiskt allvarligt sjuk.Själv låg jag i samma säng som frugan när hon var sjuk i covid 19 4 dygn men hon lyckades ändå inte smitta mig och det tror jag dom flesta som skriver här är omöjligt.
Nja, Neanderthalarna gick väl upp i Homo sapiens enligt relativt nya teorier tror jag..T thomas.ericson skrev:Skrev jag något om att tänka??? Nä det gjorde jag inte.
Människan/ Homosapiens är några tusen år gammal om har lyckats föröka sig så gott den kunnat, Sämre eller jättedåligt gick det för neandertalarna, så skillnaden är nog inte så stor egentligen, med eller utan vaxx, som bara funnits knappt 100år.
Men håll dig till sanningen. Det är betydligt fler därute som fick narkolepsi av H1N1 än bland dom som vaccinerade sig. Pandemrix innehöll en adjuvans som stimulerade immunförsvaret. Därför fick dom som hade anlag för narkolepsi en ökad risk för att insjukna i sjukdomen men utfallet var högre bland dom som genomgick sjukdomen. Det innebär att de som blev sjuka i narkolepsi hade fått det ändå. Det är inte en fråga om ifall utan när. Vissa klarar sig att leva ett helt liv ovetandes att de bär på anlaget och andra kan insjukna redan i tidig ålder. Skillnaden är att i Sverige så var det drygt 500 där just pandemrix var orsaken. Kina som hade låg vaccinering mot H1N1 hade betydligt fler fall av narkolepsi per en miljon invånare och detta pga svininfluensan slog hårt mot vissa områden i Kina.S DanielF skrev:De flesta som har vaccinerats med Pandemrix och drabbats av narkolepsi insjuknar inom ett år efter vaccineringen.
Kan en bi-effekt dyka upp efter 10 månader så skulle en bi-effekt på ett annat vaccin kunna uppkomma långt senare. Jag misstänker att misstänker skarpt att bi-effekten med coronavaccinet är att folk blir rabiata, polariserande och mister 15-20% av sin IQ, men det är ju bara min observation.
Ha en trevlig helg... Im out of here!
Med det sagt så kan du likväl få bieffekter av vaccinet som när du blir sjuk men med tanke på den mängd som redan är vaccinerade så är det bevisat att risken är betydligt lägre än om man genomgår sjukdomen. Ändå föredrar en del att bli rejält sjuka framför att ta en spruta som innehåller en liten del av viruset. Du kan välja att tro att bara för att det finns en film med någon som reagerar dåligt pga vaccinet att det är en effekt som kommer drabba oss alla. Däremot propaganda som är baserat på sin sanning är bara oärligt.
By the way, här kommer länken till sommarpratet med Pfizers forskningschef Mikael Dolsten:
https://sverigesradio.se/avsnitt/mikael-dolsten-sommarprat-2021
https://sverigesradio.se/avsnitt/mikael-dolsten-sommarprat-2021
Ett virus muterar när det ”förökar sig” och det blir en liten förändring. Ibland blir mutationen snällare, ibland farligare, ibland mindre smittsam, ibland mer smittsam osv. Viruset kan förändras i alla värdar som viruset ”förökar sig” hos, oavsett om värden är vaccinerad eller ej. Viruset har ingen egen vilja eller något eget mål det försöker uppnå.T thomas.ericson skrev:
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 560 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 560 inlägg
Mest så att jag slipper tvångströja över nyår, kan någon vänlig människa förklara anledningen till att delar av människosläktet i slutet av nådens år 2021 verkar ha tappat all tilltro till vetenskapen? Samma vetenskap som har haft en helt avgörande betydelse för att medellivslängden ökat med 20 år sedan 1921.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Är det inte så du gör när du sågar allt som Aftonbladet och Expressen lägger fram och kommer med underliga saker från SwebbTV?Snailman skrev:
Fast tvärtom då?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Jag är lite förvånad över att det finns så många som har åsikten att vården är och varit dålig/överbelastad under väldigt många år så om man belastar den än mer spelar det ingen roll.
"Det är politikernas fel" (mest troligt politiker från ett parti man själv aldrig röstat på), så jag behöver inte göra något för att hjälpa till.
Jag hoppas att de människorna är långt borta när det sker olyckor.
"Det är inte mitt fel att båten fick på grund och sjunker, det är kaptenens fel så jag tänker inte hjälpa någon"
"Det är inte mitt fel att tåget spårar ur så jag. Jag tänker minsann riskera att skada mig och kräva vård nu trots att man från vården ber mig ta det lugnt. Det är lokförarens fel eller tågbolagets, inte mitt".
"Det är politikernas fel" (mest troligt politiker från ett parti man själv aldrig röstat på), så jag behöver inte göra något för att hjälpa till.
Jag hoppas att de människorna är långt borta när det sker olyckor.
"Det är inte mitt fel att båten fick på grund och sjunker, det är kaptenens fel så jag tänker inte hjälpa någon"
"Det är inte mitt fel att tåget spårar ur så jag. Jag tänker minsann riskera att skada mig och kräva vård nu trots att man från vården ber mig ta det lugnt. Det är lokförarens fel eller tågbolagets, inte mitt".
Det var du som tog upp vilken nivå i vården jag arbetar så virrigheten ligger snarare hos dig. Du får nog läsa ämnet för tråden igen.S DanielF skrev:
Rätt världsfrånvänt.S DanielF skrev:
I Europa gäller europeiska regler, för varor och tjänster (inklusive läkemedel), som ska användas i Sverige.
För att ta ett exempel:
I USA är det tillåtet med tillväxthormoner till djur i matproduktion, och att använda antibiotika preventivt.
Det är förbjudet i Europa.
Anser du att bara för att något bra, eller dåligt, är tillåtet eller otillåtet i USA, så ska det styra vad som sker i Europa eller Sverige?