817 790 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Vad jag förstår så bjuder de in gäster. Om Greta vill så är jag övertygad om att hon är välkommen.BirgitS skrev:
Om man insjuknar i Covid19 ska man väl hålla sig undan risken att sprida smittan. Det borde vara lättare för en ovaccinerad då symtomen är tydligare än hos vaccinerade.BirgitS skrev:
Redigerat:
Exakt, plus att frånvaron av hosta och snörvlande minskar spridandet. Lite som ett imaginärt munskydd om vi ska glädja dom som gillar att bära det.BirgitS skrev:Till det ska då läggas den undersökning som visade att vaccinerades virus i luftvägarna i stor utsträckning hade antikroppar på sig så att de inte längre kunde infektera någon annan, vilket ledde till minskad risk att smitta någon annan även under den (kortare) period då virushalten var hög. Det har varit uppe tidigare i tråden.
Exakt, egentligen borde alltså alla försöka bli smittade så att det syns ordentligt. Bra idé! Låter som en slutsats från de 22s gäng.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Du får bestämma dig för om de representerar alla åsikter eller just de åsikter som inte kommer fram i andra media.M mickef skrev:
Har du inte hört talas om att man är smittsam 1-2 dagar innan man får symtom?
Särskilt dagen innan har man just höga virushalter i luftvägarna.
Även som ovaccinerad så är det ju en del som inte märker att de får några symtom.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
De representerar inga åsikter.BirgitS skrev:Du får bestämma dig för om de representerar alla åsikter eller just de åsikter som inte kommer fram i andra media.
Har du inte hört talas om att man är smittsam 1-2 dagar innan man får symtom?
Särskilt dagen innan har man just höga virushalter i luftvägarna.
Även som ovaccinerad så är det ju en del som inte märker att de får några symtom.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Klart att de gör så. Det är påståendet om att alla får komma fram där, till skillnad från i SVT som jag reagerar på. Vi verkar ju överens om att det påståendet är felaktigt.Snailman skrev:De ni diskuterade hade kanske varit intressant om Swebbtv hade enormt gott om pengar och resurser, men det lär de ha begränsat av, då bör de ju lägga de resurserna på områden som inte täcks in av vanlig press, inte göra reportage med åsikter och personer som det går tretton på dussinet i vanlig press. De skulle ju vara komplett tokiga om de gjorde på något annat sätt?
Om de begränsar det pga ekonomi, övertygelse eller annat spelar ingen roll för att falsifiera det påståendet.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Den delen har jag inget emot. De får tala om vad de vill, även om väldigt mycket är kvasiveteskap av allvetaren Lars Bern.M mickef skrev:
Det var påståendet om att alla åsikter får komma fram som jag vänder mig emot.
Det gör man arbetsgivare, vad det nu har med saken att göra. Jag får inte en krona betalt för att skriva här.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nej, det handlar inte om att övertyga mig om vad swebbtv gör utan att du ska ha en åsikt om dem och inte framföra två motstridiga. Du måste bestämma dig för vad som är riktigt, låter de alla komma till tals eller bara de med vissa åsikter.M mickef skrev:
Gott om ovetenskapliga restriktioner och råd från regeringen.
T.ex:
Mask i kollektivtrafik. Vad grundar dom detta på. Det finns gott om studier som visar att ansiktsmask inte har någon positiv effekt. En trolig anledning är att om man ser folk med mask så skräms man och påminns om sjukan. Jag misstänker att detta är enda anledningen.
Vaccinpass. Att någon är vaccinerad innebär inte att personen inte kan vara smittsam. Se t.ex. på julbordet i norge där en massa personer blev sjuka trots att alla var dubbelvaccinerade. Om man nu är så rädd för denna influensa skulle det vara smartare att ha en ir-termometer och inte släppa in dom som har feber.
Eventuella råd från regeringen angående vilken sjukdom som helst borde grunda sig på vetenskap.
Plötsligt införs restriktioner trots att andelen smittade av dom som testats inte gått upp alls (det har snarare gått ner). Enda anledningen att deras grafer visar på en ökning är att antalet testade är mycket högre än för några veckor sedan.
Sedan eldar massmedia på och skrämmer folk med den nya varianten som är så farlig. Samma som när deltavarianten kom. Den skulle också vara jättefarlig och folk skulle dö som flugor.
Rädslan för covid används idag för att ha en anledning att införa fler och fler restriktioner. Snart införs vaccintvång även i sverige. Och smittan kommer att fortsätta ändå. Vaccin var 6:e månad livet ut för att skydda mot den nya xyz-varianten.
T.ex:
Mask i kollektivtrafik. Vad grundar dom detta på. Det finns gott om studier som visar att ansiktsmask inte har någon positiv effekt. En trolig anledning är att om man ser folk med mask så skräms man och påminns om sjukan. Jag misstänker att detta är enda anledningen.
Vaccinpass. Att någon är vaccinerad innebär inte att personen inte kan vara smittsam. Se t.ex. på julbordet i norge där en massa personer blev sjuka trots att alla var dubbelvaccinerade. Om man nu är så rädd för denna influensa skulle det vara smartare att ha en ir-termometer och inte släppa in dom som har feber.
Eventuella råd från regeringen angående vilken sjukdom som helst borde grunda sig på vetenskap.
Plötsligt införs restriktioner trots att andelen smittade av dom som testats inte gått upp alls (det har snarare gått ner). Enda anledningen att deras grafer visar på en ökning är att antalet testade är mycket högre än för några veckor sedan.
Sedan eldar massmedia på och skrämmer folk med den nya varianten som är så farlig. Samma som när deltavarianten kom. Den skulle också vara jättefarlig och folk skulle dö som flugor.
Rädslan för covid används idag för att ha en anledning att införa fler och fler restriktioner. Snart införs vaccintvång även i sverige. Och smittan kommer att fortsätta ändå. Vaccin var 6:e månad livet ut för att skydda mot den nya xyz-varianten.