828 562 läst · 17 905 svar
829k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
Nej, det hade vi inte. Ingen sjukvård har personal som sitter och rullar tummarna i väntan på att något ska inträffa vart 100:e år. Lika lite som Sverige någonsin har haft 2500 lediga sängplatser inom vården.M mickef skrev:
Inte?M mickef skrev:
Jag vill inte tvinga någon att vaccinera sig. Jag vill att vi erbjuder alla, och att alla fattar ett eget formerar beslut baserat på fakta. Som de flesta redan gjort. Några kanske inte bestämt sig och behöver mer information. Iofs tycker jag vi haft informationen i över ett år nu, men vissa lever i ett parallellt samhälle och några få i ett parallellt universum. Men kanske ska vi inte ödsla energi på dem utan låta det vara bra nu och låta framtiden utvisa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
Vi ser just nu att dödsfallen går upp igen, även om de fortfarande är förhållandevis låga, men vet vi vem det är som dör just nu?
Är det de äldre och sköra igen?
Läste om ett boende i Kalix, där 8 dog, och alla skulle vara fullvaccinerade
Är det de äldre och sköra igen?
Läste om ett boende i Kalix, där 8 dog, och alla skulle vara fullvaccinerade
Jag tror inte att nån i den här tråden har någon annan uppfattningP Pin skrev:Inte?
Jag vill inte tvinga någon att vaccinera sig. Jag vill att vi erbjuder alla, och att alla fattar ett eget formerar beslut baserat på fakta. Som de flesta redan gjort. Några kanske inte bestämt sig och behöver mer information. Iofs tycker jag vi haft informationen i över ett år nu, men vissa lever i ett parallellt samhälle och några få i ett parallellt universum. Men kanske ska vi inte ödsla energi på dem utan låta det vara bra nu och låta framtiden utvisa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
En del lär ju vara det i alla fall. I en del fall vet man ju om att ovaccinerad personal har tagit med sig viruset in på boendena. Sen är det vanliga att ju högre smittspridningen är i samhället ju större är risken att viruset tar sig in, och tvärtom.harry73 skrev:
Även en mild sjukdom med 37,5 graders feber och/eller lite hosta kan vara för mycket för en skröplig kropp.
Antyder du att jag beter mig på ett sätt som medför att folk dör i onödan eller plågas för att samhället inte kan erbjuda vård?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
Du har ju själv angett vilken immunitetsgrad som krävs för att uppnå flockimmunitet och du vill inte komma dit genom att se till att fler vaccinerar sig. Det senare kan naturligtvis ske på andra sätt än att tvinga någon fysiskt eller psykiskt t.ex. genom att prata med sina bekanta och informera dem om vaccinets fördelar t.ex. när det gäller antal avlidna, belastning på vården, undvika att många får postcovid.M mickef skrev: