Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vilket även de vaccinerade gör. Särskilt nu, när de uppför sig som om de vore pånyttfödda och odödliga.
Vaccinerade smittar mindre än ovaccinerade. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Kan det vara så att vaccinerade helt enkelt är bättre människor än ovaccinerade?

• Haha
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
P
Det klart du inte får den sortens svar, eftersom den du frågar gör en annan riskbedömning, än du.
Ja, de är irrationella och ovetenskapliga.
Det är ju det hela tråden handlar om. Du litar blint på farbror staten. Jag gör det inte.
Staten är ofta inte så värst pålitlig. I det här fallet litar jag på vetenskapen. Du borde pröva det också. Det gör livet bättre!

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Porträtt av Benjamin Franklin med citat om frihet och säkerhet på röd bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
P Psykoppout skrev:
Dr VA Shiva Ayadurei, uppfinnare av e-Mail
Här slutade jag att läsa. Det har inte så mycket med coivdvaccinering att göra men har man så där dålig koll så är inte resten av inlägget värt att läsa.

• Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
SVad är ditt syfte med att kopiera den här skiten från någon sorts fd geni som tycks tappat all verklighetsförankring? Eller tror du på allt du läser utan att söka fler källor? Oavsett vilket gör du stor skada för samhället. Nyttig idioti brukar det kallas för.
Maskirovka.

• Gilla
Scout och 1 till
  • Laddar…
P
P Psykoppout skrev:
Anita pratar om smittkoppor i presentationen
Vad säger hon?

P
R RoAd skrev:
Just det, du ställer bara lite frågor.
S.k. "Tucker Carlson"-argumentation.

• Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
P
Även om "ovaccinerade" innefattar fullvaccinerade sjuka där det inte gått tillräckligt lång tid för bästa effekt?
Är sjukvårdspersonalen lika irriterade på dem?

P
[bild]
“In wine there is wisdom, in beer there is freedom, in water there is bacteria.” — Benjamin Franklin.

“Un bon mot ne prouve rien.” – Voltaire

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Vaccinerade smittar mindre än ovaccinerade. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Kan det vara så att vaccinerade helt enkelt är bättre människor än ovaccinerade?
Ja.
Lite gammal hederlig Übermenschmentalitet, sitter ju aldrig fel.

Som dessa badglada gossar predikade.

Staffans

Redigerat:
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
F
F fsn skrev:
I en A-traktor är det visst tillåtet att bunta ihop flera i knät på varandra i passagerarsätet.
Som jag skrev: Det är idiotiskt ur smittosynpunkt. Men det kanske inte är "de allra vassaste knivarna i de lådorna"?

F
F frasen_36 skrev:
Som jag skrev: Det är idiotiskt ur smittosynpunkt. Men det kanske inte är "de allra vassaste knivarna i de lådorna"?
A-traktorerägarna är nog mer eller mindre ”normalfördelade”. Däremot så är dom 15-16år gamla så deras hjärnor har ju inte jäst färdigt. Samtidigt får du ha med dig att en 1,5-2år lång pandemi är procentuellt en lång tid av en tonårings totala liv, tålamodet tar liksom slut. Det bästa vore att bursta vaccinering för 12-15åringar.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
F
P pmd skrev:
Kan man inte använda kylspray på fläcken där sprutnålen ska in? Då känns inte sticket.
Fast det kanske inte är smärtan sprutfobiker är rädda för?
Eller receptfri bedövningscreme.

Nissens
P pmd skrev:
Det är ett etikettsbrott av sjukvårdspersonal att kritisera patienter, enligt den här professorn i medicinsk etik.
[länk]
Det är möjligt, men de är människor som alla andra. Jag ser det mer som att hon beskriver vårdpersonalens känslor. Och det de uttrycker är fullt förståeligt.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.