Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L lat skrev:
Det är nog du som ska svara på den, eftersom du medvetet bidrog till att denna människa dog AV EN COVID-RELATERAD ORSAK tack vare att hen inte hade vaccinerat sig.
Men lilla vännen... Nu får du nog lugna ner dig och läsa. Det var inte jag som var den döende som du inte ville ge vård. När var hur den människan smittades hör inte till historien.
Så blanda inte mig i det hela jag är dess utom vaccinerad. Berätta istället för hur det skulle kännas att ringa ett sådant samtal. Inte smita undan nu. Men för din skull så säger vi att vi hade umgåtts så jag kan vara den som stod för viruset. Det blir mitt samvete. Men det är inte jag som nekar stackaren vård det var du.
Med ditt resonemang. ,
 
BirgitS
MaxHugo MaxHugo skrev:
Gud vad du är bra på att ändra ett samtals ämne. Ja om jag blir sjuk och behöver medicin, så kommer jag ta det. Men jag skulle aldrig gå och äta antibiotika om jag inte behövde det. Kanske något du gör I föReByGgaNde sYfTe.
Det var väl du som drog upp att du inte ville göra något som bidrog till att ett läkemedelsföretag tjänade pengar, inte jag.

Så du kan tänka dig att göda många läkemedelsföretag med stora summor men inte ge ett enda företag en mindre summa trots att det då minskar risken att göda många läkemedelsföretag. Jag har svårt att förstå logiken i ditt resonemang.

Eftersom det inte är förebyggande att äta antibiotika så gör jag inte det.
Kan du tänka dig att göra något annat i förebyggande syfte som gör att något företag tjänar pengar, t.ex. lägga lite mer pengar på mer hälsosam mat?

MaxHugo MaxHugo skrev:
Även utan symtom kan du smitta, så vad är planen nu då?
Men risken är mycket mindre särskilt med alla de smittförebyggande åtgärder som sjukvårdspersonal använder. Men så fort det fanns testmöjligheter i tillräcklig utsträckning började man ju testa även symtomfri vårdpersonal.
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det krävs väldigt lite, skulle jag tro eftersom det är enkelt och praktiskt att dra till med det som för tillfället anses vare en vanlig dödsorsak. Dvs. Vid tveksamhet blir det Coronan. På samma sätt som tusentals kvinnor diagnostiseras med fibromyalgi, även kallad kärringsjuka bland läkare som varken kan eller har tid att fastställa den verkliga diagnosen.
Staffans
Din tanke behöver inte vara fel, men det jag då inte får ihop är att antalet döda i Covid-19 och överdödlighetstopparna korrelerar, om de inte dog av Covid-19 vad dog de då av?
Det blir lite som vad man säger om Homeros. Om inte han skrev Illiaden så var det någon annan, som hette Homeros.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Tja läkemedelsbolagen profiterar på sjuka.
Det blir lätt så när man lever på att ta fram mediciner för att bota eller lindra.

Jag har ingenting emot våra läkemedelsbolag profiterar på sjuka. Med tanke på att jag lever på dessa. Jag profiterar på läkemedelsbolagen med tanke på all medicin jag äter. Eller så är det en symbios.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nu håller du bara på och gissar igen och det blir ju bara helt fel eftersom det inte är så det går till.
Ja. Jag gissar, viket jag också skriver. Men det grundas på information från läkare jag träffat.
Så vad vet du, som jag och mina läkarbekanta inte vet?

Staffans
 
A
Vad många verkar glömma, eller kanske inte känner till, är att vi redan har en lag som kan användas för att begränsa livsutrymmet för personer som bär på smittsam sjukdom. Den används redan för flertalet sjukdomar. Den kallas för smittskyddslagen (2004:168). Och vi har inte blivit någon diktatur för det.

Den lägger ett stort ansvar på individen (2:a kapitlet), ger läkare rätt att ge förhållningsregler till enskilda patienter (4:e kapitlet) och kan till och med användas för att tvångsisolera personer (5:e kapitlet).

Den som hårdnackat vägrar vaccinera sig, följa de rekommendationer som ges eller på annat sätt ställer sig utanför den gängse uppfattningen om hur Covid-19 bör hanteras i samhället kanske även bör fundera på konsekvenserna den dagen Covid-19-smittan begränsats till just dessa personer. Kommer samhället acceptera små smitthärdar som skapar nya klusterutbrott?

Edit, länk:
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...gssamling/smittskyddslag-2004168_sfs-2004-168
 
  • Gilla
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja. Jag gissar, viket jag också skriver. Men det grundas på information från läkare jag träffat.
Så vad vet du, som jag och mina läkarbekanta inte vet?

Staffans
Så dina läkarbekanta har inget emot att mista sina läkarlegitimationer genom att ljuga på dödsorsaksintygen. Det är ju tur att inte alla läkare tänker lika vansinnigt.

Då får du väl påvisa att ovanligt få dog av hjärtinfarkter, cancer eller annat för om de inte dog av covid så måste de ju ha dött av något annat och det skulle ju synas i statistiken som en minskning av de korrekta orsakerna.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Oavsett ämne kommer det finnas människor som inte håller med. Om nu säg 80% är vaccinerade, vad är problemet? Är dessa 20% så farliga att de vaccinerade kommer dö av detta de är vaccinerade mot?
Precis och flockimmuniteten gäller inte längre nu heller. Men ingen kan stoltsera och säga att de är vaccinerade. Då 2 sprutor inte räcker. De som inte vaccinerat sig behöver man inte klanka ner på då 70-80% av de som är "smittade" av deltavarianten i Israel är fullt vaccinerade (2 sprutor) således är ju agenda ganska genomskinlig. Till höst/vinter kommer spruta 3-4 när vinterförkylningarna drar igång, våg 4-5 eller vilken "våg" vi är uppe i i ordningen. Det människor inte förstår är att vi med dessa vaccinationer ersatt vårt så väl fungerande immunförsvar med ett syntetiskt immunförsvar och bidrar till gates och big pharmas miljardvinster. Vaccinet har gjort att vi ersatt vårt fungerande immunförsvar och blivit beroende av sprutorna. Samma princip som de som använt nässpray och ständigt låter täppta i näsan pga av att man slagit ut sitt system med onödig konsumtion av näsparay.
 
  • Haha
  • Wow
  • Arg
Skandiamannen och 4 till
  • Laddar…
A
T Tonyzz skrev:
Precis och flockimmuniteten gäller inte längre nu heller. Men ingen kan stoltsera och säga att de är vaccinerade. Då 2 sprutor inte räcker. De som inte vaccinerat sig behöver man inte klanka ner på då 70-80% av de som är "smittade" av deltavarianten i Israel är fullt vaccinerade (2 sprutor) således är ju agenda ganska genomskinlig. Till höst/vinter kommer spruta 3-4 när vinterförkylningarna drar igång, våg 4-5 eller vilken "våg" vi är uppe i i ordningen. Det människor inte förstår är att vi med dessa vaccinationer ersatt vårt så väl fungerande immunförsvar med ett syntetiskt immunförsvar och bidrar till gates och big pharmas miljardvinster. Vaccinet har gjort att vi ersatt vårt fungerande immunförsvar och blivit beroende av sprutorna. Samma princip som de som använt nässpray och ständigt låter täppta i näsan pga av att man slagit ut sitt system med onödig konsumtion av näsparay.
Nej, det är inte så vaccin fungerar. Det är fortfarande ditt eget immunförsvar som arbetar.
 
  • Gilla
linneac och 11 till
  • Laddar…
A
mathiash77 skrev:
Skrämmande dålig liknelse.

På vilket sätt påverkar homosexuella övriga samhället på samma sätt som ett virus?
homo?
samer gjorde man detta på.
utvecklingsstörning som det hette då.
Eller underutvecklade...

Vart fick du in just homo?
 
T Tonyzz skrev:
Vaccinet har gjort att vi ersatt vårt fungerande immunförsvar
Vet inte hur ofta jag läst detta..och alltid är det Gates och "big pharma" som är boven. Har ni ens kollat upp vad ett vaccin gör och hur det fungerar?:seenoevil:

Väldigt bra och pedagogiskt klipp här:

Finns även här:
https://www.pfizer.se/fakta-om-pfizers-och-biontechs-vaccin-mot-covid-19

mRNA-vacciner bygger på en ny vaccinteknik med budbärar-RNA (mRNA) som innebär att kroppen själv producerar en del av det kroppen tror är virus och tillverkar antikroppar. En sekvens av virusets arvsmassa har valts ut och förmedlar genetiska instruktioner för spikeproteinet, som viruset använder för att ta sig in i kroppens celler. Coronavirusproteinet känns igen av kroppens immunförsvar som tillverkar antikroppar.
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
MaxHugo
BirgitS BirgitS skrev:
Det var väl du som drog upp att du inte ville göra något som bidrog till att ett läkemedelsföretag tjänade pengar, inte jag.
Nu får du väl ändå ge dig...

Har inget intresse av att skynda mig till någon spruta som jag inte anser jag behöver. Speciellt inte när det från företag som är ute efter vinst.

BirgitS BirgitS skrev:
Kan du tänka dig att göra något annat i förebyggande syfte som gör att något företag tjänar pengar, t.ex. lägga lite mer pengar på mer hälsosam mat?
"Skulle aldrig falla mig in. Du ska nog hålla dig till sakfrågan i stället för att diskutera mitt uppförande som du uppenbarligen inte vet något om." <------Kallas hyckleri


BirgitS BirgitS skrev:
Men risken är mycket mindre särskilt med alla de smittförebyggande åtgärder som sjukvårdspersonal använder. .
Men även fast risken är lite är ska man väl inte chansa eller hur? <------Kallas ironi
 
Emma242 skrev:
Vad många verkar glömma, eller kanske inte känner till, är att vi redan har en lag som kan användas för att begränsa livsutrymmet för personer som bär på smittsam sjukdom. Den används redan för flertalet sjukdomar. Den kallas för smittskyddslagen (2004:168). Och vi har inte blivit någon diktatur för det.

Den lägger ett stort ansvar på individen (2:a kapitlet), ger läkare rätt att ge förhållningsregler till enskilda patienter (4:e kapitlet) och kan till och med användas för att tvångsisolera personer (5:e kapitlet).

Den som hårdnackat vägrar vaccinera sig, följa de rekommendationer som ges eller på annat sätt ställer sig utanför den gängse uppfattningen om hur Covid-19 bör hanteras i samhället kanske även bör fundera på konsekvenserna den dagen Covid-19-smittan begränsats till just dessa personer. Kommer samhället acceptera små smitthärdar som skapar nya klusterutbrott?

Edit, länk:
[länk]
Jag ser inte hur den lagen är tillämplig på folk som är friska och inte låter sig vaccineras.
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
T Tonyzz skrev:
Precis och flockimmuniteten gäller inte längre nu heller.
Vad menar du med det?
Naturligtvis gäller flockimmunitet som princip.

T Tonyzz skrev:
Då 2 sprutor inte räcker.
Det räcker mycket långt. Bra mycket längre än vanlig influensavaccinering.
Två doser med Pfizers eller Modernas skyddar till ung. 95 % mot allvarlig sjukdom och död.

T Tonyzz skrev:
De som inte vaccinerat sig behöver man inte klanka ner på då 70-80% av de som är "smittade" av deltavarianten i Israel är fullt vaccinerade (2 sprutor) således är ju agenda ganska genomskinlig.
Källa till det!

T Tonyzz skrev:
Det människor inte förstår är att vi med dessa vaccinationer ersatt vårt så väl fungerande immunförsvar med ett syntetiskt immunförsvar och bidrar till gates och big pharmas miljardvinster.
Det finns inte två sorters immunsystem i kroppen utan bara det naturliga och det bryr sig inte ett skvatt om det är livskraftiga virus som kommer in i kroppen eller bara en del av ett virus som inte kan föröka sig.

Och du vet inte om att de som hamnar på sjukhus för att de insjuknar i t.ex. covid bidrar till läkemedelsföretagens vinster?
Ett vaccin ger en mycket liten summa till ett läkemedelsföretag jämfört med de som hamnar på sjukhus pga. covid och får flera sorters läkemedel. Så det argumentet är ju snarast ett argument för att vaccinera sig.

T Tonyzz skrev:
Vaccinet har gjort att vi ersatt vårt fungerande immunförsvar och blivit beroende av sprutorna.
Nej, får vi får ett bra fungerande immunsystem via vaccinerna.
Immunförsvar är väl snarast ett försvar mot immunitet, vilket låter rätt obegripligt.
 
  • Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Emma242 skrev:
Nej, det är inte så vaccin fungerar. Det är fortfarande ditt eget immunförsvar som arbetar.
https://lnkd.in/d_RkhjGz
Emma242 skrev:
Nej, det är inte så vaccin fungerar. Det är fortfarande ditt eget immunförsvar som arbetar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.