Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
B bakterie skrev:
Eftersom Ivermectin nämnts, så kan jag rekommendera följande läsning:

More people are poisoning themselves with horse-deworming drug to thwart COVID
Enklast är nog att paketera ivermektin i förpackningar på vilka det står att de är avsedda för människor och att det hjälper mot covid-19, samt att Folkhälsomyndigheten och Läkemedelsverket rekommenderar ivermektin.

Då kommer konspirationsteoretikerna att upphöra med att propagera för ivermektin.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Där tror du fel.
Det stod på FDA:s hemsida. Dessutom, tidigast 2024.

Staffans
Morsning, vänta du till 2024, då har du massor med antikroppar ändå, om du överlever infektionen vill säga. Du lär inte klara dig från Covid i tre år till, speciellt inte om du sitter på avenyn bland folk.
 
P
V växelventil skrev:
Du tycker det fungerar när 8 av 10 fullvaccinerade blir sjuka i corona men för mig tycker jag att det fungerar dålig.
Det fungerar väl bättre än ingenting i så fall, men var hittar man uppgiften att 8 av 10 fullvaccinerade har blivit sjuka?
 
P
V växelventil skrev:
Det är inte själva vaccinet jag är emot om det fungerade utan bubibjörna som inte följer rekommenationerna i exempel affärer som inte håller avstån osv för trots du är vaccinerad så kan du forfarande smitta andra eller själv bli smittad och vi kommer få flera doser om och om igen pga att folk struntar i att följa rekommendationerna.Nu börjart kalla årstiden och vill inte ens tänka på hur många av dessa bumbibjörnar går till jobbet/affärer när dom är lite snuviga eller förkylda.
Har du något förslag på lösning?
 
P
B b8q skrev:
Nåja, även eremiter vaccinerar sig:
[länk]
Ett föredöme för oss alla!
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Intressant nyhet
[bild]
Men vad betyder det egentligen?
Gäller risken för blodproppar bara för den första dosen,eller också för alla påfyllnadsdoser? Då blir det med avtagande effekt och ständiga påfyllnadsdoser en stor risk i alla fall. Dessutom kommer man för eller senare ändå få Covid om man får tro experterna. Då får man inte bara risken pga vaccinet, men också pga sjukdomen.

Jag vet att syftet med nyheten är att övertyga folk att vaccinera sig, men det känns att vi inte har hela bilden än
Du kanske skulle ange källa, och vilket vaccin det handlar om?
 
P
harry73 harry73 skrev:
[länk]
Jag undrar varför kvällstidningarna aldrig länkar till de studier de refererar till i artiklar om vetenskapliga rön.
Om någon orkar leta rätt på studien så ska jag åtminstone skumma den, men det är inte värt besväret för mig att leta rätt på den. Risken finns att Aftonbladet ändå har missförstått den.
 
  • Gilla
  • Haha
Harpgear och 1 till
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS skrev:
Varför är detta svårt att förstå?

Sannolikheten att få en blodpropp om du är fullt frisk och i ett givet åldersspann kan du antagligen hitta i någon statistik.

Nu kan du istället titta på vad sannolikheten är att få covid OCH blodproppar och jämföra det med sannolikheten att få blodproppar via ett vaccin. Om sannolikheten är högre för det första så är det ur ett blodproppsperspektiv säkrare att ta vaccinet än att låta bli. Eller hur?
Växelventil menar väl att man även ska undvika att få covid-19 eftersom det medför en risk att få blodpropp, antar jag.
Det är väl lika lätt att ta ett sånt beslut som att bestamma sig för att inte vaccinera sig, eller hur …?
 
Staffans2000
P pmd skrev:
När stod det på FDAs hemsida? (Går kanske att kolla på archive.org).
Flugit ora. Men gissningsvis för någon eller några månader sedan.

Staffans
 
Staffans2000
P pmd skrev:
Det finns inga svar i inlägg #1.
Ursäkta. Mitt fel. Inlägg 2, skall det vara.
Jag ger mig en lavett som självspäkning.

Staffans
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Morsning, vänta du till 2024, då har du massor med antikroppar ändå, om du överlever infektionen vill säga. Du lär inte klara dig från Covid i tre år till, speciellt inte om du sitter på avenyn bland folk.
En verkligt allvarlig fråga -kan du läsa?

Staffans
 
Fairlane
V växelventil skrev:
Du tycker det fungerar när 8 av 10 fullvaccinerade blir sjuka i corona men för mig tycker jag att det fungerar dålig.
För att avgöra om det fungerar eller inte måste du jämföra med alternativet att det varit ovaccinerade. Om då 6 av 10 blivit lindrigt sjuka, ja då fungerar det dåligt. Om de istället blivit sjukare eller dött, ja då fungerar vaccinet.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Eftersom vaccinvägrarna är faktaresistenta så spelar det ingen roll hur mycket länkar som förespråkar vaccin ni postar.
Och eftersom vaccin förespråkarna här vägrar att acceptera att vissa inte vill vaccinera sig och vägrar acceptera deras länkar. Så båda grupperna kan .
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Och eftersom vaccin förespråkarna här vägrar att acceptera att vissa inte vill vaccinera sig och vägrar acceptera deras länkar. Så båda grupperna kan .
Vilka länkar är det du tycker borde "accepteras"?
 
Det värsta är att det tydligen är 25-35-åringarna som inte vaccinerar sig, och det är dessa kålhuvuden som är ute på krogen och smittar ner varandra, och därmed saboterar för sig själva när FHM går tillbaka till stängning vid 20:00.
 
  • Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.