Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
R Rolle691 skrev:
Så du menar att vaccin tillverkarna har rent mjöl i påsen och har inte på något sätt försökt visa bättre resultat med olika statistiska metoder? Säger inte att de ljuger (säger inte att de talar sanning heller) men kan presentera saker på olika sätt.

som detta att de börjar presentera relativ statistik istället för absolut statistik varför har man börjat med det?

dvs om 2 av 1000 blir sjuka utan vaccin medan 1 av 1000 blev sjuk utan vaccin då är det 100% (med förbehåll att jag är lite osäker hur de räknar här med relativ statistik) bättre att vaccinera sig.
Varför berättar man inte siffrorna i absolut statistik istället? Kan det vara att 100% låter bättre än 1 promille?
Och nej det var inte standard att visa siffrorna i relativ statistik innan.

Du har väl läst/hört när EU förhörde en vaccin tillverkare där de medgav att vaccin bolagen inte hade undersökt om vaccinet skyddade mot smitta men ändå så togs detta upp som en sanning i svenska kampanjen ”kavla upp” där man skulle vaccinera sig för att skydda sina nära och kära från att bli smittade (sedan vet jag inte vem som stod bakom denna ”sanning” men har svårt att tro att vaccin tillverkarna gjorde några större försök att rätta detta.

Har du förresten sett avtalen EU tecknat med vaccin tillverkarna? Tänkte väl det. Det har inte många eu politiker gjort heller fast det är dessa vi röstar fram för att ta dessa beslut. Avtalet finns men så mycket är överstruket (dvs sekretess) så ingen kan få en bild av hur avtalet ser ut.
I offentliga upphandlingar så kan man alltid få ut dokumenten efteråt i Sverige för att se om det begåtts några oegentligheter.
Det här är ju en utmärkt fältstudie i hur man skapar konspirationsteorier och hittar på påståenden utan belägg.

Det är absolut inget konstigt med att redovisa statistik i olika förhållningssätt beroende på vad man jämför. Att antyda något annat är bara för att så konspirationsteorier.

Tolkningen av vad som framkom under utfrågningarna i EU är grovt vanföreställda och uppenbarligen hämtade från valfri konspirationssite (länka till källan för det vettja).

Att koppla kändiskampanjen "kavla upp" till vaccintillverkarna "för att de gjorde inget för att stoppa den" är en så jävla märklig slutsats att jag blir alldeles matt.

Och nej, alla avtal som sluts är inte alltid offentliga fullt ut om de innehåller affärshemligheter. Ta tex upphandlingen och avtalet om Skolplattformen i Stockholm. När det begärdes ut var det till vissa delar helt redakterat av den anledningen. Så återigen har du fel.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
R Rolle691 skrev:
Dina kommentarer går ut på en sak.

Får du någon typ av ersättning som på något sätt kopplas till detta du skriver på nätet?
Tjena. Dina kommentarer går ut på en sak.
Får du någon typ av ersättning som på något sätt kopplas till detta du skriver på nätet?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
R Rolle691 skrev:
som detta att de börjar presentera relativ statistik istället för absolut statistik varför har man börjat med det?
Fel, det är inte nytt.
R Rolle691 skrev:
dvs om 2 av 1000 blir sjuka utan vaccin medan 1 av 1000 blev sjuk utan vaccin då är det 100% (med förbehåll att jag är lite osäker hur de räknar här med relativ statistik) bättre att vaccinera sig.
Alldeles riktigt, du behöver nog förbättra dina kunskaper om statistik och läkemedelstester samt läsa på innan du skriver mer felaktigheter.
R Rolle691 skrev:
Varför berättar man inte siffrorna i absolut statistik istället?
Naturligtvis finns det absoluta siffror i rapporten från fas 3. Tydligen har du ingen aning om vad rapporten innehåller. Läs på innan du skriver trams.
R Rolle691 skrev:
Du har väl läst/hört när EU förhörde en vaccin tillverkare där de medgav att vaccin bolagen inte hade undersökt om vaccinet skyddade mot smitta men ändå så togs detta upp som en sanning i svenska kampanjen ”kavla upp” där man skulle vaccinera sig för att skydda sina nära och kära från att bli smittade (sedan vet jag inte vem som stod bakom denna ”sanning” men har svårt att tro att vaccin tillverkarna gjorde några större försök att rätta detta.
Verkligheten visade ju snabbt efter att vaccineringen började i januari 2021 hur drastiskt smittspridningen gick ner på äldreboendena, och det blev aldrig någon våg 3 där till skillnad från ute i samhället. Än en gång visar du att du inte har läst på och saknar kunskap om det du uttalar dig om.
R Rolle691 skrev:
Har du förresten sett avtalen EU tecknat med vaccin tillverkarna? Tänkte väl det
Fel igen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att du orkar, har du inget liv?
Att knäcka dina o Mickef:s stolleteorier tar nog inte BirgitS många minuter, Tror inteör hon lägger tid på att söka "info" på Youtube, Facebook eller trollfabriker vars teorier ni tycks svälja med hull o hår.
Ni vet väl att ni har ett eget parti nu. startat av dom som arrangerade en trucker-konvoj inspirerad av upploppen i Canada. Nu blev det ju bara ett komiskt antiklimax då det bara kom 1 lastbil (av veteranmodell) . Men skam den som ger sig, så man startade ett politiskt parti istället. Innan valet ens genomförts började man gapa om valfusk i sann Thrump-anda! Man hävdar nu att man är Sveriges snabbt växande parti.
Allt efter logiken att om jag startade ett parti nu i denna sekund o övertalar jag frugan att gå med så växer alltså mitt parti med 100% på ca 1minut. Resten kan ni väl kanske räkna ut.
Detta är alltså logiken som Micke, Sopproten, m fl använder.
För att inte tala om era ledsagare M. Zazzio, M.Oddane, Lars Bern, Anders Sidkvist mfl För att inte tala om Joe Tucker....
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Att knäcka dina o Mickef:s stolleteorier tar nog inte BirgitS många minuter, Tror inteör hon lägger tid på att söka "info" på Youtube, Facebook eller trollfabriker vars teorier ni tycks svälja med hull o hår.
Ni vet väl att ni har ett eget parti nu. startat av dom som arrangerade en trucker-konvoj inspirerad av upploppen i Canada. Nu blev det ju bara ett komiskt antiklimax då det bara kom 1 lastbil (av veteranmodell) . Men skam den som ger sig, så man startade ett politiskt parti istället. Innan valet ens genomförts började man gapa om valfusk i sann Thrump-anda! Man hävdar nu att man är Sveriges snabbt växande parti.
Allt efter logiken att om jag startade ett parti nu i denna sekund o övertalar jag frugan att gå med så växer alltså mitt parti med 100% på ca 1minut. Resten kan ni väl kanske räkna ut.
Detta är alltså logiken som Micke, Sopproten, m fl använder.
För att inte tala om era ledsagare M. Zazzio, M.Oddane, Lars Bern, Anders Sidkvist mfl För att inte tala om Joe Tucker....
I varje fall jag erkänner logiken i ditt exempel och tror inte att BirgitS har någon annan åsikt. Vilken "stolleteori" som jag har framfört tror du kommer att knäckas.
 
K
M mickef skrev:
I varje fall jag erkänner logiken i ditt exempel och tror inte att BirgitS har någon annan åsikt. Vilken "stolleteori" som jag har framfört tror du kommer att knäckas.
Varenda teori som du framfört!

Frågor på det?
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Tack BirgitS för att du orkar argumentera med dessa foliehattar.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Älska
Texan och 7 till
  • Laddar…
De vaccinerade väntar på att de ovaccinerade dör av Covid och de ovaccinerade väntar på att de vaccinerade dör av mRNA Covid-vaccin.
Spännande till själva slutet ju.
 
K
B B-coy skrev:
De vaccinerade väntar på att de ovaccinerade dör av Covid och de ovaccinerade väntar på att de vaccinerade dör av mRNA Covid-vaccin.
Spännande till själva slutet ju.
Tja, efter de ledande antivaxarna skulle massdöd av vaccinerande börjat för 5-7månader sedan. det. Det har inte inträffat. Dom har en förmåga att hela tiden flytta fram armageddon.Vahört att ovaccinerade d jag har sett/läst /hört har jag aldrig hört att ovaccinerade skulle drabbas av det du säger
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Varenda teori som du framfört!

Frågor på det?
När?
 
K Klacken skrev:
Tja, efter de ledande antivaxarna skulle massdöd av vaccinerande börjat för 5-7månader sedan. det. Det har inte inträffat. Dom har en förmåga att hela tiden flytta fram armageddon.Vahört att ovaccinerade d jag har sett/läst /hört har jag aldrig hört att ovaccinerade skulle drabbas av det du säger
Allt är möjligt, det är ju hela tjusningen med det. Kommer de ovaccinerade att åka på en elak mutation av Covid viruset, kommer de vaccinerade att börja vakna i mystiska åkommor ingen kan förklara....? Det är så spännande. Som en riktigt bra thriller.
 
Det enda man kan vara säker på är att alla kommer att dö…
 
timmelstad timmelstad skrev:
Tjena. Dina kommentarer går ut på en sak.
Får du någon typ av ersättning som på något sätt kopplas till detta du skriver på nätet?
Hej
Var inte menat till dig Timmelstad utan Birgit.
Mitt fel.
Ledsen för det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Fel, det är inte nytt.

Alldeles riktigt, du behöver nog förbättra dina kunskaper om statistik och läkemedelstester samt läsa på innan du skriver mer felaktigheter.

Naturligtvis finns det absoluta siffror i rapporten från fas 3. Tydligen har du ingen aning om vad rapporten innehåller. Läs på innan du skriver trams.

I de rapporterna så står det säkert någonstans för som jag skrev fel innan, kollar man ren fakta så är det det inga lögner men vinklat.
Men sammanfattningarna, nyheterna som går ut till massmedia det som folk läser där läste man bara att vaccinet skulle fungera med 60-90% verkningsgrad (beroende på siffrorna).
Inte hur många i faktiska siffror som det fungerade för.

Verkligheten visade ju snabbt efter att vaccineringen började i januari 2021 hur drastiskt smittspridningen gick ner på äldreboendena, och det blev aldrig någon våg 3 där till skillnad från ute i samhället. Än en gång visar du att du inte har läst på och saknar kunskap om det du uttalar dig om.

Fel igen.
och du svarar inte ens på frågan.
Vaccin tillverkaren Pfizer säger själv att de hade inga bevis på minskad smittspridning i början och ändå gick det ut att alla skulle kavla upp för att skydda sina nära och kära pga minskad smitta (detta var innan det fanns någon statistik på vaccinet från verkligheten).
Så du menar att en vit lögn är ok?

En annan fråga Birgit
Dina kommentarer går ut på en sak i detta ämnet och du har ofantligt många kommentarer.

Får du någon typ av ersättning som på något sätt kopplas till detta du skriver på nätet?
 
  • Gilla
Janetgorgis och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fel, det är inte nytt.

Alldeles riktigt, du behöver nog förbättra dina kunskaper om statistik och läkemedelstester samt läsa på innan du skriver mer felaktigheter.

Naturligtvis finns det absoluta siffror i rapporten från fas 3. Tydligen har du ingen aning om vad rapporten innehåller. Läs på innan du skriver trams.

Verkligheten visade ju snabbt efter att vaccineringen började i januari 2021 hur drastiskt smittspridningen gick ner på äldreboendena, och det blev aldrig någon våg 3 där till skillnad från ute i samhället. Än en gång visar du att du inte har läst på och saknar kunskap om det du uttalar dig om.

Fel igen.
Hur kan du svara ”fel igen” på en fråga till dig om du har sett avtalen mellan EU och vaccintillverkaren?
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.