Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Under pandemin fick jag en massa mer fritid pga. inga arbetsresor och mycket mindre umgänge med vänner, då la jag tid över som jag använde för att lära mig om covid men numera är det ju inget som jag lägger tid på. Det jag skriver numera om covid tar ju väldigt lite tid, betydligt mindre än inlägg i alla andra sorters trådar. Det är t.ex. sällan som någon vaccinmotståndare känner att de måste älta vidare och därför väcker upp tråden med gammal info.
Nu är jag ju ingen vaccinmotståndare men känner mig ändå adresserad, så jag kastar in en pinne i brasan:
Det är svårt att undvika Covidsmittan, men det går. Ev. risk med vaccinet är lätt att undvika, men det kostar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns många andra typer av hjärtproblem än hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation. T.ex. kan man få mycket långvariga skador på hjärtat av covid, det är tydligen rätt vanligt att man ser skador på hjärtat när man undersöker folk som har postcovid, dvs. de hade covid för mer än 3 månader sen.
Källa på det.
 
Nissens
P pegr skrev:
Källa på det.
Tror du att vaccinet är farligare än att få en covid infektion?

I så fall är det helt fantastiskt.
 
Nissens Nissens skrev:
Tror du att vaccinet är farligare än att få en covid infektion?

I så fall är det helt fantastiskt.
Det är förstås helt individuellt och man vet inte förrän efteråt. Men statistiskt sett så är riskerna för en covid-infektion betydligt större än för en vaccination,
 
P pegr skrev:
Källa på det.
Du kan väl uppge din egen källa på ditt påstående själv först?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
B b8q skrev:
Det är förstås helt individuellt och man vet inte förrän efteråt. Men statistiskt sett så är riskerna för en covid-infektion betydligt större än för en vaccination,
Dagens understatement.
 
Nissens Nissens skrev:
Dagens understatement.
Och då har jag ändå inte tagit upp att covid smittar andra, det gör inte vaccin.
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
[länk]
Står inget om vaccinerade vs ovaccinerade vilket var det som rapporten som jag tog upp refererade till.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Du kan väl uppge din egen källa på ditt påstående själv först?
Jaså, varför då?
 
P pegr skrev:
Jaså, varför då?
För att du påstår något, på ett diskussionsforum.

Både regler och netikett brukar innebära att om man påstår något, så ska det backas upp med en källa.

Ju mer vederhäftig källa (t.ex. är en peer-reviewad forskningsartikel en mkt god källa) desto större möjlighet att bli tagen på allvar.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Källa på det.
Finns ju gott om information och länkar till studier gällande postcovid i tråden som heter något med långtidscovid.
P pegr skrev:
Står inget om vaccinerade vs ovaccinerade vilket var det som rapporten som jag tog upp refererade till.
Så vitt jag ser i inlägg #17195 så länkade du till https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35456309/ som vare sig verkar handlar om hjärtproblem i största allmänhet eller tar upp något om vaccinerade enligt sammanfattningen.
 
P pegr skrev:
Jaså, varför då?
Varför inte?
 
S skogaliten skrev:
För att du påstår något, på ett diskussionsforum.

Både regler och netikett brukar innebära att om man påstår något, så ska det backas upp med en källa.

Ju mer vederhäftig källa (t.ex. är en peer-reviewad forskningsartikel en mkt god källa) desto större möjlighet att bli tagen på allvar.
Jag refererade till varför jag ska svara först...
 
BirgitS
P pegr skrev:
Jag refererade till varför jag ska svara först...
Den som påstår något först redovisar sin källa först.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.