Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Jag väntar bara på dagen när media vågar gå ut med sanningen, och den dagen närmar sig med stormsteg, GP har smygbörjat redan.

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Jag väntar bara på dagen när media vågar gå ut med sanningen, och den dagen närmar sig med stormsteg, GP har smygbörjat redan.
Media gör inte annat än går ut med sanningar hela tiden, även om ett litet fåtal felaktigheter slinker igenom också.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Berätta nu, vilken sanning handlar det om?

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Men det kan väl aldrig vara sant, det har dom ju inte sagt på SVT eller tv4;)

• Gilla
EPG
  • Laddar…
Samnytt? Really?

Ett gäng konspirationsteoretiker som inte klarar att hantea verkligheten...

• Gilla
  • Haha
Kurtivan och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Samnytt? Really?

När de skriver något känns det som att en varning är på plats:
"Nu är inte intelligens och kunskap här och kan försvara sig."

• Gilla
  • Haha
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Samnytt? Really?

Vilka syftar du på?

R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nu börjar mer och mer komma i dagens ljus.

[länk]
Alltid samnytt, swebbtv, eller liknande skitsajt. Ni som anser er "tänka fritt", "se båda sidor", etc verkar aldrig länka något annat än "alternativmedia". Är inte det märkligt?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Alltid samnytt, swebbtv, eller liknande skitsajt. Ni som anser er "tänka fritt", "se båda sidor", etc verkar aldrig länka något annat än "alternativmedia". Är inte det märkligt?
Jo det är märkligt men det står nog inte på förrän fritänkare kan länka till Aftonbladet och liknande media.

Ni kaxiga stackare, själv så står jag undrande vad som händer i världen, nu står jag med fyra döda tvåhjärnblödningar ett gäng blodproppar och tre cancerfall i min omgivning, snävt räknat. Men det är kanske normalt för er, jag brukar känna nån drabbad kanske var femte år.

• Gilla
Borgir och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Men det som står i Samnytt är ju att man ber om ursäkt till de som fick sparken för att de inte vaccinerade sig. Hur många sådana fall har vi haft i Sverige? Jag kommer på ett fall på rak arm där en person fick sparken, men det fick han just för att han vaccinerade sig... Chefen ifrågasatte om det fanns ett vaccin, han hade kanske läst på Samnytt eller kollat för mycket på Swebbtv.

Sen finns det väl personer i vården som blivit omplacerade och kanske ett antal personliga assistenter som blivit av med jobbet (oklart), vilket väl inte är så märkligt?

Det röra sig om att man juridiskt gjort fel, inte att vaccinerna på något sätt varit fel, så det gäller att dra rätt slutsatser. Drar man slutsatsen att Alberta anser att de juridiskt agerat fel, så drar man rätt slutsats. Drar man slutsatsen att Alberta säger att vaccinet eller vaccineringen är dåligt så är man ute och cyklar.

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
H Harpgear skrev:
Ni kaxiga stackare, själv så står jag undrande vad som händer i världen, nu står jag med fyra döda tvåhjärnblödningar ett gäng blodproppar och tre cancerfall i min omgivning, snävt räknat. Men det är kanske normalt för er, jag brukar känna nån drabbad kanske var femte år.
Vet du att det beror på vaccineringen?

Man brukar titta på större populationer än "min omgivning" om man vill räkna det som fakta.
Frågan är alltså om antalet hjärnblödningar bland vaccinerade är högre än bland ovaccinerade och om antal cancerfall är högre. Kan man visa på det i stor skala så är man något på spåren. Om det inte går att visa på detta samband trots att det getts över en miljard vaccinationsdoser, så bör man nog inse att "min omgivning" inte är representativ, utan ett utfall av slumpen.

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Man kan ju säga som så att ju äldre man blir desto fler man känner blir allvarligt sjuka. Redan på 80-talet var det två dödliga cancerfall i släkten på kort tid och båda under 60 år, samma sak kring 2010. Vilka vaccin skyller du det på?
Annars så tar ju cancer bland vuxna många år på sig att utvecklas så i de fall du känner till nu är det kanske ett vaccin mot TBE eller stelkramp som är orsaken.

Fairlane Fairlane skrev:
Vet du att det beror på vaccineringen?

Man brukar titta på större populationer än "min omgivning" om man vill räkna det som fakta.
Frågan är alltså om antalet hjärnblödningar bland vaccinerade är högre än bland ovaccinerade och om antal cancerfall är högre. Kan man visa på det i stor skala så är man något på spåren. Om det inte går att visa på detta samband trots att det getts över en miljard vaccinationsdoser, så bör man nog inse att "min omgivning" inte är representativ, utan ett utfall av slumpen.
Nä, statistiskt sett så är nog ett fall oberoende av vaccinet. Det är totalen som talar för något riktigt otrevligt, och det utan Swebbtv eller Samnytt.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.