816 897 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 966 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 966 inlägg
Nu börjar mer och mer komma i dagens ljus.
https://samnytt.se/albertas-premiarminister-ber-ovaccinerade-medborgare-om-ursakt/
https://samnytt.se/albertas-premiarminister-ber-ovaccinerade-medborgare-om-ursakt/
Jo det är märkligt men det står nog inte på förrän fritänkare kan länka till Aftonbladet och liknande media.R RoAd skrev:
Ni kaxiga stackare, själv så står jag undrande vad som händer i världen, nu står jag med fyra döda tvåhjärnblödningar ett gäng blodproppar och tre cancerfall i min omgivning, snävt räknat. Men det är kanske normalt för er, jag brukar känna nån drabbad kanske var femte år.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Men det som står i Samnytt är ju att man ber om ursäkt till de som fick sparken för att de inte vaccinerade sig. Hur många sådana fall har vi haft i Sverige? Jag kommer på ett fall på rak arm där en person fick sparken, men det fick han just för att han vaccinerade sig... Chefen ifrågasatte om det fanns ett vaccin, han hade kanske läst på Samnytt eller kollat för mycket på Swebbtv.
Sen finns det väl personer i vården som blivit omplacerade och kanske ett antal personliga assistenter som blivit av med jobbet (oklart), vilket väl inte är så märkligt?
Det röra sig om att man juridiskt gjort fel, inte att vaccinerna på något sätt varit fel, så det gäller att dra rätt slutsatser. Drar man slutsatsen att Alberta anser att de juridiskt agerat fel, så drar man rätt slutsats. Drar man slutsatsen att Alberta säger att vaccinet eller vaccineringen är dåligt så är man ute och cyklar.
Sen finns det väl personer i vården som blivit omplacerade och kanske ett antal personliga assistenter som blivit av med jobbet (oklart), vilket väl inte är så märkligt?
Det röra sig om att man juridiskt gjort fel, inte att vaccinerna på något sätt varit fel, så det gäller att dra rätt slutsatser. Drar man slutsatsen att Alberta anser att de juridiskt agerat fel, så drar man rätt slutsats. Drar man slutsatsen att Alberta säger att vaccinet eller vaccineringen är dåligt så är man ute och cyklar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Vet du att det beror på vaccineringen?H Harpgear skrev:
Man brukar titta på större populationer än "min omgivning" om man vill räkna det som fakta.
Frågan är alltså om antalet hjärnblödningar bland vaccinerade är högre än bland ovaccinerade och om antal cancerfall är högre. Kan man visa på det i stor skala så är man något på spåren. Om det inte går att visa på detta samband trots att det getts över en miljard vaccinationsdoser, så bör man nog inse att "min omgivning" inte är representativ, utan ett utfall av slumpen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 966 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 966 inlägg
Man kan ju säga som så att ju äldre man blir desto fler man känner blir allvarligt sjuka. Redan på 80-talet var det två dödliga cancerfall i släkten på kort tid och båda under 60 år, samma sak kring 2010. Vilka vaccin skyller du det på?H Harpgear skrev:
Annars så tar ju cancer bland vuxna många år på sig att utvecklas så i de fall du känner till nu är det kanske ett vaccin mot TBE eller stelkramp som är orsaken.
Nä, statistiskt sett så är nog ett fall oberoende av vaccinet. Det är totalen som talar för något riktigt otrevligt, och det utan Swebbtv eller Samnytt.Fairlane skrev:Vet du att det beror på vaccineringen?
Man brukar titta på större populationer än "min omgivning" om man vill räkna det som fakta.
Frågan är alltså om antalet hjärnblödningar bland vaccinerade är högre än bland ovaccinerade och om antal cancerfall är högre. Kan man visa på det i stor skala så är man något på spåren. Om det inte går att visa på detta samband trots att det getts över en miljard vaccinationsdoser, så bör man nog inse att "min omgivning" inte är representativ, utan ett utfall av slumpen.