727 läst · 23 svar
727 läst
23 svar
Varför har jag vatten under ackumulatortanken?
F fruaspman skrev:
Ingen pumpgrop vad vi vet.O [old rusty] skrev:
Aha haha ja..O [old rusty] skrev:
Min känsla är att tanken bör flyttas och ersättas. Är jag helt ute och cyklar om jag tänker att vi kan fylla igen gropen? Eller är skadan bestående och pump bör placeras för all framtid ?
Fått svar om vattenansamling.. Det är grundvatten. De har haft pump kopplad för att ta ur vattnet.V Vardagsrum skrev:Finns förra ägaren tillgänglig att kontakta? Isf kan ni iaf höra er för ang. både värme och vattenansamling.
Det var inget ni såg eller tänkte på, på visningen? Eller den skivan på bilden kanske låg över hålet då?
Lägger upp några bilder som visar exempel på hur en blandningsventil för varmvatten kan se ut.
[bild]
[bild]
Några bilder på pannan. Höjt för pellets för att få upp värmen i pannan. Vilket tyvärr inte påverkade varmvatten ur kranen.
Kan finnas en blandningsventil men vet inte vilken det skulle kunna vara. Finns många ventiler och kranar..
Shuntventilen påverkar bara värmen till radiatorerna enligt manualen!?
Kan finnas en blandningsventil men vet inte vilken det skulle kunna vara. Finns många ventiler och kranar..
Shuntventilen påverkar bara värmen till radiatorerna enligt manualen!?
Om du följer inkommande kallvatten, hur ser den första ventilen ut som sitter på ledningen? Den borde sitta i anslutning till tanken ( om nu varmvattnet produceras där och inte i någon varmvattenberedare).
Liknande trådar
-
Varför "låser sig" inte vattenlåset/röret under diskbänken?
Vatten & Avlopp -
Varför får jag vatten samling under diskbänken?
Kök -
Läcker ut vatten under badkaret. Varför?
Vatten & Avlopp -
Varför rinner det ut vatten under duschkabinen?
Badrum -
Varför har jag bara vatten 30 sekunder i stöten?
Vatten & Avlopp