1 949 läst · 30 svar
2k läst
30 svar
Varför går olika säkringar plötsligt
Ja, jag har bara erfarenhet av eget hus. Mig själv att skylla.
Men finns det inte nån bostadsrättsförening att vända sig till.
Är ju inte käckt om din lägenhet eller hela huset blir utbränd p g a att nån annan ev gjort fel.
Men finns det inte nån bostadsrättsförening att vända sig till.
Är ju inte käckt om din lägenhet eller hela huset blir utbränd p g a att nån annan ev gjort fel.
Jo de sa jag måste anlita en elektriker som får kika. Men tycker det är fult om det är han ovanför som orsakat detH Hybro skrev:
I min lägenhet? Jag har inte haft nån elektriker.J Josth skrev:
Min stora fråga är nog om belastning/elfel kan ”färdas” mellan lägenheter 😂 Vill ju helst inte det ska vara mitt fel.
När jag tänder en lampa någonstans nu ”surrar” det liksom från proppen eller elskåpet. Som att den är på väg att ge upp igen
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 164 inlägg
Din förening bör ha jouravtal med elektriker. Kolla upp det så fort som möjligt.
Den första jag pratade med på telefon sa att det kan flimra om inte proppen är helt iskruvad. Men jag sa jag ändå ville att någon skulle kolla på det för säkringar går titt som tätt. Den som kom kunde inte hitta något fel hos mig, bara att en av säkringarna (den som gick av två gånger och som ”blixtrade) stod för typ all el i lägenheten så inte konstigt om den blivit överbelastad. Men jag sa att det aldrig hänt innan och nu händer det två gånger, plus att andra också gått, till spis etc. Han kunde inte förklara det bättre än så… och om en huvudsäkring går kan det också börja flimra, men ingen huvudsäkring hade gått. Så ja, inget direkt svar men allt har fungerat sen han gick 💁🏻♀️