Milkshaken
det första jag tänkete på var KONDENSATOR... Finns det ingen på B_o S mlotorer...?? Annars om det vore en äldre bil skulle jag byta den...

TorpAnders skrev:
Kollat på mercaforumet?
Finns en tråd där om renovering av nivåregleringen, enkelt (relativt) och billigt.
jag har sökt där, hittade en tråd om renovering av "dämparen", men inget om accumulatorerna eller reglergrunkan som styrs av kränghämmaren bak...

Milkshaken skrev:
det första jag tänkete på var KONDENSATOR... Finns det ingen på B_o S mlotorer...?? Annars om det vore en äldre bil skulle jag byta den...
Jo, hopbyggd med brytarens ena kontakt om jag minns rätt.

pellefant skrev:
och när jag läste om hjullagerjusteringen så kunde man mäta spelet med indikatorklocka och läsa i en tabell-tyvärr hade dom glömt tabellen...:mad:
Skit i både klockan och tabellen och ansätt å justera spelet "som vanligt" så blir det bra, enkelt med mercas suveräna muttrar till framhjulslagren. Kom ihåg den lilla fjäderflärpen som jordar navet.
Merca kör med högtempfett i framhjulslagren. OK:s hjullagerfett funkar trots att mercaspecen inte finns med i okq8:s datablad. Har korsläst specarna och det passar, anledningen till att mercaspecen inte finns med är att fettet inte är provat direkt mot mercas spec, sånt kostar pengar...:surprised:

min tändspole är ny så ja tror inte det är det men tack för hjälpen :) kan de vara att kondensatorn är isönder så att man inte får någon gnista ?

tror att det är kondensatorn vi frågade på en gräsklippar verkstad och dom sa att det kunde vara kondensatorn ska testa och hoppas att det är det :)

har fått igång grässklipparen och det var kondensatorn som var i sönder tack för alla tips :):D

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.