Hej
Sitter på en ganska ny Acer Veriton N2590G och försöker koppla internet med ethernet och har kollat fiber osv in i kåken. Får 500 in som vanligt. Men har problem med att datorn inte får mer än några 100-200. Nätverkskortet är Realtek PCIe GbE Family Controller och versionen är 1168.12.320.2023 jag har kollat rundor efter nyare versioner men verkar inte finnas. Har sett att många har samma problem men inte lyckats att lösa det på egen hand. Någon duktig som kanske har en aning eller erfarenhet av samma problem? Har även testat olika kablar osv.
Sitter på en ganska ny Acer Veriton N2590G och försöker koppla internet med ethernet och har kollat fiber osv in i kåken. Får 500 in som vanligt. Men har problem med att datorn inte får mer än några 100-200. Nätverkskortet är Realtek PCIe GbE Family Controller och versionen är 1168.12.320.2023 jag har kollat rundor efter nyare versioner men verkar inte finnas. Har sett att många har samma problem men inte lyckats att lösa det på egen hand. Någon duktig som kanske har en aning eller erfarenhet av samma problem? Har även testat olika kablar osv.
jag kopplar direkt till modemet nu inte till routern, fiberkille var här idag o kopplade kabeln till sin dator, funkade hur bra som helst. 480 fick han,,caP P-son83 skrev:
Helt off topic men ....kristofer12345 skrev:
Jag har problemet med min laptop som inte har fysisk Ethernet port men har Usb 3.
Min Ethernet til usb3 adapter anslöt i början med full usb3 vilket gav 500 i fart (vilket är den fart jag betalar för), men efter lite tid blev det problem, själva fysiska kontakten blev"utsliten" så nu blir det bara usb2.
Så 500 blev typ 320 nånting, vilket i praktiken inte har någon större betydelse.
Påverkar långsam/lågpresterande SSD nedladdningshastigheten via tex Bredbandskollen menar du? 🤔namnbyte skrev:
Det ska jag berätta för dig..håller dock med inlägget under, varför skulle det påverka? Sedan hur bytte du? Du får gärna berätta , visa?! här: är minnamnbyte skrev:
Allmänt | |
---|---|
Processor / Chipuppsättning | |
Cacheminne | |
RAM | |
Hårddisk | |
Optisk lagring | |
Bildskärm | |
Grafikstyrenhet | |
Ljudutgång | |
Nätverk | |
Expansion/Anslutning | |
Diverse | |
Strömtillförsel | |
Operativsystem / Programvara | |
Tillverkarens garanti | |
Mått och vikt | |
Typ | PC |
Formfaktor för produkt | Mini-PC |
Embedded Security | Discrete Trusted Platform Module (TPM) solution |
Lokalisering | Region: Nordiska länderna |
EAN | 4711121723971 |
MPN | DT.R0GMD.001 |
CPU | Intel Celeron 7305 |
Klockfrekvens | 1.1 GHz |
Antal kärnor | 5-kärnig |
Antal CPU | 1 |
Max. CPU-antal | 1 |
Installerad storlek | L3-cache - 8 MB |
Cache/processor | 8 MB |
Installerad storlek | 4 GB |
Teknik | DDR4 SDRAM |
Effektiv minneshastighet | 3200 MHz |
Minneshastighet | 3200 MHz |
Formfaktor | SO DIMM 260-pin |
Konfigurationsegenskaper | 1 x 4 GB |
Typ | SSD |
Kapacitet | 1 x 128 GB |
Tillverkare | Western Digital |
Egenskaper | UFS |
Typ | Ingen optisk drivenhet |
Bildskärmstyp | Ingen |
Grafikprocessor | Intel UHD Graphics |
Videogränssnitt | HDMI, DisplayPort, USB-C |
Standarder som följs | HD-ljud |
Ethernet-styrenhet | Realtek RTL8111H-CG |
Stöd för Wireless LAN | Ja |
Datalänkprotokoll | Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11ax (Wi-Fi 6E) |
Funktioner | Dubbel ström (2x2) |
Standarder som följs | IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IEEE 802.11ax |
Kortplatser | 2 M.2 Card (för SSD) |
Gränssnitt | 3 x USB 2.0 (1 främre, 2 bakre) 1 x USB-C 3.2 Gen 2 (1 på framsidan) 1 x USB 3.2 Gen 2 (1 på framsidan) 1 x ljudutgång/ingång (1 på framsidan) 1 x DisplayPort/USB-C 3.2 Gen 2 (1 bakre) 1 x HDMI 1 x DisplayPort 2 x USB 3.2 Gen 1 (2 bakre) 1 x LAN (Gigabit Ethernet) - RJ-45 1 x antenn |
Inkluderade tillbehör | Trådlös antenn, värmedyna |
Stöld-/inbrottsskydd | Plats för säkerhetslås (kabellås säljs separat) |
Typ av säkerhetsplats | Kensington säkerhetsplats |
Specifik absorptionshastighet (SAR) | 1.14 W/kg (head) 1.14 W/kg (lem) 1.14 W/kg (body) |
Standarder som följs | VCCI, BSMI, CB, RoHS |
Typ av enhet | Strömadapter |
Strömenhetens namn | DELTA ADP-65DE |
Effekt | 65 Watt |
Medföljande OS | Windows 11 Pro |
Service och support | Begränsad garanti - 1 år - retur |
Bredd | 17.8 cm |
Djup | 17.8 cm |
Höjd | 3 cm |
Vikt | 770 g |